معرفی امکانات و مشخصات فنی هوندا PCX 160

هوندا PCX 160

یکی از شیک‌ترین و بهترین اسکوترهای جهان و بازار ایران هوندا PCX 160 است، که علاوه بر بازار ایران، در بازارهای جهانی هم قیمت ارزانی ندارد و از جمله اسکوترهای پرآپشن و لوکس به شمار می رود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هوندا فیلیپین (HPI) یکی از مهم ترین برندهای ساخت موتورسیکلت در کلاس اسکوتر های سبک است، که از جمله برندهای محبوب در بازار به شدت رقابتی شرق آسیا به شمار می رود. این سبک اسکوترها بیش تر برای افرادی که به دنبال خرید یک موتورسیکلت دنده اتومات باکیفیت هستند و قصد دارند آن مسافت های شهری را طی کنند، توجیه اقتصادی دارد.

طراحی هوندا PCX 160

هوندا PCX 160

طراحی هوندا PCX 160 نسبت به سایر محصولات هوندا کمی متفاوت تر است، اما در کل، شاکله اصلی طراحی PCX از زبان طراحی هوندا پیروی می کند. این موتورسیکلت دارای یک امضای طراحی در بخش چراغ های جلویی است که این مدل طراحی چراغ جلو را که به شکل V است، ما در اسکوترهای دیگر هوندا مانند Click 150 و ADV 150 نیز مشاهده می کنیم.

در طراحی PCX خطوط زیادی وجود ندارد، اما در کل طراحی بدنه آن دارای شکل تهاجمی و خشن است. فرمان موتورسیکلت به رنگ کروم است که به شدت در زیر نور آفتاب می درخشد.

مانند بیش تر اسکوترهای این دسته، صندلی هوندا PCX 160 نسبتاً عریض است و برای راننده و همراه خود سواری خوب و نرمی را ارائه می دهد. ارتفاع صندلی با زمین فقط ۷۶۴ میلی‌متر (۳۰ اینچ) است. همچنین با وجود عرض زیاد بدنه اما پاهای راکب با قد نرمال به زمین می رسد. با وجود تمام این نکات، زین این اسکوتر از نظر راحتی، بسیار نرم و با کیفیت است، که در سفرهای روزانه در خیابان‌های شهری خسته کننده نیست.

مشخصات فنی PCX 160

هوندا PCX 160

هوندا PCX 160 با یک پیشرانه جدید با حجم ۱۵۷ سی سی، تک سیلندر و آب خنک عرضه شده است. این موتور در ۸،۵۰۰ دور در دقیقه ۱۵.۶ اسب بخار قدرت و در ۶،۰۰۰ دور در دقیقه ۱۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

یکی از ایرادهای سری موتورسیکلت های اسکوتری هوندا به‌خصوص PCX و ADV، مکث در زمان چرخاندن دسته گاز است که موتورسیکلت پس از چندثانیه شروع به حرکت می کند و واکنش لحظه ای نشان نمی دهد، اما در مقایسه سرعت این دو، PCX 160 سریع‌تر از ADV 150 حرکت می‌کند.

در مورد مصرف سوخت هوندا PCX 160 می توان به راحتی بیان کرد، که PCX 160 یک اسکوتر با بازدهی بالا در مصرف بنزین است. در سرعت های متوسط یا حداکثر سرعت این موتورسیکلت، میانگین مصرف سوخت هر لیتر به ازای هر ۴۰ کیلومتر است، که تقریباً مشابه با ارقام ارائه شده توسط هونداست که می گوید با طی کردن مسافتی حدود ۴۵.۱ کیلومتر، یک لیتر بنزین مصرف می شود. البته لازم به ذکر است اگر رانندگی شما آرام تر و ملایم تر باشد قطعاً مصرف سوخت کم تر می شود، که برای یک اسکوتر شهری این اعداد، قابل قبول یا حتا خوب است.

سواری و هندلینگ PCX 160

هوندا PCX 160

اسکوتر هوندا PCX 160 نسبتاً چابک و پرشتاب است، اما از نظر شتاب به شتاب یاماها Nmax نمی رسد. طراحی این اسکوتر نسبت به سایر رقبا، ارتفاع کم تری دارد و همین موضوع باعث می شود تا PCX 160 در پیچ ها هندلینگ و سواری خوبی ارائه کند. همچنین لاستیک‌های استاندارد آن دارای چسبندگی مناسبی هستند، اگرچه از عملکرد آن ها در شرایط بارانی اندکی کاسته می شود.

کیلومتر دیجیتال هوندا PCX 160 اطلاعاتی نظیر سنجش مسافت طی شده، میزان مصرف سوخت و میزان بنزین موجود در باک، ساعت و تاریخ را به شما نمایش می دهد. قسمت جلویی این اسکوتر دارای یک فضای ذخیره‌سازی است که برای قرار دادن اشیا مانند تلفن همراه، کلیدها یا کیف پول کوچک کافی است. همچنین یک پورت USB با ظرفیت ۱۲ ولت برای شارژر گوشی موبایل و سایر لوازم الکترونیکی وجود دارد. همچنین این موتورسیکلت امکان استارت بدون کلید را دارد.

هوندا PCX 160

از دیگر امکانات هوندا PCX 160 می توان به آپشن کاربردی، سیستم (idling-stop system) است. این سیستم یک ویژگی است که در برخی از اسکوترها و موتورسیکلت‌ها جدید موجود است. این سیستم زمانی که موتورسیکلت در حال سکون است، به طور خودکار پیشرانه را خاموش می‌کند، مانند وقتی پشت چراغ قرمز ایستاده اید، که بلافاصله بعد از گاز دادن به موتورسیکلت دوباره پیشرانه شروع به کار می کند. هدف از این سیستم کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هواست.

فضای زیر صندلی PCX 160 بزرگ است، کلاه ایمنی یا سایر وسایل خود را می توانید در این فضای ذخیره سازی قرار دهید. البته، لازم به ذکر است که در هوندا PCX 160 سیستم ترمز ضد قفل (ABS) اضافه شده است.

قیمت هوندا PCX 160

قیمت هوندا PCX 160 مدل ۱۴۰۱ در نسخه صفرکیلومتر حدود ۳۲۰ میلیون تومان و در مدل ۱۴۰۲ حدود ۳۴۰ میلیون تومان است.

۴.۷ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.