آئودی Q6 E-Tron ؛ اس یو وی برقی آلمانی برای سال 2025

آئودی Q6 E-Tron
آئودی Q6 E-Tron

کمپانی آئودی با هدف به دست آوردن سهم بیش تری از بازار فروش خودروهای برقی این بار با معرفی یک اس یو وی لوکس الکتریکی برای سال ۲۰۲۵ آماده شده است، جدیدترین محصول برند آئودی، Q6 E-Tron نام دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مدل جدید آئودی Q6 E-Tron در نهایت  در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رونمایی شد. پس از آزمایش های نهایی نسخه پروتوتایپ Q6 E-Tron در ماه جولای ۲۰۲۳ و فاش شدن تصاویر کابین این خودروی جذاب با تمامی صفحه‌های دیجیتالی آن، حالا برند آئودی به طور رسمی از اس یو وی برقی خود رونمایی کرده است.

زیر پوست Q6 E-Tron، ساختار الکتریکی پریمیوم آئودی قرار دارد، که اتفاقاً این ساختار الکتریکی با ساختار فنی پورشه ماکان EV مشترک است و برای اولین بار، با لوگوی آئودی قرار است تولید شود. این پیشرانه برقی با ولتاژ ۸۰۰ ولت، دو موتور الکتریکی را با تمرکز بیش تر در محور عقب در توزیع قدرت و وزن همراهی می‌کند. هنگام شتاب‌گیری، دو نسخه Q6 و SQ6 با تمرکز بر عملکرد، حداکثر توان تولیدی را به چرخ های خودرو منتقل می کنند و هر دو از بسته باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت (۹۴.۹ کیلووات ساعت خالص) استفاده می‌کنند. همچنین نسخه‌های اسپرت با حداکثر توان در آینده عرضه خواهند شد و نسخه دیگر با سیستم RWD و برد بیش تر هم در حال تولید است.

مشتریانی که در شمال آمریکا این خودروی برقی را سفارش می دهند، از قدرت ترکیبی ۴۲۲ اسب‌بخاری آئودی Q6 E-Tron بهره‌ می‌برند، که نسبت به مدلی که در اروپا به فروش می‌رسد، به میزان ۴۰ اسب‌بخار، قدرت بیش تری دارد. نسخه اسپرت SQ6 دارای قدرت ۴۸۳ اسب‌بخار است. با فعال‌سازی سیستم launch control، قدرت خروجی به ۴۵۶ اسب‌بخار در Q6 و ۵۱۰ اسب‌بخار در SQ6 افزایش می‌یابد تا حداکثر توان در اختیار راننده قرار گیرد. کمپانی آئودی بیان می کند، که Q6 با استفاده از لانچ کنترل می‌تواند، تقریباً در ۵.۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و همین شتاب در آئودی SQ6 به ۴.۲ ثانیه کاهش پیدا می کند.

آئودی برای Q6 E-Tron استاندارد، بردی برابر با ۴۸۲ کیلومتر با یک بار شارژ را اعلام کرده است، اما برد کامل نسخه SQ6 هنوز به طور دقیق اعلام نشده است، اما با توجه به استفاده هر دو نسخه از پکیج باتری یکسان، می‌توان فرض کرد زمانی که به طور رسمی اعلام شود، نسخه آئودی SQ6 دارای برد کم تری نسبت به نسخه استاندارد باشد، اما جذابیت بیش تر در قابلیت شارژ ۸۰۰ ولتی Q6 E-Tron قرار دارد؛ با اتصال به شارژر سریع DC و با اتصال خودرو به ۲۷۰ کیلووات، می‌توان در ۲۱ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد، باتری های خودرو را شارژ کرد.

آئودی بیان می کند که با پلتفرم اختصاصی PPE توانسته است از فضا حداکثر استفاده را داشته باشد و باتری های خودرو را در بهترین نقاط جانمایی کند تا هم بهینه باشند و هم در هندلینگ و سواری خودرو کمک بسزایی کنند.

در زمان معرفی نسخه پروتوتایپ Q6 E-Tron هنگامی که برخی تست های رانندگی از این خودرو الکتریکی گرفته شد، با وجود این که پلتفرم کلی و شاسی در آن زمان تنها به میزان ۶۰ درصد تنظیم و تکمیل شده بود، اما سواری و هندلینگ خودرو نمره قابل قبولی از سوی کارشناسان دریافت کرد.

سیستم هوشمند آئودی E3 Q6 E-Tron یک دستیار هوشمند است (End-to-End Electronic) که براساس هوش مصنوعی، نه تنها سیستم‌های مبتنی بر مسیر را مدیریت می‌کند، بلکه براساس رفتارهای راننده در طول زمان، پیشنهادهایی در راستای افزایش رفاه به راننده و  سرنشینان ارائه می کند. حتا یک نماینده ظاهری برای هوش مصنوعی در این خودرو وجود دارد که روی صفحه نمایش ۱۴.۵ اینچی مرکزی یا در کلاستر خودرو به وسیله واقعیت مجازی، نمایش داده می‌شود.

سایر صفحه‌های نمایش دیجیتال شامل صفحه نمایش ۱۱.۹ اینچی برای راننده و صفحه نمایش ۱۰.۹ اینچی برای مسافر است که راننده نمی‌تواند آن را ببیند. همچنین آپشن نمایش سرعت و سایر اطلاعات به وسیله یک هدآپ دیسپلی وجود دارد که به صورت جداگانه قابل سفارش است، که همچنین می تواند تصاویر را بر روی شیشه جلویی نمایش دهد.

مدل‌های ۲۰۲۵ آئودی Q6 و SQ6 E-Tron در پاییز سال ۲۰۲۴ در نمایندگی‌ها آئودی در شمال آمریکا عرضه خواهند شد. قیمت‌گذاری برای هر دو نسخه نزدیک به تاریخ عرضه آن ها اعلام خواهد شد.

۵ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.