انتشار تصاویر جاسوسی از نسخه کوپه فولکس واگن تیگوان

فولکس واگن تیگوان کوپه

به تازگی تصاویر جاسوسی از نسخه کوپه «فولکس واگن تیگوان» در یک وب سایت چینی منتشر شده است و به نظر می رسد به زودی از تیگوان کوپه در بازار چین رونمایی خواهد شد.

مدیران 777 مدیران 777

خودرویی که در تصاویر جاسوسی دیده می شود با برچسب های استتاری به خوبی پوشیده شده است، اما پیداست که طراحی نمای جلو در این خودرو براساس فیس لیفت تیگوان انجام شده و انتظار می رود تغییر خاصی در جلو نداشته باشیم و عمده تغییرات در نماهای کناری و عقب خودرو صورت گرفته باشد. سقف خودرو شیشه ای است و به سبک خودروهای کوپه به صورت شیب دار طراحی شده، شیشه های عقب و نوار کنار آن ها نیز بازطراحی شده اند. صندوق عقب این خودرو طراحی کاملاً جدیدی دارد و شیشه عقب انحنا و زاویه سقف شیب دار را ادامه می دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

براساس اطلاعات موجود، این خودرو بر پایه فیس لیفت تیگوان یا همان تیگوان Allspace ساخته شده که با نام تیگوان L در چین شناخته می شود. احتمالاً موتورهای قابل سفارش برای این خودرو همان موتورهایی باشد که برای تیگوان فیس لیفت هم ارائه می شد و با توجه به این موتورها بازار فروش این خودرو هم محدود به چین نخواهد بود. البته درحال حاضر، داغ ترین بازار برای کراس اوورهای کوپه چین است، چراکه بیش ترین آمار فروش این نوع خودروها در چین گزارش می شود.

فولکس واگن تیگوان کوپه

با این که با توجه به تصاویر اطلاعات زیادی از ظاهر و پیشرانه در دسترس نیست، اما انتظار می رود دو موتور ۱٫۵ لیتری بنزینی توربو شارژ و ۲ لیتری دیزل توربو برای این خودرو معرفی شود. البته با توجه به این که کمپانی فولکس واگن درحال انجام تست های فنی روی تیگوان R است می توان انتظار داشت برای نسخه کوپه هم پیشرانه مشابه این خودرو استفاده شود، یعنی پیشرانه ۲ لیتری توربو ۴ سیلندر که خروجی ۲۹۶ اسب بخار را دارد.

در بازار ایران هم شاهد حضور تیگوان بودیم. خودرویی که در آغاز با قیمت حدود ۲۹۰ میلیون تومان به فروش رسید و حالا قیمتی نجومی دارد. این کراس اوور به پیشرانه ۲ لیتری توربو GDi مجهز است که ۱۸۰ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تولید می کند. همچنین یک گیربکس ۷ دنده دوکلاچه وظیفه دارد قدرت موتور را با توجه به تشخیص سامانه کنترلی به چرخ های جلو و عقب برساند.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.