اکسید لانیو ؛ کراس اوور لوکس ۶ نفره چینی

اکسید لانیو

به تازگی، کمپانی چری تحت برند زیرمجموعه خود، اکسید، کراس اووری لوکس و شش نفره را با عنوان اکسید لانیو (Exeed Lanyue) معرفی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

اکسید لانیو در واقع فیس لیفتی از اکسید VX است. این خودرو در برخی از بازارها با نام VX و در برخی دیگر از بازارهای صادراتی اکسید با نام Lanyue شناخته می شود. اکسید لانیو در بازارهای هدف چری، به طور خاص برای رقابت با لینک اند کو ۰۹ و چانگان CS95 تدارک دیده شده است.

مدیران 777 مدیران 777

طراحی ظاهری لانیو

در نمای جلو شاهد به کارگیری یک جلوپنجره شش ضلعی با قاب کرومی و گرافیک عمودی هستیم. چراغ ها با حفظ قالب قبلی از دو طرف به جلوپنجره متصل شده اند و سپر و ورودی های هوای روی آن نیز دستخوش تغییرات مثبتی شده اند. گرافیک چراغ های عقب هم تغییر کرده اند و رینگ های جدید ۲۰ اینچی به همراه یک رنگ نقره ای مخصوص برای بدنه از دیگر تغییرات لانیو نسبت به VX به حساب می آیند.

فضای داخلی؛ لوکس تر و زیباتر

طراحی داخلی اکسید لانیو کاملاً متحول شده است و تا حدودی بیننده را به یاد محصولات سری EQ مرسدس می اندازد. وجود سه نمایشگر در پنل داشبورد و به نوعی به کارگیری هایپر اسکرین در داشبورد لانیو، مشابه چیزی است که در خودروهایی چون EQE و EQS شاهدش بودیم. در کنسول میانی هم تمام کلیدهای فیزیکی حذف شده است و جای خود را به یک پنل لمسی و یک فضای بزرگ برای قرار دادن اشیای همراه داده اند.

اکسید لانیو حالا علاوه بر چیدمان ۷ صندلی، دارای چینش ۲+۲+۲ نیز است. صندلی های ردیف جلوی این کراس اوور به گرم‌کن، سردکن و ماساژور مجهز هستند و صندلی های ردیف دوم هم گرم‌کن و سردکن دارند. تنظیم هر شش صندلی در این خودرو برقی و تریم داخلی خودرو هم چرمی است.

کابین اکسید لانیو

ابعاد بدنه

اکسید لانیو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۹۷۰، ۱۹۴۰ و ۱۷۹۲ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۹۰۰ میلی متر اعلام شده است.

مشخصات فنی

در بخش پیشرانه و فنی، اکسید لانیو همچنان از همان پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۶۱ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر بهره می گیرد. گیربکس این مدل هم از نوع ۷ سرعته اتومات دو کلاچه است و قدرت تولیدی پیشرانه را به هر چهار چرخ می رساند. لازم به ذکر است که این مشخصات را پیش تر در تیگو ۸ پرومکس و همچنین پرچم‌دار جدید چری، تیگو ۹، نیز دیده ایم.

بیشتر بخوانید: فونیکس تیگو ۸ پرومکس در کرمان رونمایی شد

اکسید لانیو چه مشخصاتی دارد؟

در بخش پیشرانه و فنی، اکسید لانیو همچنان از همان پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۶۱ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر بهره می گیرد. گیربکس این مدل هم از نوع ۷ سرعته اتومات دو کلاچه است و قدرت تولیدی پیشرانه را به هر چهار چرخ می رساند.

اکسید لانیو چه ابعادی دارد؟

این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۹۷۰، ۱۹۴۰ و ۱۷۹۲ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۹۰۰ میلی متر اعلام شده است.

۴.۷ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.