پورشه ۹۱۱ توربو ۲۰۲۱ رونمایی شد + مشخصات فنی

پورشه 911 توربو 2021

شرکت «پورشه» برای پرکردن فضای خالی میان کررا S و توربو S، از نسخه توربو استاندارد رونمایی کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

۹۱۱ توربو نسل ۹۹۲ به عنوان جدیدترین محصول پورشه رونمایی شده است. این مدل در دو نوع کوپه و کابریولت به بازار عرضه می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مشخصات فنی

پورشه 911 توربو 2021

پورشه ۹۱۱ توربو ۲۰۲۱ از پیشرانه ۳٫۸ لیتری ۶ سیلندر تخت توربوشارژ با ۵۷۲ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر بهره می برد. سرعت گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در مدل کوپه به ۲٫۷ ثانیه و در نسخه کابریولت به ۲٫۸ ثانیه می رسد. بیشینه سرعت نیز در هر دو مدل در عدد ۳۱۹ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

پورشه 911 توربو 2021

به منظور مقایسه، پورشه ۹۱۱ توربو S دارای ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور است. سرعت گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در نسخه های کوپه و کابریولت نیز به ترتیب به ۲٫۶ و ۲٫۷ ثانیه می رسد. بیشینه سرعت هم به عدد ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. به غیر از پیشرانه ضعیف تر، سایر قطعات سیستم انتقال قدرت میان مدل های توربو و توربو S مشترک هستند.

پورشه 911 توربو 2021

جعبه دنده از نوع ۸ سرعته دوکلاچه خودکار است و انتقال قدرت به تمامی چرخ ها انجام می شود. به منظور هندلینگ و کنترل بهتر، چرخ های عقب از سیستم فرمان پذیری بهره می برند. یک تفاوت دیگر میان مدل های توربو و توربو S، بهره گیری از دیسک های ترمز آهنی است. برخلاف مدل توربو، در نسخه توربو S به صورت استاندارد از دیسک های ترمز سرامیکی استفاده شده است. دیسک های ترمز توربو در قسمت جلو ابعاد ۱۶٫۰۶ اینچ و در عقب ۱۴٫۹۶ اینچ ابعاد دارند.

پورشه 911 توربو 2021

درون کابین خودرو شاهد قرارگیری نمایشگر ۱۰٫۹ اینچی و صندلی های اسپرت برقی تنظیم شونده در ۱۴ حالت هستیم. به منظور شخصی سازی بیش تر در مدل توربو، امکان سفارش بسته سبک وزن نیز وجود دارد. این بسته با حذف صندلی های عقب و ادوات عایق صدا، ۳۰ کیلوگرم از وزن خودرو را کاهش می دهد.

پورشه 911 توربو 2021

بسته اسپرت نیز با تغییرات ظاهری متفاوت در بدنه و تریم داخلی منحصر به فرد قابل سفارش است. سیستم شاسی دینامیک، سیستم تعلیق با ارتفاع کم تر و سیستم اگزوز اسپرت نیز موجود هستند. در بحث سیستم های کمک راننده و ایمنی نیز آپشن هایی همچون InnoDrive با کروز کنترل فعال، راهنمای ماندن در خط، دید جانبی و راهنمای دید در شب نیز قابل سفارش هستند.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.