فیس لیفت جدید چری تیگو ۸ پرو؛ خودرویی با پسوندهای ناتمام

فیس لیفت جدید چری تیگو ۸ پرو
فیس لیفت جدید چری تیگو ۸ پرو

در حالی که به زودی در ایران، با فاصله زمانی بسیار کوتاهی از معرفی جهانی، شاهد حضور کراس اوورهای چری تیگو ۸ پرو و پلاس با نشان فونیکس در خیابان ها خواهیم بود، به تازگی تصاویر جدیدی از نسخه فیس لیفت چری تیگو ۸ پرو درز کرده است که البته بسیاری از سایت های چینی آن را چری تیگو ۸ پرو اسپرتی می‌دانند! و این یعنی یک پسوند دیگر به مجموع پسوندهای تیگو ۸ افزوده شده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

نمای ظاهری

با نگاهی به تصاویری که به صورت اسپای شات درز کرده است، به سرعت متوجه تغییرات گسترده ای در نمای جلوی خودرو همچون تغییر سپر، جلوپنجره، چراغ ها و ورودی های هوای خودرو می‌شویم.
مجموع تغییرات حاصل شده و شکل و شمایل دماغه خودرو تا حدودی ما را به یاد محصولات لکسوس می ‌اندازد اما نمی‌توان آن را یک کپی کاری صرف نامید.
نکته دیگری که به چشم می‌آید همچنان طراحان کمپانی چری به سبک گرافیکی موسوم به کهکشانی در جلوپنجره خودرو پایدار مانده اند که این نشان از ایجاد یک سبک و زبان طراحی برای این برند است.
در نمای کناری خودرو خطی قرمز رنگ متناسب با پسوند sporty به پایین درها اضافه شده است و آینه های کناری هم اندک تغییراتی را به خود دیده اند.

فیس لیفت جدید چری تیگو ۸ پرو
فیس لیفت جدید چری تیگو ۸ پرو

به سراغ نمای عقب خودرو می‌رویم؛ در نمای عقب نیز، برخلاف چری تیگو ۸ پرو و پلاس فعلی، در این نسخه چراغ های به‌هم پیوسته را شاهد هستیم. شکل فیزیکی و گرافیک درونی چراغ ها کاملاً به طراحی چراغ های عقب لکسوس NX مدل ۲۰۲۲ شباهت دارند و حتا فونت و جانمایی عبارت چری در قسمت پایین به هم پیوستگی چراغ ها، مشابه با فونت و جانمایی عبارت لکسوس در مدل NX است.
همچنین در بخش چراغ‌ سوم ترمز هم تغییراتی رخ داده و سبب شده است نمای تیگو ۸ پرو جدید بسیار اسپرت‌ تر از نسخه بازار ایران جلوه نماید.
در خصوص طراحی داخلی نیز به جز یک تصویر بسته از قسمت فرمان و بخش کوچکی از داشبورد، هنوز چیزی به بیرون درز نکرده است، اما به نظر می‌رسد این نسخه از تیگو ۸ مانند ظاهر بیرونی، در درون کابین هم تغییراتی را خواهد داشت.

کابین فیس لیفت جدید چری تیگو ۸ پرو
کابین فیس لیفت جدید چری تیگو ۸ پرو

امکانات ایمنی و رفاهی

در تیگو ۸ پرو امکاناتی نظیر ورود بدون کلید، درِ صندوق عقب اتوماتیک، سنسور عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سقف پانورامیک، سیستم فرامین صوتی، کول باکس، شارژر بدون سیم، تنظیم برقی صندلی شاگرد از ردیف دوم، سیستم تهویه دوکاناله اتوماتیک در جلو و ورودی تهویه مستقل در ردیف سوم، شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل هوشمند، رانندگی خودکار در ترافیک، رانندگی خودران سطح ۳، سامانه پیشگیری از تصادف، نوربالای خودکار، سردکن و گرم‌کن صندلی های جلو، سیستم صوتی سونی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه پاکسازی هوا، سنسور نور و باران، رادار خطی، رادار نقطه کور، تنظیم حالت رانندگی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی و… دیده می شود.

مشخصات فنی

آن طور که از نوشته های روی در صندوق (عبارت ۳۹۰T) مشخص است، چری برای این نسخه از تیگو ۸ همانند نسخه پلاس، پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ و انتقال نیروی دو دیفرانسیل را در نظر گرفته است.
پیشرانه ۲ لیتری توربوی این خودرو قادر به تولید حدود ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور است و نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.
همچنین مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه هم به گفته مهندسان کمپانی چری زیر ۸ لیتر در هر صد کیلومتر است.

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

چری تیگو ۸ جدید چه مشخصاتی دارد؟

این خودرو به یک پیشرانه ۲ لیتری توربو با حداکثر قدرت ۲۵۴ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر مجهز است؛ قدرت تولیدی پیشرانه توسط یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به تمام چرخ ها منتقل می شود.

این نسخه از تیگو ۸ چه نام دارد؟

به عقیده بسیار از کارشناسان چینی، این نسخه فیس لیفتی از نمونه تیگو ۸ پرو محسوب می شود و شاید در انتهای نام آن شاهد استفاده از پسوند «اسپرتی» باشیم.

حدود قیمت نسخه ۲ لیتری تیگو ۸ چه قدر است؟

قیمت جهانی این خودرو با پیشرانه ۲ لیتری و سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک در حدود ۲۶ هزار دلار است.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.