لینک اند کو 08 ؛ چینی با پلت فرم ولوو

لینک اند کو 08

به تازگی، شرکت چینی لینک اند کو از کراس اوور جدید خود به نام Lynk & co ۰۸ رونمایی کرده است. محصولی که دارای پلت فرم مشترک با ولوو XC60 است.

مدیران 777 مدیران 777

برند Lynk & co یکی از زیرمجموعه‌های جیلی است که در واقع، جوینت ونچری میان این شرکت و ولوو به حساب می آید. از محصولات این برند می توان به خودروهایی همچون لینک اند کو ۰۱، لینک اند کو ۰۲، لینک اند کو ۰۳، لینک اند کو ۰۵، ۰۶، ۰۹ و خودرو مسابقه‌ای لینک اند کو ۰۳ TCR اشاره کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طراحی ظاهری

در طراحی ۰۸ از کانسپت نکست دی سال ۲۰۲۲ الهام گرفته شده است. به نظر می رسد چراغ‌ های جلوی LED و بخش‌ های عمده نمای جلو از خودروی نکست دی گرفته شده‌اند و تغییری در این بخش دیده نمی‌شود. در نمای کناری شاهد به کارگیری دستگیره های مخفی شونده هستیم و پوشش پلاستیکی لبه گلگیرها نیز از نوع براق هستند. در نمای عقب Lynk & co ۰۸ هم چراغ‌های LED به همراه بال عقب و دیفیوزری اسپرت دیده می‌شود.

طراحی داخلی

کابین لینک اند کو 08

در حالی که، طراحی ظاهری خودرو ممکن است قدری پیچیده باشد، در فضای داخلی همه چیز در ساده ترین حالت ممکن خلق شده است. پشت فرمان، یک کلاستر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی قرار دارد و در کنار آن هم مالتی مدیای دیجیتال ۱۵.۴ اینچی تعبیه شده است. حالا به این مجموعه، نمایشگر هدآپ دیسپلی غول پیکر ۹۲ اینچی مجهز به قابلیت واقعیت مجازی را هم اضافه کنید. قسمتی از پایین شیشه جلو (به صورت سرتاسری)، دقیقاً مانند کانسپت ب ام و آی دی ویژن، در نقش HUD ظاهر خواهد شد.
رادار تابلوخوان، رادار کنترل حرکت بین خطوط، سیستم دستیار رانندگی سطح ۲ پلاس، سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۲ اسپیکر، دستگیره های داخلی لمسی، شارژر وایرلس و اتوهلد نیز از دیگر ویژگی های کابین لینک اند کو ۰۸ به شمار می آیند.

ابعاد خودرو

Lynk & co ۰۸ دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۸۲۰، ۱۹۱۵ و ۱۶۸۵ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۸۴۸ میلی متر اعلام شده است.

مشخصات فنی

لینک اند کو 08

Lynk & co ۰۸ مانند ولوو XC60 برمبنای پلت فرم CMA ۲.۰ بنا شده است. لینک اند کو ۰۸ یک خودروی چهار چرخ محرک پلاگین هیبریدی متشکل از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ و دو پیشرانه برقی به حساب می آید. مجموع خروجی پیشرانه های این خودرو ۵۳۶ اسب بخار و گشتاور آن هم ۹۰۰ نیوتن متر اعلام شده است. جعبه دنده لینک اند کو ۰۸ هم از نوع سه سرعته DHT Pro انتخاب شده است. شتاب صفر تا صد این کراس اوور هیجان انگیز ۵ ثانیه خواهد بود. در حالت تمام برقی لینک اند کو ۰۸ قادر به پیمایش ۲۴۵ کیلومتر خواهد بود و درحالتی که باک سوخت آن نیز پر باشد، این خودرو شعاع حرکتی معادل با ۱۴۰۰ کیلومتر را ارائه می نماید.

Lynk & co ۰۸ چه مشخصاتی دارد؟

Lynk & co ۰۸ مانند ولوو XC60 برمبنای پلت فرم CMA 2.0 بنا شده است. لینک اند کو ۰۸ یک خودروی چهار چرخ محرک پلاگین هیبریدی متشکل از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ و دو پیشرانه برقی به حساب می آید. مجموع خروجی پیشرانه های این خودرو ۵۳۶ اسب بخار و گشتاور آن هم ۹۰۰ نیوتن متر اعلام شده است. جعبه دنده لینک اند کو ۰۸ هم از نوع سه سرعته DHT Pro انتخاب شده است.

لینک اند کو ۰۸ چه امکاناتی دارد؟

پشت فرمان، یک کلاستر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی قرار دارد و در کنار آن هم مالتی مدیای دیجیتال ۱۵.۴ اینچی، تعبیه شده است. حالا به این مجموعه، نمایشگر هدآپ دیسپلی غول پیکر ۹۲ اینچی مجهز به قابلیت واقعیت مجازی را هم اضافه کنید. قسمتی از پایین شیشه جلو (به صورت سرتاسری)، دقیقاً مانند کانسپت ب ام و آی دی ویژن، در نقش HUD ظاهر خواهد شد. رادار تابلوخوان، رادار کنترل حرکت بین خطوط، سیستم دستیار رانندگی سطح ۲ پلاس، سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۲ اسپیکر، دستگیره های داخلی لمسی، شارژر وایرلس و اتوهلد نیز از دیگر ویژگی های کابین لینک اند کو ۰۸ به شمار می آیند.

۵ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.