۹ خودروی چینی که در یوروانکپ ۵ ستاره شدند

خودروهای چینی ۵ ستاره
خودروهای چینی ۵ ستاره

در این محتوا به سراغ ۹ خودروی چینی آمده ایم که در تست های ایمنی یورو انکپ، موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی شده اند.

مدیران 777 مدیران 777

زمانی بود که چینی ها فقط به دنبال کپی کاری از ظاهر خودروهای اروپایی بودند، اما امروز آن ها در یورو انکپ تنه به تنه اروپایی ها تست می شوند. در سال ۲۰۲۳، مؤسسه Euro NCAP هفده خودرو را به لحاظ ایمنی در تصادف ها آزمایش و بررسی کرد که از این تعداد، ۹ دستگاه آن ها خودروهای برقی چینی بودند که بیش از ۵۰ درصد از وسایل نقلیه ارزیابی شده را تشکیل می دهند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

چه خودروهایی در یورو انکپ تست شدند؟

در سال ۲۰۲۳، مؤسسه Euro NCAP در مجموع، ۹ مدل چینی را از چهار برند مورد آزمایش قرار داد که عبارت اند از بی وای دی دلفین و سیل و سانگ پلاس و Tang، ایکس پنگ G9 و G7، نیو ES7 و ET5 و اسمارت ۳.
جالب این جاست که چینی ها روی اسمارت ۳ حتا تأکید بیش تری هم دارند، چراکه معتقدند این خودرو بر روی پلت فرم SEA جیلی قرار دارد، قطعاتی را از زیرمجموعه های جیلی استفاده می کند و جیلی آن را در چین تولید می کند.

شایان ذکر است که Nio ET5 در سال ۲۰۲۳ به ایمن ترین وسیله نقلیه آزمایش‌شده توسط اتحادیه اروپا تبدیل شد.

نتایج چینی ها از ضعیف به قوی

ایکس پنگ G9

خودروهای چینی ۵ ستاره
خودروهای چینی ۵ ستاره

خودروی Xpeng G9 در ماه سپتامبر در اروپا عرضه شد. این خودرو توسط Euro-NCAP مورد آزمایش تصادف قرار گرفت و پنج ستاره کسب کرد. بالاترین امتیاز را در رده‌های سرنشین بزرگ سال و سرنشین کودک با ۸۵ درصد کسب کرد. همچنین در بخش عابر پیاده و بخش سیستم های ایمنی به ۷۸ درصد امتیاز دست یافت.

بی وای دی Tang

خودروهای چینی ۵ ستاره
خودروهای چینی ۵ ستاره

خودرو BYD Tang از سال ۲۰۲۱ در نروژ و از سال ۲۰۲۲ در بقیه اروپا به فروش می رسد. تنگ در تست تصادف Euro-NCAP، پنج ستاره ایمنی اخذ کرد و در بخش سرنشینان بزرگ سال و سرنشین کودک ۸۷ درصد یکسان را به دست آورد. این خودرو ۸۰٪ در بخش عابرین پیاده و ۷۳٪ در بخش سیستم های ایمنی دستیار دریافت کرد.

ایکس پنگ P7

خودروهای چینی ۵ ستاره
خودروهای چینی ۵ ستاره

خودرو Xpeng P7 یک سدان الکتریکی چینی است که در سال ۲۰۲۳ در اروپا معرفی شد. این خودرو بالاترین امتیاز را در بخش ایمنی سرنشینان بزرگ‌سال با ۸۷ درصد کسب کرد. همچنین در گروه سرنشینان کودک و کاربران آسیب پذیر جاده، ۸۱ درصد یکسان را دریافت کرد. در بخش Safety Assist هم Xpeng P7 امتیاز ۷۸% را کسب کرد.

بی وای دی سانگ پلاس

خودروهای چینی ۵ ستاره
خودروهای چینی ۵ ستاره

بی وای دی سانگ پلاس در سال ۲۰۲۴ در بازار اروپا عرضه خواهد شد و در IAA Mpbility آلمان در سال ۲۰۲۳ در معرض نمایش اروپاییان قرار گرفت. خودروی سانگ پلاس امتیاز ۹۰% را در بخش سرنشینان بزرگ‌سال کسب کرد. در رده سرنشینان کودک ۸۵ درصد به دست آورد و عابران پیاده و بخش‌ سیستم های ایمنی هم به ترتیب، ۸۳ و ۷۷ درصد برای سانگ پلاس به ارمغان آوردند.

بی وای دی سیل

خودروهای چینی ۵ ستاره
خودروهای چینی ۵ ستاره

خودرو BYD Seal در سپتامبر ۲۰۲۳ در اروپا عرضه شد. همچنین این خودرو اخیراً برای رقابت با تسلا مدل ۳ وارد آمریکای شمالی شده است. سیل بالاترین امتیاز را در رده سرنشینان بزرگ‌سال با ۸۹ درصد کسب کرد. در بخش سرنشینان کودک ۸۷ درصد دریافت کرد. در رده عابران پیاده، ۸۲ درصد به دست آورد و در بخش Safety Assist نیز ۷۶ درصد دریافت کرد.

بی وای دی دلفین

خودروهای چینی ۵ ستاره
خودروهای چینی ۵ ستاره

خودرو BYD Dolphin در سال ۲۰۲۳ در اروپا عرضه شد. نسخه اروپایی BYD Dolphin با نسخه مارکت داخلی چین، متفاوت است. خودرو BYD Dolphin در رده سرنشینان بزرگ‌سال ۸۹ درصد امتیاز کسب کرد. در بخش سرنشینان کودک ۸۷ درصد دریافت کرد. بخش عابران پیاده، برای دلفین ۸۵ درصد امتیاز را به ارمغان آورد و ۷۹ درصد هم در دسته Safety Assist به دست آورد.

نیو ES7

خودروهای چینی ۵ ستاره
خودروهای چینی ۵ ستاره

خودرو Nio EL7 یک شاسی بلند متوسط ​​و رده بالا با باتری قابل تعویض است. در چین با نام ES7 به فروش می رسد. با این حال، نیو مجبور شد به‌دلیل آئودی نام این خودرو را در اروپا از ES7 به EL7 تغییر دهد تا با نام محصول فاخر آئودی هم‌پوشانی نداشته باشد.
کراس اوور EL7 بالاترین امتیاز را در بخش سرنشینان بزرگ‌سال با ۹۳ درصد کسب کرد. در رده سرنشینان کودک ۸۵ درصد به دست آمد. این خودرو ۸۰٪ در بخش عابران پیاده دریافت کرد، و نتیجه Safety Assist آن هم ۷۸٪ است.

اسمارت ۳

خودروهای چینی ۵ ستاره
خودروهای چینی ۵ ستاره

اسمارت ۳ توسط جیلی توسعه و تولید شد، اما طراحی آن توسط مرسدس بنز صورت گرفته است. در تست تصادف E-NCAP، امتیاز ۹۰ درصد را در بخش سرنشینان بزرگ‌سال کسب کرد. نتیجه رده سرنشینان کودک ۸۶ درصد است. عملکرد اسمارت ۳ در بخش عابران پیاده ۸۴ درصد و در بخش Safety Assist هم ۸۵ درصد ثبت شده است.

نیو ET5

خودروهای چینی ۵ ستاره
خودروهای چینی ۵ ستاره

همان طور که گفته شد، به نظر می رسد Nio ET5 ایمن ترین خودروی چینی ارزیابی شده توسط Euro NCAP در سال ۲۰۲۳ باشد. در بخش سرنشینان بزرگ‌سال امتیاز ۹۶ درصد را کسب کرد. عملکرد رده سرنشینان کودک ۸۵٪ است. این خودرو امتیاز ۸۳ درصدی را در بخش عابران پیاده و در رده Safety Assist هم ۸۱ درصد را به دست آورد.

۴.۱ امتیاز از ۱۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.