نسل جدید مرسدس بنز CLA معرفی شد

نسل جدید مرسدس بنز CLA معرفی شد
سرانجام انتظارها به پایان رسید؛ مرسدس بنز CLA 2020 به طور رسمی در نمایشگاه لوازم الکترونیکی در لاس وگاس، رونمایی شد. نسل جدید سدان جمع و جور مرسدس بنز پایان سال ۲۰۱۹ به بازار می آید. مرسدس بنز، قیمت و دیگر ویژگی های فنی این خودرو را در فاصله کوتاهی پیش از عرضه، اعلام خواهد کرد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

هنگامی که این خودرو به بازار ایالات متحده آمریکا برسد، تنها در نسخه CLA250 و با موتور ۲٫۰ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر و جعبه دنده ۷ دنده دو کلاچ، موجود خواهد بود. خریداران می توانند از میان مدل های دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک، یکی را انتخاب کنند. این خودرو با پیشرانه نام برده، ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که نسبت به پیشرانه توربو ۲٫۰ لیتری نصب شده روی A220 سدان با ۱۸۸ اسب بخار و ۲۹۹ نیوتن متر، به اندازه قابل توجه ای ارتقا یافته است. در حال حاضر، هنوز مرسدس بنز اطلاعات دقیقی از پرفورمنس کامل CLA 2020 منتشر نکرده است. در این رابطه تنها می توان به بیشینه سرعت آن اشاره کرد که به صورت الکترونیکی به ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
نسل جدید مرسدس بنز CLA معرفی شد


نسل جدید CLA از نظر اندازه، بزرگ تر از گذشته به نظر می رسد. طول کلی این خودرو با ۴۸ میلی متر افزایش، اکنون به ۴٫۶۸۸ میلی متر رسیده است. فاصله محورها نیز ۳۰ میلی متر افزایش را تجربه کرده است که اینک به ۲٫۷۲۹ میلی متر می رسد. اما ابعاد بزرگ تر اتاق، همیشه به فضای بیش تر در کابین منجر نمی گردد. جالب این که فضای پای سرنشین جلو، ۱ میلی متر کاهش یافته است! البته به ازای همین اتفاق، سرنشینان عقب ۱ میلی متر بیش تر می توانند پاهای خود را دراز کنند! و اما در نهایت باید به فضای صندوق بار اشاره داشت که ۱۰ لیتر کوچک تر از نسل قبل است. صندوق بار CLA اکنون ۴۶۰ لیتر گنجایش دارد.
نسل جدید مرسدس بنز CLA معرفی شد

درون کابین، CLA 2020 با نرم افزار جدید Mercedes-Benz User Experience (MBUX) همراه شده است. اکنون کابین CLA در نسخه های استاندارد شامل دو نمایش گر ۷٫۰ اینچی می شود. خریداران این خودرو در صورت سفارش، می توانند این دو نمایش گر را به دو نمونه ۱۰٫۲۵ اینچی به روز رسانی کنند. همچنین مرسدس بنز از سیستم های تشخیص حرکت دست راننده و فرمان صوتی، برای راحت تر شدن کنترل تنظیمات خودرو بهره گرفته است. اگرچه موس لمسی رایج در خودروهای آلمانی، همچون گذشته در کنسول میانی دیده می شود. از دیگر ویژگی های کابین CLA جدید، نویگیشن ارتقا یافته و سیستم تشخیص صدای محیط از نوع Burmester را می توان نام برد.
نسل جدید مرسدس بنز CLA معرفی شد

CLA 2020 به طور استاندارد با سیستم ترمز اضطراری و سیستم پیش گیری از برخورد، عرضه خواهد شد. پکیج دستیار راننده مرسدس بنز، به صورت سفارشی روی این خودرو نصب می شود. از جمله آپشن های این پکیج می توان به کروز کنترل تطبیقی، دستیار فرمان فعال، دستیار حرکت بین خطوط، سامانه تشخیص محدودیت سرعت و رادار نقطه کور اشاره کرد.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.