مرسدس بنز EQT؛ ام پی وی تمام الکتریکی آلمانی

مرسدس بنز EQT
مرسدس بنز EQT

با گذشت یک سال و نیم از معرفی مرسدس بنز EQT کانسپت، اکنون این شرکت معظم از نسخه تولیدی EQT پرده برداشته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به تازگی و در شهر فرانکفورت آلمان، مرسدس بنز از ام پی وی تمام الکتریکی و جدید خود به نام EQT پرده برداشته است. مرسدس بنز EQT در واقع نسخه تمام الکتریکی مرسدس T کلاس محسوب می شود که خود براساس رنو کانگو شکل گرفته است.

اندکی درباره مرسدس T کلاس

مرسدس بنز T کلاس مانند سیتان بر مبنای پلت فرم نسل جدید رنو کانگو، که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، شکل گرفته است و در نسخه های بنزینی در کشورهای هدف مرسدس بنز فروش قابل قبولی را تجربه می کند.

حتماَ بخوانید: مرسدس بنز T کلاس؛ نسخه لوکس سیتان

مرسدس EQT در چه سگمنتی است

سگمنت  LCV، که مخفف عبارت Light Commercual Vehicle و به معنی خودروهای تجاری سبک است، چند سالی است محبوبیتش رو به افزایش بوده و به خصوص در کشورهای اروپایی در حال فراگیر شدن است. این سبک خودروها از برندهایی نظیر پژو، سیتروئن، رنو، فورد و حالا مرسدس بنز، در واقع، مینی ون هایی محسوب می شوند که قابلیت کاربری بیزنس و یا خانوادگی را دارند.

طراحی ظاهری مرسدس EQT

مرسدس بنز EQT
مرسدس بنز EQT

در دماغه خودرو سعی شده است المان های شاخص محصولات سری EQ مرسدس دیده شوند. به طور مثال، جلوپنجره با یک قاب مشکی رنگ درآمیخته و چراغ ها نیز مانند تمامی محصولات سری  EQ از دو طرف به این قاب مشکی متصل هستند. آینه های کناری نیز برای هماهنگی با سری EQ به رنگ مشکی درآمده اند، اما به طور کلی باید گفت ظاهر این خودرو خصوصاً در بخش دماغه، چندان شباهتی با نمونه کانسپت ندارد و به طور مثال، خبری از آن چراغ جلوهای باریک و اسپرت نیست. چراغ های عقب و دستگیره های درها نیز ساده هستند و خبری از هزینه های اضافی برای این مینی ون برقی نیست.

طراحی داخلی

کابین مرسدس بنز EQT
کابین مرسدس بنز EQT

در بخش داخلی EQT مانند ظاهر بیرونی آن شباهت با رنو کانگو را احساس خواهید کرد. به عنوان مثال، دریچه های تهویه این مرسدس آلمانی با نمونه فرانسوی یکسان است. یک مانیتور ۷ اینچی مجهز به سیستم اپل کارپلی و اندروید اتو در مرکز داشبورد خودنمایی می کند و دستیار صوتی مرسدس موسوم به Hey Mercedes نیز برای این خودرو قابل سفارش است. پوشش چرم و به طور کل، متریال داخلی EQT نسبت به رنو کانگو در سطح بالاتری قرار می گیرد. فضای پا و سر در همه ردیف ها مناسب است، البته نباید انتظار چندانی را از این ون نسبتاً کوچک داشته باشید.

همچنین مرسدس بنز، ون EQT را با تریم مارکوپولو نیز عرضه کرده است که در این نمونه، طول خودرو لانگ بوده و داخل آن یک خانه مجلل و حتا رؤیایی‌ست و همان طور که از اسمش برمی آید، مرسدس EQT مارکوپولو، یک کمپر فوق العاده برای خانواده های جوان خواهد بود.

امکانات ایمنی و رفاهی استاندارد

تهویه مطبوع اتومات دوکاناله، فرمان با کلیدهای کنترلی، ترمز پارک برقی‌، سنسور نور و باران، نورپردازی داخلی، سیستم استارت و ورود بدون کلید.

امکانات ایمنی و رفاهی قابل سفارش

دوربین عقب، تریم داخلی رنگی، فرمان چرمی، صندلی ها با قابلیت تنظیم ارتفاع، پکیج تزیینات کرومی، دستیار پارک خودرو، چراغ های فول ال ای دی، مانیتور ۱۶ اینچی به همراه ۱۰ اسپیکر، رینگ های ۱۷ اینچی و…

مرسدس بنز EQT

مشخصات فنی EQT

در بخش فنی شاهد مشخصاتی کاملاً مشابه با رنو کانگو الکتریکی هستیم‌. برای این ون از یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر استفاده شده است. باتری های این ون نیز ۴۵ کیلووات ساعتی هستند و با هر بار شارژ کامل، مرسدس بنز EQT طبق چرخه WLTP قادر به پیمایش ۲۸۲ کیلومتر است. حداکثر سرعت این ون هم با مشخصات فنی مذکور ۱۳۴ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. زمان شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد مرسدس EQT با استفاده از شارژر سریع ۸۰ کیلوواتی، ۳۸ دقیقه خواهد بود.

قیمت مرسدس بنز EQT

مرسدس قیمت نسخه پایه با طول کوتاه ون EQT را ۴۵ هزار دلار اعلام کرده است و نسخه فول و لانگ این خودرو نیز ۴۹ هزار دلار قیمت دارد که باز هم عددی بسیار منطقی و خوب با در نظر گرفتن برندینگ مرسدس بنز به شمار می آید. لازم به ذکر است که خریداران این خودرو از پاداش ۶۰۰۰ یورویی برای کمک به حفظ محیط زیست بهره مند خواهند شد و این عدد برای خانوارهای کم درآمد به ۷۰۰۰ یورو افزایش می یابد. مرسدس بنز EQT اواخر سال ۲۰۲۲ به دست مشتریان خواهد رسید.

مرسدس بنز EQT چه مشخصاتی دارد؟

برای این ون از یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر استفاده شده است. باتری های این ون نیز ۴۵ کیلووات ساعتی هستند و با هر بار شارژ کامل، مرسدس بنز EQT طبق چرخه WLTP قادر به پیمایش ۲۸۲ کیلومتر است.

مرسدس بنز EQT چه قیمتی دارد؟

مرسدس قیمت نسخه ی پایه با طول کوتاه ون EQT را ۴۵ هزار دلار اعلام کرده است و نسخه فول و لانگ این خودرو نیز ۴۹ هزار دلار قیمت دارد که باز هم عددی بسیار منطقی و خوب با در نظر گرفتن برندینگ مرسدس بنز به شمار می آید.

مرسدس بنز EQT چه امکاناتی دارد؟

تهویه مطبوع اتومات دوکاناله، فرمان با کلیدهای کنترلی، ترمز پارک برقی‌، سنسور نور و باران، نورپردازی داخلی، سیستم استارت و ورود بدون کلید از امکانات نسخه استاندارد این خودرو به شمار می آید و امکاناتی نظیر دوربین عقب، تریم داخلی رنگی، فرمان چرمی، صندلی ها با قابلیت تنظیم ارتفاع، پکیج تزیینات کرومی، دستیار پارک خودرو، چراغ های فول ال ای دی، مانیتور ۱۶ اینچی به همراه ۱۰ اسپیکر، رینگ های ۱۷ اینچی و… نیز برای مرسدس EQT قابل سفارش گذاری است.

۴ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.