معرفی دانگ فنگ مینی EV

معرفی دانگ فنگ مینی EV
معرفی دانگ فنگ مینی EV

به تازگی کمپانی دانگ فنگ چین تصاویر رسمی از میکرو خودروی فنگ گوانگ مینی EV را منتشر کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، این خودروی جعبه ای شکل و کوچک نخستین تلاش دانگ فنگ برای ورود به کلاس میکرو کارها است و قطعاً این اتفاق پس از مشاهده موفقیت چشمگیر وولینگ هونگ‌ گوانگ مینی EV و تبدیل شدن آن به پر فروش‌ ترین خودروی الکتریکی چین، رقم خورده است.
فنگ گوانگ مینی EV را باید نمونه ی ریبج شده سوکون کندی دانست و به دلیل عدم سرشناس بودن برند سوکون، دانگ فنگ تصمیم گرفت تا بار دیگر خودروی کندی را با تغییراتی جزئی و این بار با برند فنگ گوانگ عرضه نماید.
در فنگ‌ گوانگ هم مانند وولینگ از طراحی باکسی شکل (جعبه‌ ای) استفاده شده تا بتوان از ابعاد جمع‌ و جور این خودرو، بهترین استفاده را در فضا های شهری برد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

ویژگی ها کلی فنگ گوانگ نظیر رینگ ‌های کوچک و خطوط بدنه ، بسیار به وولینگ شباهت دارد. اما چند ویژگی متمایز نیز بین این دو خودرو مشاهده می‌شود؛ از جمله این موارد می ‌توان به نوار مشکی‌ رنگ روی سپر جلو، جلوپنجره عریض ‌تر به همراه طرح فیزیکی چند ضلعی متفاوت نسبت به وولینگ برای چراغ های جلو، خطوط روی درها، خط متفاوت پایین پنجره‌ ها و چراغ‌های عقب فنگ گوانگ اشاره نمود.
دانگ فنگ مینی EV دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۲۹۹۵، ۱۴۹۵ و ۱۶۴۰ میلی ‌متر می ‌باشد و فاصله محوری آن هم ۱۹۶۰ میلی متر است. لازم به ذکر است که در زمینه ابعاد و فاصله محوری، این خودرو نسبت به رقبای خود یعنی وولینگ و چری کیو کیو بستنی، قدری بزرگ تر است.

معرفی دانگ فنگ مینی EV
Dongfeng Fengguang Mini EV

فنگ گوانگ EV دارای یک موتور الکتریکی ۳۴ اسب بخار است که باید گفت این میزان قدرت برای خودرویی شهری با ابعاد فنگ گوانگ، کافی به نظر می‌رسد؛ البته دانگ فنگ هنوز برد و ظرفیت باتری های این خودرو را اعلام نکرده است اما با ورود این میکروی الکتریکی ۵ هزار دلاری در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی به بازار، قطعا مشخصات فنی آن به صورت کامل اعلام خواهد شد.
از رقبای مستقیم این خودروی میکرو الکتریک می‌توان به مواردی همچون چری QQ ice cream و وولینگ هونگ گوانگ اشاره نمود.

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

رقیب فنگ گوانگ EV چه خودروهایی است ؟

از رقبای مستقیم این میکرو خودروی الکتریکی می‌توان به مواردی همچون چری QQ ice cream و وولینگ هونگ گوانگ اشاره نمود.

مشخصات فنی فنگ گوانگ EV چیست ؟

فنگ گوانگ EV دارای یک موتور الکتریکی ۳۴ اسب بخار است؛ البته دانگ فنگ هنوز برد و ظرفیت باتری های این خودرو را اعلام نکرده است.

زمان ورود فنگ گوانگ EV به بازار چه تاریخیست و قیمت آن چقدر است ؟

این خودرو با قیمت حدود ۵ هزار دلار در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی در دسترس مشتریان خواهد بود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.