کیا تلوراید ۲۰۲۳ معرفی شد

کیا تلوراید ۲۰۲۳
کیا تلوراید ۲۰۲۳

کمپانی کیا برای سال ۲۰۲۳، بزرگ ‌ترین محصول خود یعنی شاسی بلند فول سایز تلوراید را زیر تیغ جراحی برده و نسخه فیس لیفت تلوراید را در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرده است.

آریزو 8 آریزو 8

طراحی تلوراید مدل ۲۰۲۳

تلوراید مدل ۲۰۲۳ در بخش ظاهری تغییراتی چندانی نداشته است. در ظاهر تلوراید شاهد تغییراتی همچون جلوپنجره و چراغ های جلوی جدید، سپرهای جلو و عقب جدید با فرمی عضلانی، تغییر گرافیک داخلی چراغ های عقب، تغییر تریم تزییناتی بخش پایینی درها و رینگ های جدید هستیم.

همچنین کیا برای محصول فول سایز خود رنگ های جدیدی نیز در نظر گرفته است که شاخص ترین آن ها نوعی رنگ آبی موسوم به Midnight Lake Blue و نوعی سبز موسوم به Jungle Wood Green است.

دو تریم X-Line و X-Pro نیز، که در واقع پکیج های آفرودی این خودرو هستند، برای تلوراید ۲۰۲۳ معرفی شده اند. از تغییرات این نسخه ها نسبت به نمونه استاندارد می توان به مواردی همچون روف ریل ها، گریل متفاوت جلو، رینگ های متفاوت، افزایش ارتفاع ۱۰ میلی متری از سطح زمین، زاویه بهتر حمله و فرار در آفرود، سیستم کنترل کشش ارتقایافته، لاستیک های سری AT (شهری و آفرودی)، ظرفیت یدک کشی بالاتر و… اشاره کرد.

طراحی داخلی کیا تلوراید ۲۰۲۳

کابین کیا تلوراید ۲۰۲۳
کابین کیا تلوراید ۲۰۲۳

درون کابین خودرو تغییرات به نسبت چشمگیرتری را شاهد هستیم؛ نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی با ابعاد ۱۲.۳ اینچ به کلاستر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی تلوراید متصل شده است و حالتی یکپارچه به خود گرفته اند. طرح غربیلک فرمان نیز تغییر کرده است.

کابین کیا تلوراید ۲۰۲۳
کابین کیا تلوراید ۲۰۲۳

امکانات ایمنی و رفاهی

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی تلوراید مدل ۲۰۲۳ هم می‌توان به قابلیت به‌روزرسانی سیستم های اطلاعاتی و سرگرمی خودرو از راه دور، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، سیستم جلوگیری از برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی هوشمند جهت جلوگیری از برخورد از دو طرف و هنگام عبور از چهارراه ها، سیستم رانندگی خودکار سطح ۲، هدآپ دیسپلی ۱۰ اینچی درِ صندوق برقی جدید با قابلیت بسته شدن خودکار، امکان تبدیل گوشی هوشمند به سوییچ دیجیتال برای قفل یا باز کردن درهای خودرو و وای فای داخلی ۴G LTE با قابلیت اتصال حداکثر پنج دستگاه، آینه عقب دیجیتالی اشاره کرد.

مشخصات فنی

در بخش مشخصات فنی، تلوراید ۲۰۲۳ نسبت به نسخه قبلی تغییری نداشته است و همچنان با همان موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی ارائه می‌شود که ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد و یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیروی تولیدی توسط پیشرانه را به چرخ ها می رساند‌.

پیشرانه کیا تلوراید ۲۰۲۳
پیشرانه کیا تلوراید ۲۰۲۳

هنوز قیمت کیا تلوراید ۲۰۲۳ توسط کمپانی اعلام نشده است، اما این نسخه از تلوراید مثل نسخه قبلی همچنان در کارخانه این شرکت واقع در جورجیا در کنار مدل‌ های اسپورتیج، سورنتو و… تولید خواهد شد.

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: سایت Motor1

کیا تلوراید مدل ۲۰۲۳ چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

در بخش مشخصات فنی، تلوراید ۲۰۲۳ نسبت به نسخه قبلی تغییری نداشته و همچنان با همان موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی ارائه می‌شود که ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد و یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیروی تولیدی توسط پیشرانه را به چرخ ها می رساند‌.

کیا تلوراید مدل ۲۰۲۳ چه تغییراتی در ظاهر داشته است؟

در ظاهر تلوراید شاهد تغییراتی همچون جلوپنجره و چراغ های جلوی جدید، سپرهای جلو و عقب جدید با فرمی عضلانی، تغییر گرافیک داخلی چراغ های عقب، تغییر تریم تزییناتی بخش پایینی درها و رینگ های جدید هستیم.

کیا تلوراید ۲۰۲۳ چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی تلوراید مدل ۲۰۲۳ می‌توان به قابلیت به روزرسانی سیستم های اطلاعاتی و سرگرمی خودرو از راه دور، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، سیستم جلوگیری از برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی هوشمند جهت جلوگیری از برخورد از دو طرف و هنگام عبور از چهارراه ها، سیستم رانندگی خودکار سطح ۲، هدآپ دیسپلی ۱۰ اینچی درِ صندوق برقی جدید با قابلیت بسته شدن خودکار، امکان تبدیل گوشی هوشمند به سوییچ دیجیتال برای قفل یا باز کردن درهای خودرو و وای فای داخلی ۴G LTE با قابلیت اتصال حداکثر پنج دستگاه، و آینه عقب دیجیتالی اشاره کرد.


تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.