انتشار تصاویر رسمی از کراس اوور جدید جیلی

جیلی Haoyue

به تازگی تصاویری از طراحی داخلی کراس اوور جدید «جیلی» با نام “Haoyue” در رسانه های چینی منتشر شده است که در دو نسخه پنج و هفت نفره به بازار خواهد آمد.

مدیران 777 مدیران 777

این تصاویر، که توسط تیم طراحی جیلی منتشر شده، نشان می دهند این کراس اوور در بحث طراحی ادامه دهنده مسیر سبک جدید طراحی های جیلی است. در این تصاویر دو رنگ متفاوت و تقریباً متضاد را در طراحی داخلی این خودرو می بینیم. این نکته ای است که در تمام طراحی های داخلی جدید جیلی دیده می شود و جذاب تر از سبک طراحی قبلی این برند هم به نظر می رسد. یک صفحه نمایشگر دیجیتال بزرگ و افقی در وسط و صفحه نمایش دیجیتال در جلوآمپر نشان می دهد این خودرو از آخرین تکنولوژی های جیلی در بحث سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو بهره می برد. ورودی های سیستم تهویه هم به شکل نماد بی نهایت طراحی شده و امکان دسترسی به امکانات خودرو از فرمان با دکمه ها فراهم شده است. با این که جزییات زیادی از طراحی داخلی هنوز مشخص نیست، اما کمپانی جیلی تأیید کرده است که قصد دارد این کراس اوور را در دو نسخه متفاوت پنج و هفت نفره تولید کند. نیازسنجی بازار چین هم نشان می دهد کراس اوورهای هفت نفره این روزها بازار خوبی را تجربه می کنند و دلیل تصمیم جیلی هم حضور در این قسمت بازار است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
جیلی Haoyue

طراحی نمای بیرونی جیلی Haoyue هم شبیه به خودروهای جدید این برند سبک جدیدی دارد. چراغ جلو چندضلعی و خشن طراحی شده و مه شکن ها در یک فرورفتگی در سپر جا گرفته اند. جلوپنجره جیلی Haoyue دقیقاً مثل دیگر محصولات جیلی طرح حفره ای دارد و به طور کل ترکیب طراحی چراغ ها و جلوپنجره حالتی Uشکل به جلوی خودرو داده است. از نمای کناری برجستگی گلگیرها در بالای چرخ بدنه، خودرو را عضلانی تر و پهن تر کرده است و سقف کم شیب این خودرو فضای خوب سر برای مسافران عقب را تضمین می کند.

برخلاف آن چه در طراحی نماهای جلو و کنار جیلی Haoyue دیدیم، عقب خودرو خطوط طراحی ساده تری دارد. چراغ های عقب به شکل ابرو طراحی شده اند و با خطی کرومی به هم متصل می شوند، قطعه نقره ای رنگ و مقاوم در برابر خش در زیر سپر عقب باعث شده این کراس اوور بیش تر شبیه به شاسی بلندهای واقعی به نظر برسد. طراحی جیلی Haoyue به روز و مدرن است، اما باید گفت با دیدن طراحی جلو و کنار خودرو انتظار می رود در عقب طراحی پیچیده تری را ببینیم و طراحی عقب خودرو هماهنگی خوبی با قسمت های دیگر بدنه ندارد. گفتنی ست در بحث ابعاد، جیلی Haoyue طول ۴۸۳۵ میلی متر، عرض ۱۹۰۰ میلی متر و ارتفاع ۱۷۸۰ میلی متر را دارد و فاصله محوری در این خودرو ۲۸۱۵ میلی متر است.

آپشن های احتمالی این خودرو براساس آخرین محصولات کمپانی جیلی به شرح زیر است:

نمایشگر جلوآمپر تمام دیجیتال

سنسور نور و باران

استارت دکمه ای

کروزکنترل هوشمند و محدودکننده سرعت

سقف پانارومیک

دوربین ۳۶۰ درجه

و…

جیلی Haoyue

جیلی  Haoyue در دو نسخه با دو پیشرانه ۱٫۵ و ۱٫۸ لیتری به بازار می آید که نهایت قدرت در این دو موتور به ترتیب ۱۷۷ و ۱۸۴ اسب بخار است. هنوز در مورد قیمت و زمان دقیق فروش این خودرو اطلاعاتی در دسترس نیست اما انتظار می رود اواسط امسال فروش این خودرو آغاز شود و بازار هدف این خودرو احتمالاً تنها چین نخواهد بود. با توجه به سابقه حضور جیلی در ایران  باید دید آیا این خودرو در آینده جایی در بازار ایران خواهد داشت یا خیر که البته این حضور با شرایط کنونی تحریم ها بعید به نظر می رسد.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.