آئودی S3 مدل 2025 ؛ رقیبی مهم برای Golf R

آئودی S3 مدل 2025
آئودی S3 مدل ۲۰۲۵

همیشه عجیب به نظر می‌رسید که خودروی فولکس‌واگن گلف آر قدرت بیش تری نسبت به آئودی S3، خودروی مجلل‌تر و کمی گران‌تر از سوی کمپانی آلمانی داشته باشد، اما این موضوع دیگر صادق نیست و برای آئودی ورق برگشته است. برای سال ۲۰۲۵، سدان اسپرت آئودی S3 با یک بازطراحی در بخش ظاهری و مشخصات فنی دوباره قرار است به بازار عرضه شود، که در این نسخه حداکثر قدرت و گشتاور قرار است ارائه شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

قلب تپنده آئودی S3 مدل ۲۰۲۵، یک موتور بنزینی توربوشارژر ۲.۰ لیتری بهبودیافته با قدرت ۳۲۸ اسب‌بخار و گشتاوری در حدود ۴۲۰ نیوتن متر است. این افزایش قدرت ۲۲ اسب‌بخاری و ۲۰ نیوتن متری گشتاور، کافی است تا S3 قدرتمندتر از گلف آر (با ۳۱۵ اسب‌بخار و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور) باشد، حداقل در حال حاضر و در رقابت این دو نسل که فعلاً در بازارهای جهانی عرضه می شوند. گلف آر فولکس‌واگن نیز در طول سال جاری قرار است با یک بازطراحی دوباره به بازارها عرضه شود، بنابراین ممکن است یک بار دیگر در رقابت با آئودی S3 پیروز باشد، که این موضوع در آینده مشخص خواهد شد.

سیستم تقسیم کننده گشتاور در بخش عقب در آئودی آر S3 به این نسخه با عملکرد و قدرت کم تر منتقل شده است. این فناوری امکان توزیع گشتاور را به‌طور کاملاً متغیر بین چرخ‌های عقب فراهم می‌کند. با ترکیب با حالت داینامیک پلاسی که به تازگی اضافه شده است، خودرو تا جایی که امکان دارد گشتاور را به محور عقب ارسال می‌کند تا حس یک خودروی کاملاً اسپرت و مسابقه ای را به سرنشینان القا کند، که آئودی این حالت را به طور اختصاصی برای محصولاتش گسترش می دهد، اما طبق اعلام خود کمپانی سازنده به دلیل گشتاور زیاد، آئودی S3 در حالت‌ اسپرت، تمایل به چرخش محور عقب و خارج شدن از مسیر مستقیم دارد و کنترل آن برای افراد مبتدی کمی سخت خواهد بود.

در بخش‌های دیگر، موتور ۲.۰ TFSI در حال سکون ۱,۳۰۰ دور در دقیقه (با افزایش ۲۰۰ دور در دقیقه) دَوران می کند، تا خودرو عملکردی بهتر در هنگام شروع به حرکت داشته باشد و مهندسان آئودی سعی کرده اند، بیش ترین میزان پاسخ‌گویی را برای پدال گاز در این خودرو فراهم کنند تا به  محض فشار پدال، خودرو به سرعت واکنش نشان دهد و تأخیری نداشته باشد. علاوه بر این، نسبت‌های دنده کمی کوتاه‌تر از قبل هستند و S3 جدید با این طراحی گیربکس بیش تر حالت رانندگی اسپرتی خواهد داشت، که پیشرانه می تواند تا دورهای بالا به منظور استفاده از حداکثر قدرت، کشش و توان داشته باشد.

برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون تا این سرعت، ۴.۴ ثانیه زمان لازم است که آئودی S3 مدل ۲۰۲۵ یک دهم ثانیه سریع‌تر از S3 مدل ۲۰۲۴ است. همچنین حداکثر سرعتی که این خودرو می تواند به آن دست پیدا کند، ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. برای رینگ های ۱۹ اینچی این خودرو، حالا لاستیک‌های مسابقه ای فالکن با سایز ۲۳۵/۳۵ موجود است، همچنین ترمزهای خودرو به همراه کالیپر ترمز دوپیستون و سیستم تهویه به منظور کاهش دما دیسک ها در بخش جلو تعبیه شده است. همچنین آئودی نسخه‌ای از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی جدید خود را به طور ویژه بر روی S3 نصب می‌کند.

در مقایسه با مدل‌های چهاردر که فقط در ایالات متحده آمریکا عرضه می‌شوند، مدل پنج در اسپرت بک نیز در اروپا به‌روزرسانی شده است. تغییراتی کوچک در طراحی اعمال شده است تا S3 هماهنگی ظاهری با A3 معرفی شده در سال ۲۰۲۵ داشته باشد. با انتخاب یکی از چهار طرح موجود از طریق سیستم مالتی مدیا، سرنشینان می توانند نور LEDهای دی لایت خودرو را سفارشی‌سازی کنند. چراغ های عقب نیز هنگام قفل/باز کردن خودرو، یک انیمیشن متفاوت نشان می‌دهند و چهار رنگ جدید برای سال ۲۰۲۵ از سوی کمپانی معرفی شده است که شامل رنگ های، آبی آسکاری، سبز دیستریکت، سفید آرکونا و قرمز پروگرسیو می شود.

پکیج نورپردازی داخلی در ایالات متحده آمریکا به صورت استاندارد عرضه می‌شود، اما فرمان به صورت دی کات خواهد بود. برخلاف Golf R، هنوز دکمه‌های فیزیکی فراوانی در زیر صفحه نمایش لمسی ۱۰.۱ اینچی آئودی S3 وجود دارند.

جزییات قیمت آئودی S3 مدل ۲۰۲۵ هنوز مشخص نشده است، اما نسخه قدیمی با در نظر گرفتن تمام هزینه های خرید، به قیمت ۴۸۴۹۵ دلار فروخته می شد.

۴.۲ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.