با اسکوتر برقی جدید بازار ایران، نسکوتر GE آشنا شوید + تصاویر

اسکوتر شهری و موتورسیکلت برقی نسکوتر GE نیکران موتور پاسارگاد
اسکوتر شهری و موتورسیکلت برقی نسکوتر GE نیکران موتور پاسارگاد

نسکوتر GE جدیدترین اسکوتر الکتریکی وارد شده به بازار است. در میانه موج همه گیری موتورسیکلت های شهری، اسکوترهای برقی اهمیت ویژه ای پیدا کرده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، اسکوترهای برقی به واسطه عدم نیاز به بنزین و استفاده راحت در شهر، مورد توجه قشر زیادی از مردم هستند. امروزه شرکت های مختلفی اقدام به تولید یا واردات اسکوترهای برقی به کشور می کنند. شرکت نیکران موتور پاسارگاد که نام خود را با مونتاژ موتورسیکلت های بنلی مطرح کرده، چندی است که سودای عرضه اسکوترهای برقی را در سر دارد.

نسکوتر نام برند جدید اسکوترهای برقی این شرکت است. پیش از این هم یک مدل دیگر از برند نسکوتر توسط نیکران موتور، وارد بازار شده بود. نسکوتر SN 1500 که با قیمتی کمتر از ۳۰ میلیون تومان و ظاهری شبیه به محصولات نشان وسپا، سعی بر جلب توجه خریداران داشت. اما فرزند جدید نسکوتر برای بازار ایران، یک اسکوتر فانتزی و کامپکت به نام نسکوتر GE است که حرف های تازه ای برای گفتن دارد. در این مقاله می خواهیم با ویژگی های این اسکوتر برقی که در دو نسخه صندوقدار و فاقد صندوق به فروش گذاشته شده، بیشتر آشنا شویم.

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی اسکوتر برقی ES2 کویر موتور در اسب بخار

ویژگی های ظاهری نسکوتر جی ای

اولین نکته ای که در برخورد با نسکوتر GE جلب توجه می کند، ظاهر مینیمال و فانتزی این اسکوتر است. در واقع، طراحی نسکوتر GE هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و کاملا با المان های ساده شکل گرفته است. در اولین نگاه، نسکوتر جی ای شبیه به یک دوچرخه الکتریکی پیشرفته به نظر می رسد. اما با کمی دقت به فرم چرخ ها می توان متوجه شد که در دسته موتور سیکلت ها جای می گیرد. شاسی نسکوتر GE نسبتا ساده طراحی شده و بر خلاف اکثر اسکوترهای امروزی، اثری از فلاپ های بزرگ و حجیم در آن دیده نمی شود. موتور برقی این اسکوتر نیز فضای بسیار کمی اشغال کرده است. به گونه ای که همان بخش جعبه ای زیر زین هم به عنوان فضای قرار گیری باتری استفاده می شود. در چراغ های جلو و عقب نسکوتر GE به سبک موتور سیکلت های کلاسیک طراحی شده اند. داخل کاسه چراغ جلو با لامپ های LED و نئون تزئین شده و گرافیک مدرنی دارد. گلگیرهای جلو و عقب نسکوتر GE از فلاپ های پلاستیکی ساده تشکیل یافته اند. یکی از نکات جالب در طراحی نسکوتر جی ای را فضای پای راکب باید دانست که کاملا باز و بزرگ طراحی شده است. ترکیب رنگ نسکوتر GE به صورتی است که در کنار رنگ اصلی بدنه، سایر قطعات به رنگ مشکی در آمده اند که همین ترکیب دو رنگ، جلوه ای مدرن و اسپرت به ظاهر موتور سیکلت می بخشد.  

رنگ آمیزی مشکی رینگ ها، چهره نسکوتر جی ای را بیش از پیش، اسپرت نشان می دهد. صفحه کیلومتر نسکوتر جی ای از نوع تمام دیجیتالی است و طبیعتا در یک اسکوتر برقی نمی توان انتظار وجود پشت آمپر آنالوگ را داشت. پشت ستون فرمان هم دکمه استارت موتور و یک درگاه شارژ USB دیده می شود. زین نسکوتر GE بسیار کوچک است و فقط برای نشستن یک نفر جا دارد. اما تفاوت اصلی دو نسخه صندوقدار و بدون صندوق در همین قسمت مشخص می شود. جایی که در نسخه صندوقدار، باکس مخصوص حمل وسایل تعبیه شده، در نسخه بدون صندوق، یک صندلی کوچک با پشتی نصب شده است. در حقیقت، تفاوت اصلی میان این دو نسخه، به انتخاب شما میان فضای بیشتر برای قرار دادن وسایل یا صندلی اضافه برای ترک نشین، باز می گردد. لازم به ذکر است که در هر دو نسخه صندوقدار و بدون صندوق، یک سبد خرید هم به شکل فابریک در قسمت جلویی موتور قرار دارد که در استفاده شهری از این اسکوتر، آپشنی کاربردی محسوب می شود. شاید تنها نقطه ضعف نسکوتر جی ای را عدم برخورداری از آینه های جانبی بتوان دانست. چرا که طبق اطلاعات موجود در وب سایت عرضه کننده وطنی، هیچ یک از دو مدل صندوق دار و بدون صندوق، مجهز به آینه نیستند.

مشخصات فنی نسکوتر GE

پیشرانه برقی نسکوتر جی ای یک الکترو موتور براش لس (Brushless) با حداکثر قدرت ۹۰۰ وات است. حداکثر سرعت نسکوتر GE با این پیشرانه به ۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. در نسکوتر GE از یک باتری لیتیوم یونی استفاده شده که شارژ شدن کامل آن، ۸ ساعت زمان می برد. این باتری با مشخصات ۴۸V20.8AH در مود ۱، قابلیت پیمایش ۶۵ کیلومتری را به نسکوتر جی ای می دهد. میزان پیمایش این اسکوتر در مود ۲ نیز به ۳۰ کیلومتر می رسد. یکی از آپشن های نسکوتر GE همین سیستم انتخاب حالت رانندگی است که اگرچه با تغییر آن از مود ۱ به مود ۲، میزان پیمایش نهایی موتور کاهش می یابد، اما توان موتور بیشتر می شود و در نتیجه، بیشینه سرعت آن هم بالاتر می رود. برای ساخت شاسی نسکوتر GE طبق کاتالوگ رسمی، از فولاد لوله ای آلیاژی استفاده شده است. وزن خشک این اسکوتر هم بدون راکب و هر گونه بار اضافه، تنها ۵۷ کیلوگرم است. در خصوص ابعاد و اندازه، نسکوتر جی ای با طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۱۷۲۰، ۶۸۰ و ۱۰۳۰ میلی متری، در دسته اسکوترهای کامپکت جای می گیرد. ارتفاع این اسکوتر تا سطح زمین ۱۵۰۰ میلی متر است. حال آنکه دو محور آن از یکدیگر، ۱۱۹۵ میلی متر فاصله دارند.

حداکثر وزن مجاز راکب نسکوتر جی ای طبق آنچه که در دفترچه راهنمای این موتور سیکلت درج شده، ۱۵۰ کیلوگرم است. کمک فنرهای نسکوتر GE در جلو و عقب از نوع تلسکوپی هستند. کمک فنرهای جلو و عقب این موتور سیکلت، به ترتیب تا ۶۰ و ۴۰ میلی متر هم قابلیت جابجایی دارند. ترمزهای نسکوتر GE در جلو از نوع دیسکی و در عقب، کاسه ای انتخاب شده اند. قطر دیسک ترمز جلو نسکوتر GE نیز ۱۸۰ میلی متر است. از جمله دیگر امکانات نسکوتر جی ای می توان به ریموت کنترل از راه دور اشاره کرد که همراه با موتور سیکلت به خریدار، تحویل داده می شود. در خصوص نگهداری از باتری لیتیوم یونی، شرکت نیکران موتور توصیه کرده که سرویس باتری در ۳۰۰ کیلومتر اول و پس از آن، هر ۱۰۰۰ کیلومتر، با مراجعه به نمایندگی های رسمی انجام گیرد. همچنین به توصیه شرکت سازنده بهتر است که میزان شارژ باتری ها هیچ گاه به کمتر از ۲۰ درصد نرسد. محدوده شارژ استاندارد برای استفاده مداوم از باتری نسکوتر GE را ۲۰ تا ۹۰ درصد اعلام کرده اند.     

قیمت و شرایط فروش نسکوتر جی ای

شرکت نیکران موتور پاسارگاد اکنون نسکوتر GE را در دو نسخه صندوق دار و بدون صندوق، با قیمتی یکسان به فروش می رساند. هر دو نسخه امروز توسط شرکت عرضه کننده در برنامه فروش نقدی، ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده اند. در شرایط فروش اقساطی، ۳ میلیون تومان پیش پرداخت برای هر دو مدل نسکوتر GE تعیین شده و باقی مبلغ قیمت موتور سیکلت که ۱۶ میلیون تومان است، در ۱۸ قسط از مشتری دریافت می گردد. نیکران موتور زمان تحویل نسکوتر GE به مشتریان تهرانی را حداکثر ۷۲ ساعت کاری و برای مشتریان شهرستان، ۲۰ روز کاری تعیین کرده است. نسکوتر جی ای در طیف متنوعی از رنگ های شاد و جذاب عرضه می شود. این اسکوتر برقی امروز در ۵ رنگ اصلی آبی، زرد، سبز، صورتی و بنفش قابل خریداری است.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

مشخصات فنی موتورسیکلت و اسکوتر برقی نسکوتر GE چیست؟

پیشرانه برقی نسکوتر GE یک الکترو موتور براش لس (Brushless) با حداکثر قدرت ۹۰۰ وات است. حداکثر سرعت نسکوتر GE با این پیشرانه به ۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

باتری نسکوتر GE چه مشخصاتی دارد؟

در نسکوتر GE از یک باتری لیتیوم یونی استفاده شده که شارژ شدن کامل آن، ۸ ساعت زمان می برد. این باتری با مشخصات ۴۸V20.8AH در مود ۱، قابلیت پیمایش ۶۵ کیلومتری را به نسکوتر GE می دهد. میزان پیمایش این اسکوتر در مود ۲ نیز به ۳۰ کیلومتر می رسد.

قیمت نسکوتر GE چقدر است؟

شرکت نیکران موتور پاسارگاد اکنون نسکوتر GE را در دو نسخه صندوق دار و بدون صندوق، با قیمتی یکسان به فروش می رساند. هر دو نسخه امروز توسط شرکت عرضه کننده در برنامه فروش نقدی، ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده اند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.