پژو ۳۰۸ فیس لیفت معرفی شد

پژو ۳۰۸ ۲۰۲۰

نسل کنونی «پژو ۳۰۸» حدود ۷ سال با تغییرات اندک عرضه شده است و درحالی که به نظر می رسید زمان عرضه نسل جدید فرارسیده، پژو، فیس لیفت جدیدی از آن را معرفی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در سال های اخیر اکثر رقبای پژو ۳۰۸ با نسل های جدیدی رونمایی شده اند، اما با رونمایی از نسخه فیس لیفت، پژو نشان داد فعلاً قصد رونمایی از نسل جدید این خودرو را ندارد. البته احتمالاً این آخرین تغییرات ۳۰۸ پیش از رونمایی نسل جدید آن است و احتمال آن می رود سال آینده نسل جدید این خودرو رونمایی شود. در تغییرات ظاهری این خودرو می توان به رنگ جدید آبی در این خودرو و تغییرات در طراحی رینگ ها اشاره کرد.

مدیران 777 مدیران 777
پژو ۳۰۸ ۲۰۲۰

تغییر اصلی این فیس لیفت در داخل دیده می شود. جایی که صفحه نمایشی کاملاً دیجیتال جای جلوآمپر قدیمی را گرفته است و اطلاعات خودرو و سفر از این صفحه نمایش داده می شود. این جلوآمپر دقیقاً همان نسل از جلوآمپری است که در پژو ۲۰۸ جدید استفاده شده بود و با اضافه شدن سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید «پژو» آخرین تکنولوژی روز کمپانی پژو به ۳۰۸ فیس لیفت اضافه شده است.

پژو ۳۰۸ ۲۰۲۰

در قوی ترین نسخه این خودرو، نسخه GTi، پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوشارژ زیر کاپوت قرار گرفته که توان تولید ۲۶۳ اسب بخار و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این پیشرانه با جعبه دنده ۶ سرعته دستی هماهنگ است و باعث می شود این خودرو تنها در ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نهایت سرعت این خودرو روی سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. در نسخه های پایین تر موتور ۱٫۲ لیتری ۳ سیلندر را داریم که با خروجی های ۱۱۰ و ۱۳۰ اسب بخار عرضه می شود. قدرت این موتور از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ ها می رسد. البته برای این نسخه در ادامه جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته هم عرضه خواهد شد. پیشرانه دیزلی ۱٫۵ لیتری هم برای این خودرو در نظر گرفته شده که با خروجی های ۱۰۰ و۱۳۰ اسب بخار با جعبه دنده ۶ سرعته دستی  و ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود.

پژو ۳۰۸ ۲۰۲۰

پژو ۳۰۸ فیس لیفت در کامل ترین نسخه به امکانات و آپشن هایی نظیر چراغ های جلوی اتوماتیک، سنسور باران و نور، سنسور پارک، کروزکنترل هوشمند، دوربین ۱۸۰ درجه، هشدار خروج از خط، سیستم تشخیص تابلو، سنسور نقطه کور و سیستم تشخیص حواس راننده مجهز است.

پژو ۳۰۸ ۲۰۲۰

امیدواریم این آخرین فیس لیفت از ۳۰۸ باشد و به زودی کمپانی پژو نسل جدید این خودرو را رونمایی کند تا بتوانیم رقابت مهیج آن را با نسل جدید خودروهایی همچون گلف، اکتاویا و لئون ببینیم.

پژو ۳۰۸ ۲۰۲۰

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.