تویوتا گرند هایلندر ۲۰۲۴؛ بزرگ تر و عضلانی تر

تویوتا گرند هایلندر 2024
تویوتا گرند هایلندر ۲۰۲۴

تویوتا به تازگی از نسخه گرند و سه ردیفه هایلندر با نام کامل تویوتا گرند هایلندر پرده برداشته است؛ سه ردیف صندلی، سه نوع پیشرانه و ۳۶۲ اسب بخار قدرت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
تویوتا گرند هایلندر 2024
تویوتا گرند هایلندر ۲۰۲۴

همان قدر که تویوتا هایلندر سه ردیفه فضای کافی ندارد، تویوتا سکویا بیش از حد بزرگ است و راندن آن در فضای شهری، حتا در آمریکای شمالی با خیابان های پهن و بزرگ نیز امر دشواری‌ست، پس تویوتا برای عطش بازار آمریکای شمالی به اس یو وی ها، پاسخ جدیدی دارد. نسخه جدید هایلندر با نام گرند هایلندر که از نظر ابعاد و سگمنت مابین دو اس یو وی هایلندر و سکویا قرار می گیرد و با مدل ۲۰۲۴ می تواند موفقیت خوبی را برای این برند معظم ژاپنی پدید بیاورد.

مدیران 777 مدیران 777

زیر کاپوت گرند هایلندر چه خبر است؟

تویوتا گرند هایلندر 2024
تویوتا گرند هایلندر ۲۰۲۴

اگرچه تویوتا، شاسی بلند گرند هایلندر را برای نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۲۳ تدارک دیده است، اما هنوز تمام جزییات مربوط به زیر کاپوت این خودرو را با رسانه ها و مخاطبان خود به اشتراک نگذاشته است. آن چه تابه‌حال قطعی و مشخص شده این است که تویوتا گرند هایلندر دارای سه نوع پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ بنزینی، پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر هیبریدی و در نهایت، به عنوان قوی ترین نسخه، نمونه هیبرید مکس با ۳۶۲ اسب بخار، است و این مدل به صورت استاندارد، دو دیفرانسیل است و قدرت تولیدی پیشرانه به تمام چرخ ها انتقال می یابد، اما دو نسخه قبلی دیفرانسیل جلو هستند و سیستم تمام چرخ محرک هم برای آن ها قابل سفارش گذاری‌ست.

پیش بینی می شود نسخه هیبرید مکس از موتور ۲.۴ توربوشارژ و یک موتور الکتریکی تشکیل شده باشد و این دقیقاً همان چیزی است که در تویوتا کراون نیز شاهدش بودیم.

نمای ظاهری

تویوتا گرند هایلندر بر مبنای پلت فرم TNGA-K شکل گرفته است. این خودرو در نمای جلو ترکیبی از سکویا و راو۴ جدید است و استفاده از قطعات و پرداخت های کرومی در جلوپنجره و سایر قسمت های بدنه سبب شده است تا گرند هایلندر در کنار ابعاد بزرگ و جعبه ای شکل، لوکس نیز به نظر برسد. سقف خودرو هیچ گونه شیبی ندارد و همین امر سبب ایجاد فضای بسیار خوب در قسمت سرها برای هر سه ردیف صندلی در گرند هایلندر شده است. تویوتا گرند هایلندر در سه تیپ XLE ، لیمیتد و پلاتینیوم برای مشتریان قابل سفارش است که تفاوت های این سه تیپ در مواردی مانند سایز رینگ ها، تجهیزات و… خلاصه می شود. همچنین نسخه هیبرید مکس در نمای عقب دارای خروجی اگزوز دوگانه و قطعات دکوراتیو در بخش پایین سپرهای جلو و عقب است که وجه تمایز ظاهری برای این مدل ایجاد می کند.

فضای داخلی گرند هایلندر

نخستین موردی که در گرند هایلندر جلب توجه می کند، صرف نظر از تیپ و تریم خودرو، تمامی مدل ها به صورت سه ردیفه ارائه می شوند و خوشبختانه در ردیف سوم فضای کافی برای نشستن افراد بزرگ‌سال لحاظ شده است. در داشبورد خودرو یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی به صورت استاندارد تعبیه شده است. در تریم XLE صندلی های جلو برقی ارائه می شوند و از دیگر تجهیزات این خودرو می توان به شارژر وایرلس، مجموعه سیستم های ایمنی و کمک راننده تویوتا موسوم به Toyota Safety Sense 3.0  اشاره کرد. در تیپ لیمیتد علاوه بر گرم‌کن، پوشش چرم صندلی ها و سردکن آن ها نیز افزوده می شود و صندلی های ردیف دوم به صورت کاپیتانی هستند. گرم‌کن فرمان، سیستم صوتی JBL با ۱۱ بلندگو، سنسورهای پارک، درِ صندوق برقی و رینگ های ۲۰ اینچی از دیگر مواردی است که در تیپ لیمیتد به چشم می آیند. و بالاخره در تیپ پلاتینیوم، سیستم هدآپ دیسپلی، خروجی برق ۱۵۰۰ وات، دوربین ۳۶۰، دستیار رانندگی در ترافیک و بسیاری از امکانات دیگر به خودرو افزوده می شوند.

همچنین گرند هایلندر را می بایست یک خودروی متصل با قابلیت های به‌روزرسانی دانست‌. این خودرو برخی قابلیت ها نظیر روشن کردن خودرو و چراغ ها، باز و بست قفل درها و… از طریق تلفن همراه را هم ارائه می دهد.

قیمت و زمان عرضه

تویوتا گرند هایلندر 2024

در پایان لازم به ذکر است که اطلاعات بیش تر و دقیق تر در خصوص گرند هایلندر و همچنین برچسب قیمتی و تاریخ فروش آن، در اواخر تابستان ۲۰۲۳ مشخص خواهد شد.

تویوتا گرند هایلندر چه مشخصاتی دارد؟

تویوتا گرند هایلندر دارای سه نوع پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ بنزینی، پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر هیبریدی و در نهایت، به عنوان قوی ترین نسخه، نمونه هیبرید مکس با ۳۶۲ اسب بخار، است و این مدل به صورت استاندارد، دو دیفرانسیل است و قدرت تولیدی پیشرانه به تمام چرخ ها انتقال می یابد.

تویوتا گرند هایلندر چند تیپ دارد؟

تویوتا گرند هایلندر در سه تیپ XLE ، لیمیتد و پلاتینیوم برای مشتریان قابل سفارش است که تفاوت های این سه تیپ در مواردی مانند سایز رینگ ها، تجهیزات و… خلاصه می شود.

تویوتا گرند هایلندر چه زمانی عرضه می شود؟

اطلاعات بیش تر و دقیق تر در خصوص گرند هایلندر و همچنین برچسب قیمتی و تاریخ فروش آن، در اواخر تابستان ۲۰۲۳ مشخص خواهد شد.

۴.۲ امتیاز از ۱۰ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.