هیولای بوگاتی به میدان می آید

تولید بوگاتی بولاید
تولید بوگاتی بولاید

تست های بوگاتی بولاید کامل شده است و راه را برای شروع تولید این هایپرکار هموار می کند. بوگاتی در این راستا خبر داده است که احتمالاً اولین نمونه ها در چند ماه آینده به دست مشتریان برسد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، به گفته شرکت بوگاتی، فرآیند طولانی آزمایش های مختلف بوگاتی بولاید، که یکی از مهم ترین آن ها تست سرعت در پیست بود به پایان رسیده است.

اندی والاس، راننده مسابقه ای برنده ۲۴ ساعت لمانز و راننده تست بوگاتی، در بیانیه ای گفت که توانایی های این خودرو، بولاید را از سایر هایپرکارها متمایز می کند.

تولید بوگاتی بولاید
تولید بوگاتی بولاید

والاس توضیح داد: «راندن همه خودروها در آخرین توان بسیار دشوار است، اما حتا زمانی که آن را به حد توانش می رسانید، رانندگی با بوگاتی بولاید به طور قابل توجهی آسان است.»

این با وجود موتور ۸ لیتری W-16 چهار توربوشارژ بوگاتی شیرون است. از آن جایی که برای کار با سوخت مسابقه ای اکتان ۱۱۰ تنظیم شده است، نسخه Bolide W-16 حدود ۱۸۲۴ اسب بخار قدرت تولید می کند، در حالی که، این موتور برای Chiron پایه که دارای سوخت ۹۸ اکتان است ۱۵۷۷ اسب بخار قدرت تولید می کند. این یکی از آخرین کاربردهای این موتور منحصر به فرد خواهد بود، زیرا بوگاتی در حال تغییر آن به یک پیشرانه هیبریدی V-16 برای نسل بعدی هایپرکارهای خود است.

تولید بوگاتی بولاید
تولید بوگاتی بولاید

بولاید حتا با یک شاسی یکپارچه فیبرکربن، که با همکاری سازنده خودروهای مسابقه ای دالارا ساخته شده است، وزن خشک نسبتاً قابل توجهی در حدود ۱۴۵۱ کیلوگرم دارد، اما به گفته بوگاتی، این شاسی یکپارچه مطابق با استانداردهای ایمنی تصادف FIA طراحی شده است که از نمونه های مسابقه ای LMH و LMDh به شمار می روند. همچنین این خودرو موقعیت رانندگی مسابقه ای تری نسبت به مدل های جاده ای بوگاتی دارد و پاشنه های راننده کمی برآمده است.

تولید بوگاتی بولاید
تولید بوگاتی بولاید

بولاید اساساً برای پیچیدن با سرعت زیاد طراحی شده است و می تواند فشار گریز از مرکز ۲.۵ g را تحمل کند. با این حال از آن جایی که هندلینگ بیش تر در این خودرو مد نظر بوده و پیکربندی بر این اساس طراحی شده است، بولاید می تواند به حداکثر سرعت ۳۷۹ کیلومتر بر ساعت برسد که در مقایسه با حداکثر سرعت کنترل شده ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت بوگاتی شیرون بسیار پایین تر است.

اما بوگاتی یک ذره هم از راحتی راننده را در این خودرو نادیده نگرفته است. بوگاتی خاطرنشان می کند که بولاید هنوز با سیستم تهویه مطبوع، فرمان برقی، کنترل پایداری، و سیستم ترمز ضد قفل برای ترمزهای کربنی عظیم Brembo عرضه می شود، ویژگی هایی که بسیاری از اتومبیل های ساخته شده برای پیست ندارند.
بوگاتی ۴۰ نمونه از بولاید را با قیمتی در حدود ۴ میلیون دلار خواهد ساخت که برای استفاده در پیست به فروش می رسند.

۴ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.