لادا X کراس 5 ؛ محصولی از چین با نشانی روسی + ویدیو

لادا X کراس 5

لادا X کراس ۵ یکی از جدیدترین کراس اوورهای چینی است که با نشانی روسی عرضه خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با یک نگاه به این کراس اوور جدید می توان فهمین که لادا X کراس ۵ همان FAW بستیون T77 است که نشان لادا را روی بدنه دارد. البته این رویه برای ما ایرانی ها بسیار آشناست چراکه بسیاری از خودروهای چینی امروز بازار ما هم با نشانی ایرانی عرضه می شوند. روسیه بعد از جنگ با اوکراین با تحریم هایی همه جانبه مواجه شد و سنگین ترین تحریم ها هم برای صنعت خودروی این کشور رقم خورد. یکی از مهم ترین اتفاق ها بعد از اعمال این تحریم ها رفتن رنو از روسیه بود که صنعت خودروی روسیه را حسابی تحت تاثیر قرار داد. حالا رویکرد صنعت خودروی روسیه هم مثل جمهوری اسلامی ایران شده و نگاه روس ها هم به سمت چین است و محصولات جدید با نشان روسی از چین در این کشور به تولید می رسند.

طراحی لادا X کراس ۵

لادا X کراس 5

کمپانی روسی AvtoVAZ از لادا X کراس ۵ به عنوان یک محصول جدید پرده برداشت که یک کراس اوور کامپکت است و با برند بستیون در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. تمام المان های این خودرو همانی است که در T77 هم دیده می شد و تنها چیزی که تغییر داشته همان جایگزینی نشان لادا بجای نشان بستیون است. چراغ های جلو کشیده و تمام الی ای دی هستند و طرح کهکشانی جلوپنجره را با زمینه مشی در این خودرو داریم. در عقب هم همین سبک طراحی را داریم و چراغ ها بصورت کشیده و با الگوی J طراحی شده اند. با توجه به اینکه با خودرویی از برند بستیون طرف هستیم و بستیون برند خوبی از مجموعه FAW است، طراحی نسبتا پخته و خوبی را در این کراس اوور داریم و بنظر می رسد روسها خودروی خوبی را برای مونتاژ در نظر گرفته اند.

مشخصات فنی لادا X کراس ۵

در این کراس اوور پیشرانه ۱.۵ لیتر چهار سیلندر توربوشارژ را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۶۰ اسب بخار را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا ۷ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود. این پیشرانه در بین موتورهای فعلی که در کمپانی لادا استفاده می شود واقعا مدرن تر است و انتظار می رود که پیشرانه های چینی بیشتری را در محصولات لادا ببینیم و حتی احتمال آن وجود دارد که پیشرانه های چینی در محصولات قدیمی لادا بکار رود.

کابین لادا X کراس 5

تولید لادا X کراس ۵ قرار است در کارخانه سن پترزبورگ AvtoVAZ انجام شود. یعنی همان خط تولید که قبل از تحریم ها نیسان در آن مشغول به تولید بود. احتمالا قیمت پایه این خودرو حدود ۲۶ تا ۲۷ هزار دلار باشد و با توجه به سابقه وارداتی این خودرو، احتمالا بازار خوبی را برای این کراس اوور در روسیه داشته باشیم. این اولین خودروی ریبج شده در روسیه نیست و قبل تر هم نشان موسکوویچ خودروهای سهول و جک را بصورت ریبج در روسیه به تولید رسانه است. با این روند انتظار می رود سهم چینی ها از بازار خودروی روسیه به بالاترین حد ممکن برسد و تا حد ممکن تحریم های آمریکایی-اروپایی را خنثی کند.

ویدیو لادا X کراس ۵ ؛ محصولی از چین با نشانی روسی

۳.۹ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.