معرفی آریسان با سیستم کنترل پایداری

آریسان با سیستم کنترل پایداری
آریسان با سیستم کنترل پایداری

به تازگی، گروه صنعتی ایران خودرو، وانت آریسان را به تجهیزات جدیدی تجهیز کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

وانت آریسان ایران خودرو در راستای پاس کردن استانداردهای تعیین شده و ماندن در خط تولید، به امکانات ایمنی جدیدی تجهیز شده است، که از جمله آن ها می توان به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی اشاره کرد. وانت آریسان در دسته پیکاپ های سبک دسته بندی می شود و با پیشرانه XUP، در بازار تقریباً رقیب خاصی را پیش روی خود نمی بینید و از این نظر سهم بازار مناسبی دارد.

آریسان با سیستم کنترل پایداری

با نگاهی به فهرست محصولات ایران خودرو و به طور مشخص آریسان، متوجه می شویم که چندی‌ست یک کد کلاس جدید برای این خودرو ایجاد شده است. این کد کلاس ۱۶۹۰۵ نام دارد و در این کد کلاس، آریسان به تجهیزاتی همچون سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و سیستم پایش فشار باد تایرها تجهیز شده است.

مشخصات فنی آریسان ۲

پیکاپ ایران خودرو به نام آریسان ۲ از پیشرانه XU7 پلاس بهره می گیرد. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۹۷ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتن متر است و نیروی تولیدی پیشرانه از طریق یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. آریسان ۲ بدون احتساب وزن سرنشین ها قادر به حمل بار مجاز تا سقف ۶۰۰ کیلوگرم است.

وانت آریسان ۲ دیگر عقب محرک نیست و نیروی تولیدی موتور به چرخ های جلو منتقل می شود. بدین ترتیب، دیفرانسیل عقب و میل گاردان از زیر خودرو حذف شده، که این موضوع فضای بیش تری در زیر بدنه فراهم کرده است.

به لطف حذف میل گاردان و دیفرانسیل عقب، فضای زیادی در زیر بدنه وانت آریسان ۲ خالی شده و ایران خودرو از این فضا برای افزایش حجم مخزن CNG (گاز طبیعی) و جانمایی مخزن بنزین استفاده کرده است. جانمایی مخزن CNG در زیر بدنه باعث شده است به هیچ عنوان از فضای بار وانت آریسان ۲ کاسته نشود. حجم مخزن CNG وانت آریسان ۲ معادل ۷۵ لیتر است.

۳.۴ امتیاز از ۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.