انتشار مشخصات و قیمت پورشه ۷۱۸ مدل ۲۰۲۱

پورشه 718 مدل 2021

به تازگی کمپانی آلمانی «پورشه» از نسخه ۲۰۲۱ مدل ۷۱۸ پرده برداشته است که در این نسخه تغییرات نسبتاً زیادی را نسبت به نسخه قبل می بینیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پورشه ۷۱۸ جدید با جعبه دنده PDK پورشه به بازار می آید و البته برای مدل های کیمن GT4، ۷۱۸  اسپایدر و GTS4 جعبه دنده دوکلاچه ۷ سرعته قابل سفارش خواهد بود. با جعبه دنده PDK پورشه، تعویض دنده نسبت به جعبه دنده دستی بهتر و سریع تر انجام می شود. البته این بستگی دارد شما چه قدر حرفه ای رانندگی کنید. شرکت پورشه برای این خودروها پیشرانه ۶ سیلندر جدیدی در نظر گرفته است. این پیشرانه بر پایه پیشرانه خودروی ۹۱۱ کررا ساخته شده است. پیشرانه ۶ سیلندر خودروهای جدید ۷۱۸، تا ۸۰۰۰ دور بر دقیقه کار می کنند. این پیشرانه ۴۱۴ اسب بخار در دور ۷۶۰۰ RPM و ۴۱۸ نیوتن متر گشتاور بین دورهای ۵۰۰۰ تا ۶۲۰۰ RPM تولید می کند. این ویژگی های فنی به خودروهای GT4 و باکستر اسپایدر توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون را تنها در زمان ۴.۴ ثانیه می دهد.

پورشه 718 مدل 2021

این مدل ها، که به صورت رسمی در اوایل سال ۲۰۲۰ رونمایی شدند، در نسخه های کِیمن، باکسر و GTS 4.0 در نسخه کوپا از ۸۶٫۸۰۰ دلار و در نسخه کانورتیبل از ۸۸٫۹۰۰ دلار با جعبه دنده دستی قابل سفارش هستند، اما با جعبه دنده PDK پورشه عدد قیمت در این دو نسخه تا ۹۰٫۵۳۰ دلار و ۹۲٫۶۳۰ دلار خواهد رسید.

پورشه 718 مدل 2021

اما داستان برای نسخه های قوی و گران GT4 و اسپایدر متفاوت است. برای این دو مدل با جعبه دنده دستی در نسخه های پایه باید به ترتیب مبلغ ۱۰۰٫۲۰۰ دلار و ۹۷٫۳۰۰ دلار پرداخت کنید و برای نسخه های با جعبه دنده PDK این عدد به ۱۰٫۳۴۱۰ و ۱۰۰٫۵۱۰ دلار خواهد رسید. البته توجه داشته باشید نسخه های پایین تر با قیمت های معقول تر و البته عملکرد پایین تر همیشه برای ۷۱۸ قابل سفارش است.

پورشه 718 مدل 2021

پورشه مشغول توسعه و آزمایش مدل قدرتمندتر از این خودروست. مدل جدید ۷۱۸ کیمن GT4 به تازگی با ظاهری تهاجمی و اسپرت تر، نسبت به مدل معمولی، شکار شده است. همچنین، پورشه پیش تر اعلام کرده بود تمایل دارد میان ۹۱۱ GT3 و ۷۱۸ کیمن، از نظر قدرتی فاصله وجود داشته باشد. طبق شایعات، ۹۱۱ GT3 در حدود ۵۱۳ اسب بخار قدرت خواهد داشت. با درنظر گرفتن قدرت ۴۱۴ اسب بخاری کیمن GT4، می توان انتظار داشت که مدل RS این خودرو نزدیک ۴۴۴ اسب بخار قدرت داشته باشد. با این وجود که نمی توان ویژگی های منتشرشده را تأیید کرد، اما مدل RS به خوبی میان کیمن GT4 و ۹۱۱ GT3 قرار می گیرد.

پورشه 718 مدل 2021

از دیگر تغییرهای فنی انجام گرفته در خودروها، می توان به سیستم انتقال گشتاور توسط دیفرانسیل کلاچ دار مکانیکی، ضربه‌گیرهای جدید و… اشاره کرد. در مدل GT4 سیستم تعلیق از ضربه‌گیرهای فعال و تنظیم ارتفاع بهره می برد و مدل اسپایدر ۳۰ میلی متر از تمامی خودروهای دیگر در خانواده ۷۱۸ پایین تر است. خودروهای جدید پورشه از برخی قطعات ۹۱۱ GT3 بهره می برند که از جمله آن ها می توان به بال جوینت های سالید اشاره کرد. پورشه کیمن GT4 برای استفاده در پیست طراحی شده و از امکاناتی مانند تغییر میزان کمبر، پنجه و سفتی رول بار بهره می برد. با فشردن دکمه اسپرت، ضربه گیرهای سیستم تعلیق هم سفت تر می شوند تا خودرو در پیچ ها پایداری بیش تری داشته باشد. از دیگر ویژگی های دینامیک خودرو می توان به سیستم تنظیم دور فعال اشاره کرد. رانندگان می توانند با اپلیکیش Track Precision ارتباط برقرار کنند تا از زمان های ثبت شده هنگام دور زدن در پیست مطلع شوند. ترمزهای کربن سرامیکی سبک تر، صندلی های سبک تر و تریم های متنوع داخلی هم به صورت آپشن قابل سفارش هستند.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.