معرفی ام جی 6 X پاور، محصول اسپرت و جذاب سایک

6 X پاور
۶ X پاور

کمپانی سایک به تازگی از اولین محصول از سری ایکس پاور پرده برداشته و ام جی ۶ X پاور را معرفی کرده است که نسخه ای خاص و جذاب از ام جی ۶ محسوب می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ام جی ۶ X پاور اولین خودروی تولید انبوه از سری ایکس پاور است. سری ایکس پاور سری محصولاتی از ام جی هستند که در بدنه و قوای فنی مشخصات اسپرت تری را نسبت به نسخه های استاندارد دارند. چینی ها سال هاست در تولید و طراحی از اروپایی ها الگو می گیرند و حالا سایک به سبک خودروسازان قدَری مثل ب ام و با سری M و مرسدس بنز با AMG، می خواهد یک سری محصولات اسپرت اختصاصی و خاص با نام ایکس پاور برای خودش داشته باشد. ام جی ۶ X پاور بر مبنای آخرین نسخه از ام جی ۶ پلاگین هیبرید و خودروی مسابقه ای ام جی TCR ساخته شده است و در ظاهر و پیشرانه خصوصیات جذابی دارد.

طراحی بدنه ام جی ۶ X پاور چگونه است؟

در ظاهر تغییرات زیادی را نسبت به نسخه استاندارد ام جی ۶ داریم. اولین و مهم ترین تغییر رنگ بدنه است که در این نسخه بدنه به صورت دورنگ (سبز و مشکی)  و کاملاً دستی انجام شده است تا طراحی به نسخه TCR نزدیک شود. در نمای جلو طرح آبشاری جلوپنجره تمام مشکی را داریم که طراحی آن با ورودی های هوای روی سپر از نظر رنگ و طرح مشبک زمینه همخوانی دارد. در نمای جلو، اسپویلر زیر سپر را داریم که از نمای کنار به رکاب و نهایتاً دیفیوزر عقب ختم می شود. تایرهای مخصوص میشلن در تولید این خودرو به کار رفته و رینگ های طراحی شده ایکس پاور را با رنگ مشکی می بینیم که کلیپرهای سبزرنگ پشت آن باعث می شود ترکیب دورنگ طراحی در این قسمت هم حفظ شود. در مجموع، طراحی بدنه به خوبی و در نهایت، اسپرت بودن انجام شده است و برای اولین سری از ایکس پاورهای ام جی نمره قابل قبولی را باید به ام جی ۶ X پاور داد.

نگاهی به طراحی کابین

طراحی داخلی درست شبیه به ام جی ۶ پلاگین هیبرید انجام شده است، با این تفاوت که روی داشبورد روکش جیر را داریم و همچنین روکش چرم طبیعی و جیر روی رودری ها هم به کار رفته است که با تودوزی سبزرنگ تزیین شده تا تناسب رنگی در داخل با طراحی بدنه حفظ شود. طراحی فرمان همان طرحی است که در ام جی ۶ معمولی دیده می شد، اما باز هم روکش جیر به آن اضافه شده و کفپوش مخصوص سری ایکس پاور هم به کابین اضافه شده است. سیستم اطلاعات و سرگرمی به کاررفته در این خودرو آخرین نسخه از سیستم های سایک است که قابلیت های شخصی سازی، فرمان صوتی، اتصال های بلوتوث و مسیریابی پیشرفته را دارد. در قسمت جلوآمپر صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی را داریم و صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی در وسط سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد.

مشخصات فنی ۶ X پاور

پیشرانه 6 X پاور
پیشرانه ۶ X پاور

قوای محرکه ام جی ۶ X پاور را سیستم پلاگین هیبرید متشکل از پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ و موتور الکتریکی تأمین می کند. این دو موتور توان تولید نهایت قدرت ترکیبی ۳۰۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۸۰ نیوتن متر را دارند. با این قدرت، ام جی ۶ X پاور در ۶ ثانیه شتاب گیری می کند. در کنار ارتقای موتور، در سیستم تعلیق هم تغییراتی لحاظ شده است تا رانندگی اسپرت تری را با این خودرو تجربه کنید. بازار هدف این خودرو جوانانی هستند که به خودروهای اسپرت علاقه مند هستند و به نظر می رسد سایک در طراحی اولین خودرو سری X پاور ام جی موفق عمل کرده است و حالا باید منتظر دیگر محصولات ام جی در این سری باشیم.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.