انتشار تصاویر جاسوسی از نسخه اسپرت SWM G01

انتشار تصاویر جاسوسی از نسخه اسپرت SWM G01

به تازگی تصاویری در رسانه های چینی منتشر شده که گویا مربوط به نسخه اسپرت “SWM G01” است و نوید حضور این خودرو را در آینده می دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در اصل می توان به صورت ساده تر گفت که همکاری “SWM” موتورسیکلت ساز با «برلیانس» خودروساز باعث شده امروز کراس اوورهایی با نشان «اِس دبلیو اِم» پا به بازار ایران بگذارد. به گفته مدیران این نشان تجاری، اس دبلیو ام خودروساز دورگه ایتالیایی-چینی است و واحد طراحی و مهندسی محصولات شان از سال ۲۰۱۴ در میلان ایتالیا برپا شده است. به همین دلیل از نماد پرچم ملی ایتالیا در طراحی و ساخت کراس اوورهایی چون SWM G01 و “SWM G01 F” استفاده شده است. با این حال، در بسیاری از کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین، خودروهای SWM با ذاتی چینی و طراحی ایتالیایی معرفی می شود و اصالت چینی آن نیز به بحث ایتالیایی بودنش می چربد!

در ایران هم مدل G01 از این نشان تولید می شود و به بازار آمده است. همراه با این مدل نسخه F یا اسپرت آن هم به رسانه های ایران معرفی شد، اما هنوز این نسخه به بازار نیامده است. نسخه اسپرت این خودرو از نظر فنی تفاوتی با نسخه معمولی ندارد و فقط تفاوت هایی در تریم داخلی و ظاهر بیرونی خودرو دیده می شود.

انتشار تصاویر جاسوسی از نسخه اسپرت SWM G01

در تصاویری که به تازگی در رسانه های چینی منتشر شده می بینیم که گویا نسل جدیدی از نسخه اسپرت G01 در حال ورود به بازار چین است و ممکن است این خودرو به عنوان نسخه ای جدیدتر به بازار ایران آید. در ظاهر خودرو تغییرات در ورودی هوا را داریم که با رنگ قرمز، واژه F را به وجود آورده است. در عقب تغییر چندانی دیده نمی شود و تقریباً با همان آرایه های طراحی مواجه هستیم که در نسخه قبل دیده می شد. تغییر دیگر مربوط به داخل است که ترکیب رنگ طراحی داخلی تغییر کرده و از سبز و مشکی به رنگ قرمز و مشکی درآمده است.

انتشار تصاویر جاسوسی از نسخه اسپرت SWM G01

حتماً ببینید: معرفی ویدیویی خودروهای SWM در ایران + آلبوم تصاویر اختصاصی

مدل G01 اس دبلیو ام  در هر دو نسخه معمولی و اسپرت به پیشرانه ۱٫۵ لیتر توربو با خروجی ۱۵۶ اسب بخار با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر مجهز است و همچنان در نسخه جدید عکس برداری شده همین موتور به کار رفته است. توان این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلوی G01 و G01 F می رسد. خودرو در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به سقف پانورامیک، تریم داخلی چرم، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، صندلی راننده برقی با گرم کن و سردکن، استارت دکمه‌ ای، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور باد لاستیک، چراغ روز، سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، کروزکنترل، نمایشگر لمسی، تنظیم حالت رانندگی برای فرمان و حساسیت پدال گاز، رادار خطی، رادار نقطه کور، سامانه تشخیص عابر پیاده و موجودات زنده، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ثبت وقایع، نورپردازی داخلی، سیستم تهویه اتوماتیک، نمایشگر TFT جلوآمپر با سه طرح گرافیکی و… مجهز است.

در حال حاضر، نسخه معمولی این کراس اوور چینی در بازار ایران بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شود و احتمالاً در صورت ورود نسخه اسپرت آن، این خودرو قیمت بالاتری را نسبت به نسخه معمولی داشته باشد. حال باید دید نسخه اسپرتی که برای بازار ایران در نظر گرفته شده همان نسخه معرفی شده قدیمی است و یا این نسخه جدید بازار چین در نظر گرفته می شود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.