هیوندای گرنجور 2023؛ سدانی پرچم دار با طراحی جدید

هیوندای گرنجور 2023
هیوندای گرنجور ۲۰۲۳

هیوندای گرنجور ۲۰۲۳ معرفی شد. مدل ۲۰۲۳ گرنجور، که یکی از سدان های پرچم دار این کمپانی به حساب می آید، در حالی به بازار می آید که با نسخه قبلی تفاوت های زیادی از نظر ظاهری دارد و به عبارتی نسل هفتم این خودروی زیبا و پرطرف‌دار محسوب می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

هیوندای گرنجور یا آزرا گرنجور یکی از محصولات پرچم دار این کمپانی محسوب می شود که در بازار جهانی آن را آزرا گرنجور می نامند، اما در خود کره به این خودرو گرنجور می گویند. نسل قدیمی این خودرو در ایران نیز هست و بیش تر مردم آن را با نام آزرا گرنجور می شناسند. نسل هفتم این خودرو با طراحی جدیدی به بازار معرفی شد که می توان بخش جلوی آن را بسیار شبیه به مینی ون استاریا دانست.

مدیران 777 مدیران 777

حتماً بخوانید: مینی ون هیوندای استاریا معرفی شد + تصاویر

طراحی نمای بیرونی

هیوندای گرنجور 2023
هیوندای گرنجور ۲۰۲۳

هیوندای گرنجور ۲۰۲۳ در نمای جلو به مینی ون استاریا شباهت زیادی دارد. در قسمت جلوی گرنجور شاهد یک طراحی خاص هستیم؛ خط ال ای دی در سراسر بخش جلو کشیده می شود، در زیر خط ال ای دی، چراغ های اصلی قرار دارند که با توجه به الگویی است که طراحان خودرو جدیداً از آن استفاده می کنند.

جدا از خط ال ای دی و چراغ های اصلی، مابقی بخش جلوی هیوندای گرنجور ۲۰۲۳ از صفحه مشبک یا Grille تشکیل شده است. صفحه مشبک یا زنبوری جلو نقره ای رنگ است که در صورت قرارگیری زیر نور می تواند نظرها را به خود جذب کند.

هیوندای گرنجور 2023
هیوندای گرنجور ۲۰۲۳

در نمای کناری هیوندای گرنجور ۲۰۲۳ شاهد به کارگیری دستگیره هایی هستیم که درون بدنه مخفی می شوند و در زمان نیاز می توان آن ها را به بیرون کشید و در را باز کرد. انتخاب این مدل دستگیره ها، که با نام Push Down شناخته می شوند، به دلیل سازگاری آن با علم آیرودینامیک است تا مقاومت کم تری در برابر هوای عبوری داشته باشد.

حتماً بخوانید: انواع دستگیره خودرو

درهای عقب هیوندای گرنجور ۲۰۲۳ نسبت به نسل های قبلی کشیده تر شده اند و این تغییر به معنی بیش تر شدن فضای پا (Legroom) و همچنین فاصله محوری (Wheel Base) است. نسخه قبلی دارای فاصله محوری ۲۸۸۵ میلی متری و طول کلی ۴۹۹۰ میلی متر بود، اما با توجه به بلندتر شدن این نسخه می توان گفت که هیوندای گرنجور ۲۰۲۳ از نظر اندازه بین جنسیس G80 و G90 قرار دارد.

حتماً بخوانید:

جنسیس G80 اسپرت مدل ۲۰۲۲ معرفی شد

جنسیس G90 مدل ۲۰۲۳ به صورت رسمی معرفی شد

هیوندای گرنجور 2023
گرنجور ۲۰۲۳

در نمای عقب از یک خط چراغ استفاده شده است که بر روی درِ صندوق منحنی آن قرار گرفته است. در نگاه اول به عقب خودرو خبری از سنسورهای پارک نیست، اما حدس ما بر این است که سنسورها زیر نوار مشکی قسمت پایین قرار دارد تا عقب خودرو جلوه بهتری داشته باشد.

طراحی داخلی

درون کابین هیوندای گرنجور ۲۰۲۳ علاوه بر مانیتور میانی از کلاستر و همچنین بخش کنترلی سیستم تهویه دیجیتال نیز استفاده شده است تا خودرو هوشمندتر به نظر برسد و دکمه های درون کابین حذف شوند.

بخش های کنترلی سرنشینان عقب نیز در هیوندای گرنجور ۲۰۲۳ بین دو صندلی قرار دارد تا هر دو سرنشین عقب به راحتی بتوانند بخش های قابل کنترل را مطابق میل خود تغییر دهند.

روکش صندلی ها و همچنین بخش هایی از روی درها با چرم ناپا کاور شده است که خاصیت ضدباکتریایی دارد. در کنار چرم و تودوزی این خودرو، چراغ هایی بر روی درها روشن می شوند که حس دنج بودن کابین را به راننده و سرنشینان القا می کنند.

یکی از جالب ترین بخش های درون کابین طراحی غربیلک فرمان است که در مقایسه با غربیلک نسل اول گرنجور می توان فهمید که از آن الهام گرفته شده است.

کمپانی هیوندای هنوز در مورد مشخصات فنی و همچنین امکانات رفاهی و ایمنی جدید این خودرو اطلاعاتی منتشر نکرده است، به همین دلیل نمی توان در این موارد نظری داد.

محمد جبارزاده شیاده

منبع: Motor1.com

پایگاه خبری اسب بخار

طراحی نمای بیرونی گرنجور ۲۰۲۳ چه ویژگی هایی دارد؟

طراحی ظاهری خودرو شاملِ خط ال ای دی در سرتاسر نمای جلو، چراغ های اصلی در زیر خط ال ای دی، دستگیره های Push Down (مخفی)، یک خط چراغ بر روی درِ صندوق عقب، می شود.

طراحی داخلی گرنجور ۲۰۲۳ چه ویژگی هایی دارد؟

درون کابین خودرو علاوه بر مانیتور میانی از کلاستر و همچنین بخش کنترلی سیستم تهویه دیجیتال نیز استفاده شده است تا خودرو هوشمندتر به نظر برسد و دکمه های درون کابین حذف شوند. روکش صندلی ها و همچنین بخش هایی از روی درها با چرم ناپا کاور شده است که خاصیت ضدباکتریایی دارد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.