احتمال عرضه نسخه سدان تویوتا سوپرا

احتمال عرضه نسخه سدان تویوتا سوپرا
در حالی که بسیاری از مردم از بازگشت «سوپرا» کوپه افسانه ای «تویوتا»، به آن اندازه که انتظار می رفت ذوق زده نشدند، اکنون طراحان گرافیکی خواب های جدیدی برای محبوب شدن سوپرا دیده اند!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در شرایط رقابتی امروز صنعت خودروسازی، بسیاری از مدل های محبوب برای پرفروش ماندن و ادامه بقا، ناچار به ریسک کردن هستند.
در همین راستا می توان خودروهایی را نام برد که در گذشته، در کلاس متفاوتی جای داشتند، اما امروز به اقتضای زمان، در سگمنت متفاوتی عرضه می گردند! از جمله این خودروها می توانیم به میتسوبیشی اکلیپس اشاره کنیم که در گذشته، کوپه اسپرت شهری بود و اکنون تبدیل به یک کراس اوور جمع و جور شده است! بنابراین شاید سرمهندس پروژه تویوتا سوپرا هم مطمئن نباشد که فردا، چه بر سر این محصول خوش آوازه می آید. با این اوصاف، شاید نسخه سدان سوپرا چندان هم دور از واقعیت نباشد!
اضافه کردن دو در به سوپرا، بدون بر هم زدن استایل اسپرت خودرو، اتفاقی است که شرکت «پورشه» آن را در پروژه پانامرا تجربه کرد. در صورت تولید سوپرا سدان، به نظر نمی رسد که بتوان بیش از دو سرنشین در ردیف دوم این خودرو نشاند. حتا همان دو سرنشین هم با وجود شیب زیاد انتهایی سقف، چندان احساس راحتی نخواهند کرد! البته کار طراحان بسیار دشوار است، زیرا اگر زاویه سازی های سوپرا سدان به درستی انجام نگیرد، ظاهر نامتناسبی در نمای سه چهارم عقب برای خودرو به وجود می آید، اما سوپرا سدان با دو درِ اضافه، می تواند طولی برابر با ب ام و سری ۴ گرن کوپه داشته باشد.
رندر تویوتا سوپرا سدان
احتمال تولید سوپرا سدان، در حال حاضر بسیار ضعیف است. تویوتا تولید این محصول خاص را در ابتدای هزاره جدید، متوقف کرده بود. حتا با وجود GT86 به عنوان محصول همکاری مشترک تویوتا و «سوبارو»، باز هم بسیاری از مردم، انتظار ورود نسل جدید سوپرا را می کشیدند. سوپرای مدرن سرانجام معرفی شد و با پیشرانه مشترک با ب ام و به بازار آمد. پیشرانه ای ۳٫۰ لیتری و خطی که قادر به تولید ۳۳۵ اسب بخار قدرت است. گشتاور آن هم به ۴۹۵ نیوتن متر می رسد. با این حال، عدم اقبال عمومی به نسل جدید سوپرا می تواند تویوتا را در فروش نسخه کوپه این محصول، ناکام بگذارد و فکر تولید نسخه سدان سوپرا برای اولین بار به ذهن ژاپنی ها خطور کند. ایده ای که چندان هم بد به نظر نمی آید!
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.