انتشار تصاویر رسمی از محصول جدید چانگان

چانگان اوشان X5

اوایل هفته بود که کمپانی «چانگان» تصاویر رسمی «اوشان X5» را منتشر کرد؛ خودرویی که امسال به بازار چین خواهد آمد.

مدیران 777 مدیران 777

گرچه در این تصاویر منتشرشده خودرو پوششی استتاری روی بدنه خودرو وجود دارد، اما با توجه به یک رنگ بودن این پوشش تمام خطوط طراحی این خودرو قابل تشخیص است. چراغ ها در این خودرو باریک است و چراغ روز، مشابه آن چه در «چانگان یونی تی»، دیده می شد به صورت خطی در بالا قرار گرفته و شکل و شمایل کلی این خودرو رنگ و بوی طراحی های جدید و مدرن چانگان را دارد. خطوط طراحی در جلو، کنار و عقب خیلی یکدست به هم متصل می شوند و می توان گفت طراحی اوشان X5، در عین سادگی، مدرن است. پوشش روی این خودرو به دو رنگ مشکی و قرمز است و احتمالاً در بدنه خود هم ترکیب دو یا چند رنگ را داشته باشد. برآمدگی های روی کاپوت و گلگیرها چهره اسپرت تری را به اوشان X5 داده و با سقف منحنی و بال عقب، به نظر می آید عملکرد آیرودینامیکی این خودرو مناسب باشد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
چانگان اوشان X5

طراحی سقف نسبت به مدل یونی تی ساده تر انجام شده و شیب ملایمی به عقب دارد و به بال بالای در عقب ختم می شود. برجستگی در قسمت صندوق و سپر عقب همراه با حالت شیب دار سقف و بال عقب، حالت اسپرتی با شکل S را در دید کناری به وجود آورده که چهره اوشان X5 را جذاب تر کرده است.

براساس شنیده ها، اوشان X5 موتور ۱٫۵ لیتری توربو با پاشش مستقیم سوخت را خواهد داشت، یعنی همان پیشرانه ای که در چانگان یونی تی ارائه شد؛ پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ که توان تولید ۱۷۷ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیرو در این خودرو توسط جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه تر و ۷ دنده به چرخ ها منتقل می شود. با این موتور، یونی تی به نهایت سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت می رسد. موتور این خودرو در رده استاندارد یورو۶ قرار دارد و راندمان انرژی خوبی دارد. با توجه به شباهت های زیاد این خودرو به یونی تی، انتظار می رود در بخش امکانات و آپشن هم شباهت های این دو خودرو زیاد باشد.

چانگان اوشان X5

 امکانات احتمالی این خودرو در کامل ترین نسخه:

ترمز پارک برقی
شش کیسه هوای ده نقطه ای
سیستم کنترل پایداری
دوربین ۳۶۰ درجه
تنظیم حالت رانندگی
استارت دکمه ای
تریم داخلی چرم
فرمان کمکی برقی
سنسور نور و باران
کروزکنترل هوشمند
سامانه پیشگیری از تصادف
رادار خطی و نقطه کور
تهویه اتوماتیک
گرم کن صندلی های جلو
سقف پانورامیک
و…

چانگان اوشان X5

چانگان موفق ترین و مهم ترین قراردادهای همکاری مشترک را در بین چینی ها امضا کرده است. قراردادهایی با برندهای سوزوکی، فورد، مزدا و گروه پژو – سیتروئن، که همه باعث پیشرفت محصولات این کمپانی شده اند. همین دادوستدهای صنعتی باعث شده انتقال تکنولوژی به خوبی برای چانگان اتفاق بیافتد و حالا یکی از بهترین تولیدکنندگان خودرو در چین در سال ۲۰۲۰ باشد. همچنین چانگان یکی از نشان های چینی است که سابقه تولید در ایران را دارد و با «سایپا» آمار نسبتاً خوبی را با CS35 تجربه کرده است. باید دید مدل های جدید و مدرن این نشان هم روزی در ایران تولید خواهند شد یا خیر.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.