اولین کراس اوور تمام الکتریکی جیلی در راه است

جیلی GE13

به تازگی «جیامتری» خبر از رونمایی اولین کراس اوور تمام الکتریکی خو را داد. جیامتری نام نشان تجاری ای است که «جیلی» خودروهای تمام الکتریکی خود را تحت آن عرضه می کند.

مدیران 777 مدیران 777

این مدل با نام GE13 و یا جیامتری C تولید خواهد شد و ادامه دهنده مسیر جیامتری A است که یک سدان تمام الکتریکی بود. خبرها حاکی از آن است که در ساخت این خودرو از آخرین تکنولوژی های جیلی استفاده شده و این کراس اوور اولین کراس اوور تمام الکتریکی برای تولید انبوه خواهد بود که قابلیت خودران بدون سرنشین را دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

درحال حاضر، با این که قضاوت در مورد تصاویری که منتشر شده بسیار سخت است، اما از ظاهر این خودرو پیداست طراحی آن زیبا و داینامیک انجام شده و سقف منحنی این خودرو علاوه بر ویژگی های مثبت آیرودینامیک، ظاهر اسپرت تری را به جیامتری C داده است. با نگاهی به نمای کناری خودرو دستگیره های در را می بینیم که به صورت پنهان و به سبک تسلا طراحی شده اند که این نوع طراحی نیز در عملکرد آیرودینامیکی خودرو تأثیر مثبتی دارد. همچنین نوار LED و عقب خودرو به زیبایی و با آخرین تکنولوژی جیلی طراحی شده است.

جیلی GE13

بر اساس معرفی رسمی کمپانی، جیامتری C بر پلتفرم جیلی، به نام GE2.0، ساخته خواهد شد. پلتفرمی که با تکنولوژی های کنترل دمای باتری و وزن سبک عملکرد خودرو را در طی مسافت ۲۰ درصد بهبود می بخشد. بر اساس آخرین تحقیقات جیلی در حوزه خودروهای خودران بدون سرنشین این خودرو به سیستم خودران بدون سرنشین مجهز شده و قابلیت اتصال به اینترنت ۵G را دارد. همچنین این خودرو با قابلیت خودران یکپارچه سیستم اتوپارک تمام اتوماتیک دارد.

با توجه به اطلاعاتی که قبلاً منتشر شده بود می دانیم این خودرو طول ۴۴۳۲ میلی متر، عرض ۱۸۳۳ میلی متر و ارتفاع ۱۵۶۰ میلی متر را دارد و فاصله محوری خودرو ۲۷۰۰ میلی متر است و آن چه در مورد باتری و موتور برقی این خودرو می دانیم این است که موتور Nidec با حداکثر توان ۱۵۰ کیلوواتی از باتری CATL تغذیه می شود، اما از میزان مسافت پیمایش با هر بار شارژ و مدت زمان شارژ این خودرو هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.