معرفی ام جی ۶ مدل ۲۰۲۰ با چهره ای جدید و موتور به روز شده

ام جی 6 2020

کمپانی «سایک» در سپتامبر ۲۰۱۷ از آخرین نسخه از «ام جی ۶» رونمایی کرد و حالا وقت آن رسیده است که، پس از گذشت سه سال و نیم، از نسخه به روز شده آن رونمایی کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ام جی ۶ خودرویی است که در بازار چین با نام “Roewe i6” به فروش می رسد و در نسل پیشین با پیشرانه های بنزینی و هیبرید جایگاه خوبی را در بازارهای داخل و خارج از چین به دست آورده بود. تصاویر رسمی منتشرشده از نسل جدید ام جی ۶ به ما نشان می دهد مدل جدید، نسبت به نسل قبل، بسیار متفاوت شده است و گویا این بار فقط با یک فیس لیفت سر و کار نداریم و شاید بتوان گفت با یک نسل کاملاً جدید از این مدل طرف هستیم.

در نسل جدید این خودرو ورودی های هوا به صورت شش ضلعی طراحی شده اند و کمی بالاتر آمده اند و جلوپنجره با زمینه مشکی رنگ و طرح لانه زنبوری طراحی شده است. در نسل قبلیِ این خودرو جلوپنجره به نقاطی کرومی مزین شده بود که ام جی نام این طرح را «آسمان پرستاره» گذاشته بود و این گونه طراحی جلوپنجره تبدیل به امضای ام جی در طراحی شده بود، اما این بار می بینیم در ام جی ۶ جدید طرحی ساده تر جای آن را گرفته است. طراحی چراغ های جلو تغییر کرده است و چراغ ها باریک تر شده و از این باریکی از جلو به عقب کاسته می شود. به طور کلی می توان گفت طراحی نسل جدید ام جی ۶ ساده و در عین حال اسپرت و مدرن تر از نسل پیش انجام شده است.

ام جی 6 2020

در نسل قبلی ام جی ۶ خروجی ها دوگانه اما به صورت کشیده و گوشه دار بود، در طراحی عقب ام جی ۶ جدید دو خروجی اگزوز دایره ای در دو طرف قرار گرفته و یک چراغ ترمز در وسط دیفیوزر، که به کلی طراحی عقب خودرو را از نسل قبل متفاوت می سازد. چراغ های عقب هم تغییر کرده اند و کمی پهن تر طراحی شده اند و به جای دو نوار ال ای دی این بار سه نوار ال ای دی در چراغ های عقب کار گذاشته شده است.

پیشرانه زیر کاپوت این خودرو موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ است که حالا از نسل قبل کمی قدرتمندتر شده و با ۱۲ اسب بخار بیش تر قدرت ۱۷۸ اسب بخاری را دارد و انتظار می رود گشتاور هم در مدل جدید بالاتر از ۲۵۰ نیوتن متر باشد. نیرو از موتور توسط جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه ۷ دنده به چرخ ها منتقل می شود و در نظر داشته باشید که مصرف سوخت در این خودرو با افزایش قدرت از ۵٫۹ لیتر به ۶٫۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

هنوز اطلاعاتی در مورد نسخه پلاگین هیبرید ام جی ۶ جدید منتشر نشده است، اما اگر چیزی نسبت به نسل قبل تغییر نکند همان موتور ۱ لیتری را خواهیم داشت که در کنار موتور برقی ۲۲۴ اسب بخار قدرت و ۶۲۲ نیوتن متر گشتاور را تولید می کند. احتمالاً رونمایی رسمی از ام جی ۶ جدید در ماه های آینده انجام می شود و در همین سال این خودرو پا به بازار خواهد گذاشت.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.