کوپرا لئون ۲۰۲۰ معرفی شد

کوپرا لئون 2020

شرکت «کوپرا» به تازگی از مدل های مورد انتظار «لئون» واگن و هاچ بک رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

طراحی کوپرا لئون ۲۰۲۰

کوپرا لئون 2020

کوپرای لئون در مقایسه با سئات لئون ظاهر اسپرت تری دارد. قسمت جلو با بهره گیری از جلوپنجره و ورودی های هوای جدید، ظاهر جذاب تری به خود گرفته است. در بخش های مختلف بدنه و رینگ ها از رگه های برنزی استفاده شده است. طراحی اسپرت در قسمت عقب نیز ادامه پیدا می کند و دو خروجی برنزی اگزوز به همراه دیفیوزر در قسمت عقب نصب شده است.

کابین

کوپرا لئون 2020

طراحی برنزی در قسمت داخلی نیز ادامه پیدا کرده و روی فرمان و قاب های سیستم تهویه هوا به کاررفته است. صندلی های اسپرت و رودری های جدید به همراه سیستم روشنایی مخصوص و پدال های اسپرت نیز از دیگر ویژگی های جذاب کابین هستند. به غیر از موارد ذکرشده، نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم سرگرمی و نمایشگر ۱۰٫۲۵ اینچی پشت آمپر دیجیتالی نیز به صورت استاندارد روی خودرو نصب شده است. سیستم شناسایی صدا و پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی از جمله ویژگی های سیستم سرگرمی محسوب می شود.

مشخصات فنی کوپرا لئون

کوپرا لئون 2020

زیر کاپوت خودرو پیشرانه ۲ لیتری TSI فولکس واگن با سه خروجی مختلف قرار گرفته است. در حالت پایه ای، این پیشرانه ۲۴۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در پیشرانه میانی ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار می گیرد.

کوپرا لئون 2020

قدرتمندترین پیشرانه تنها برای مدل واگن درنظر گرفته شده که ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در دو پیشرانه اول، انتقال قدرت از جعبه دنده دوکلاچه به چرخ های جلو توسط دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی صورت می گیرد. مدل واگن برخلاف مدل هاچ بک از سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها بهره می برد.

کوپرا لئون 2020

 مشخصات سرعت گیری یکی از مدل ها منتشر شده است. این مدل در مدت زمان ۴٫۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز به صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. افزون بر پیشرانه های ذکرشده، خبر مهم اضافه شدن پیشرانه پلاگین هیبریدی است. در این مدل یک پیشرانه ۱٫۴ لیتری TSI با یک موتور الکتریکی و بسته باتری ۱۳ کیلووات ساعتی هماهنگ شده است.

کوپرا لئون 2020

در این حالت، قدرت ترکیبی به ۲۴۲ اسب بخار قدرت و گشتاور به ۴۰۰ نیوتن متر می رسد. مدل پلاگین هیبریدی در حالت پاک مسیر ۶۰ کیلومتر را طی می کند. در هنگام اتمام شارژ باتری با استفاده از شارژر ۳٫۶ کیلووات ساعتی AC و شارژر ۲۳۰ ولتی خانگی، به ترتیب در مدت زمان ۳٫۵ و ۶ ساعت ذخیره باتری بازیابی می شود.

کوپرا لئون 2020

فارغ از پیشرانه ها، کوپرا لئون با بهره مندی از سیستم تعلیق اسپرت، ترمزهای برمبو و سیستم کنترل سازگار شاسی عرضه می شود. کوپرای لئون چهار حالت رانندگی اسپرت، کامفورت، کوپرا و ایندیویجوال را در اختیار راننده قرار می دهد. مرکز ثقل کوپرای لئون نیز نسبت به سئات لئون به میزان ۲۰ تا ۲۵ میلی متر کاهش یافته است. پیش فروش این خودرو هم اکنون آغاز شده و در سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.