آینده نامعلوم میتسوبیشی در اروپا

میتسوبیشی اوتلندر

«نیسان» هفته گذشته با انتشار ویدیوکلیپی، که در آن آینده تمام محصولات خود را از کد A تا Z معرفی می کند، غوغای تازه ای در اخبار خودروی جهان به پا کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در این ویدیو به نسل بعدی خانواده Zهای نیسان، از جمله ۲۴۰Z، اشاره شده بود. برپایه شایعاتی که از قبل منتشر شده بودند، نسل بعدی Zهای نیسان با طراحی های اغواگرانه و هیجان انگیز پا به خیابان ها می گذارند. جدا از آینده محصولات اسپرت، نیسان از روند کاری برند خود در ۱۸ ماه پیشِ رو نیز سخن گفته است. اما به جز خود نیسان، اتحادی که این خودروساز ژاپنی عضوی از آن است، در چه حال و روزی به سر می برد؟ به این ترتیب، «رنو – میتسوبیشی – نیسان» نیز برنامه های خود را برای دوران پس از مدیریت گوسن اعلام نموده است.

سیاست اشتراک پلت فرم بدون شک در این گروه خودروسازی ادامه می یابد و با قدرت بیش تری از قبل توسعه پیدا می کند. بزرگ ترین نقطه قوت این طرح، پر کردن جای خالی سگمنت ها و کلاس های مختلف در هر یک از این سه برند است. به گونه ای که اگر یکی از آن ها در بازاری حضور نداشته باشد، دیگری جانشین آن می شود. برای «میتسوبیشی» هم، به عنوان ضلع سوم و جدید این اتحاد، برنامه ریزی هایی انجام شده است. میتسوبیشی درحال حاضر با پیکاپ تجاری و خودروهای کوچک شهری اش در بازار جنوب شرق آسیا حکم فرمایی می کند. با ورود این اتحاد سه گانه به دنیای هیبریدی ها هم قطعاً این میتسوبیشی است که با داشتن محصولی همچون جانشین اوتلندر پلاگین هیبرید، رهبری بازار را به دست می گیرد.

اما درباره بازار اروپا چه می توان گفت؟ در حقیقت، میتسوبیشی از دو سال گذشته همواره برای به دست آوردن سهم بیش تر از بازار قاره سبز دست و پا زده است. سهم فروش خودروهای سواری میتسوبیشی در اروپا بسیار محدود بوده است. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که تمام محصولات میتسوبیشی برای اروپا از تولیدات کارخانه های آسیایی این برند هستند و نه کارخانه های محلی. به عنوان مثال، در چهار ماه نخست ۲۰۲۰ میتسوبیشی تنها ۱٫۱ درصد از بازار خودروهای سواری اروپا را در اختیار داشته است! با این اوصاف، میتسوبیشی هنوز هم سرنوشت مشخصی در اروپا ندارد. بنا به گزارشی از “Automotive News Europe”، مدیر عامل میتسوبیشی، آقای «تاکائو کاتو»، گفته است که آن ها هنوز برنامه مشخصی برای قاره سبز ندارند! در واقع، میتسوبیشی فعلاً نیازمند زمان بیش تری برای رفع و رجوع کردن مشکلات خود در اروپاست. براساس شنیده ها، برنامه جامع میتسوبیشی برای بازار اروپا طی هفته های آینده رسانه ای می شود.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.