اگر آلفارومئو کامیون بسازد!

اگر آلفارومئو کامیون بسازد!
محصولات “آلفارومئو” را همواره در رده زیباترین خودروهای جهان قرار می دهند. حتا سه تفنگ دار عاشق خودرو یعنی جرمی کلارکسون، ریچارد هموند و جیمز می نیز خودروهای آلفا را به واسطه طراحی زیبا و ویژگی های دینامیکی منحصر به فرد،می ستایند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اگرچه بنا به یک ضرب المثل قدیمی؛ زیبایی در نگاه بیننده است، اما آلفارومئو سعی می کند در طراحی ظاهری محصولات اش فراتر از استانداردها ظاهر شود و به این ترتیب، همواره خاص و چشم گیر باقی می ماند.
اما اگر روزی این خودروساز ایتالیایی تصمیم به ساخت یک کشنده بگیرد چه می شود؟ خوش بختانه آقای “تایکان لی” (Taekang Lee) طراح و گرافیست کره ای، دست به قلم شده است و رندری از کامیون احتمالی آلفارومئو را که در ذهن همه ما تجسم می شود، خلق کرده است.


لی، زبان طراحی سنتی آلفارومئو را با استانداردهای یک کشنده بزرگ ترکیب کرده است. نقطه قوت این طرح، نقش بستن جلو پنجره اختصاصی آلفا موسوم به Scudetto، بر پیشانی کامیون است. اما شیارهای منحنی که از جلو پنجره تا کناره های کابین ادامه یافته اند، به تقلید از خطوط طراحی خودروهای سواری آلفا به وجود آمده اند. و در نهایت این چراغ های روزتاب خشمگین این کشنده است که جذابیت طراحی دماغه آن را تکمیل می کنند. ما به طور قاطع می توانیم بگوییم این مفهومی در صورت تولید، زیباترین کشنده جهان خواهد بود و اطمینان داریم که شما نیز با حرف ما موافقید!
اگر آلفارومئو کامیون بسازد!
و البته به یقین اگر روزی این خودرو به تولید برسد، با رنگ قرمز مرسوم در محصولات آلفارومئو و فراری رونمایی می شود! در واقع هیچ رنگ دیگری با طراحی این کامیون کشنده جور در نمی آید! شاید هم با تولید این کشنده به این رنگ، شرکت کوکا کولا به راحتی بتواند چند صد دستگاه از آن را برای جا به جایی نوشابه هایش سفارش دهد!
البته همه می دانیم روزگاری شرکت آلفارومئو در زمینه ساخت خودروهای کار و تجاری فعالیت داشته است اما از دهه ۱۹۳۰، این خودروساز به تولید انواع LCVها، کامیون ها، اتوبوس ها و واگن های برقی شهری پایان داد. با این حال به نظر می رسد ایده طراح کره ای در صورت تولید، چندان هم بد از آب در نیاید.
اگر آلفارومئو کامیون بسازد!
امیدواریم اگر حداقل یکی از مسئولان آلفارومئو هم این رندرهای گرافیکی را دیده باشد، به عملی کردن آن برای دقایقی فکر کند. شاید این نخستین باری است که هریک از ما آرزوی داشتن یک کشنده را در گاراژ شخصی خود در سر می پروراند!
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.