ب ام و i7 پروتکشن ضد گلوله؛ دژ مستحکم و متحرک ژرمن ها

ب ام و i7 پروتکشن ضد گلوله

ب ام و نسخه پروتکشن یا به عبارت ساده تر، ضد گلوله ی سری ۷ جدید را معرفی کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نسخه‌ی پروتکشن از سدان الکتریکی ب ام‌ و، قابلیت‌ های بسیار جذابی را برای علاقه‌ مندان به حوزه خودرو های ضدگلوله، حفاظتی و تشریفاتی با خود به همراه دارد. کمپانی معظم ب ام و حدود چهار دهه قدمت و سابقه در ساخت وسایل نقلیه‌ی ضد گلوله یا حفاظت سنگین (Armored) دارد. این نوع از محصولات بب ا‌م‌ و طی سال‌ های اخیر، به نام سری خودرو های پروتکشن protection شناخته می‌شوند و همواره توسط بسیار از شخصیت های سیاسی در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار گرفته و می گیرند.

ب ام و سری ۷ ضد گلوله :

در جدیدترین تصاویر سری ۷ که توسط کمپانی BMW منتشر شده است، شیشه های جانبی به شدت ترک خورده اند اما از نظر ساختاری سالم به نظر می رسند. بدنه با شلیک صدها گلوله سوراخ شده است، اما فضای داخلی آرام و بی تنش به نظر می رسد. هیچ خرده شیشه ای روی زمین یا صندلی ها وجود ندارد و چرم بکار رفته در کابین، به خوبی نو به نظر می رسد؛ همه این موارد دلیلی ندارد جز آنکه خودروی مورد بحث سری ۷ معمولی نیست، بلکه آخرین مدل پروتکشن ب ام و است.

ب ام و i7 پروتکشن ضد گلوله

ب ام و سری ۷ پروتکشن جدید براساس سری ۷ برقی ساخته شده است. این محصول، اولین خودروی تمام الکتریکی جهان با قابلیت حفاظتی و ضدگلوله‌ ی سطح بالا محسوب می‌شود. استاندارد حفاظتی i7 پروتکشن، VR9 است؛ درحالی‌که غالب خودروهای ضد گلوله جهان در سطح VR7 هستند. برای مدل‌های جاده‌ای، قابلیت ایمنی بالستیک VR1 تا VR10 وجود دارد و سطح VR11 تا VR14 مخصوص ادوات نظامی زرهی مشابه تانک یا نفربر است.

استاندارد VR9 تا کالیبر ۷.۶۲  میلی‌متر را خنثی می‌کند که معادل کلاشنیکف AK47  و بسیاری دیگر سلاح‌ های خودکار و نیمه خودکار فردی است.  برای بی‌ام‌و i7 پروتکشن، پنل های سقفی نیز مشابه نمای جانبی ایمن سازی شده اند.

رینگ های ۲۰ اینچی با تایر های میشلن PAX ران فلت روی بی‌ ام‌ و i7 پروتکشن نصب شده اند. این لاستیک‌ ها در حالت کاملا پنچر و خالی از باد، امکان رانندگی تا سرعت ۸۰ کیلومتر برساعت را فراهم می‌کنند. هرچند ب ام و سری ۷ پروتکشندر بخش ظاهری تفاوت چندانی با نسخه های استاندارد ندارد اما وزن خالص ۴۴۵۰ کیلوگرمی i7 پروتکشن، نسبت به مدل استاندارد i7 M70 حدود ۱۶۴۲ کیلوگرم (معادل یک تویوتا راو فور) سنگین‌ تر شده است که این امر حاکی از تجهیز خودرو به پنل ها و شیشه های ضد گلوله، لاستیک های خاص و سایر موارد اینچنینی است.

بخش داخلی i7 پروتکشن

ب ام و i7 پروتکشن در بخش داخلی نیز علاوه بر امکانات استاندارد سری ۷ نظیر نمایشگر بزرگ و یکپارچه ردیف عقب، اسپیکر های متعدد، ماساژور صندلی و…، می تواند به امکانات محافظتی همچون تامین‌کننده‌ی اکسیژن مجزا از محیط بیرون، سیستم اطفاع حریق، تلفن ماهواره‌ای و تجهیزات ارتباطی بی‌سیم تجهیز شود.

مشخصات فنی سری ۷ پروتکشن :

ب ام و i7 پروتکشن ضد گلوله

قوای فنی i7 پروتکشن مشابه i7 M70 است و این یعنی i7 پروتکشن، ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۷۴۴ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می دهد اما این غول سنگین وزن دقیقا به دلیل اضافه وزنی که بالاتر اعلام شد، ۹ ثانیه زمان می‌ برد تا به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. همچنین نهایت سرعت خودرو به ۱۶۰ کیلومتر برساعت محدود شده است. ب ام‌ و i7 پروتکشن باتری ۱۰۱/۷ کیلووات ساعتی دارد و می‌ تواند با شارژ کامل، ۳۳۸ کیلومتر مسافت را طی نماید. این میزان برد حرکتی با شارژ کامل، حدود ۱۳۷ کیلومتر کمتر از i7 M70 استاندارد است.

سوالات متداول :

ب ام و i7 پروتکشن چه مشخصاتی دارد؟

قوای فنی i7 پروتکشن مشابه i7 M70 است و این یعنی i7 پروتکشن، ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۷۴۴ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می دهد

ب ام و i7 پروتکشن چقدر وزن دارد؟

وزن خالص ۴۴۵۰ کیلوگرمی i7 پروتکشن، نسبت به مدل استاندارد i7 M70 حدود ۱۶۴۲ کیلوگرم (معادل یک تویوتا راو فور) سنگین‌ تر شده است

۵ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.