نیسان روگ/ ایکس تریل ۲۰۲۱ رونمایی شد

نیسان ایکس تریل 2021

«نیسان» به تازگی از مدل جدید کراس اوور محبوب «ایکس تریل»، که در بازار آمریکا با نام «روگ» (Rouge) شناخته می شود، رونمایی کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

شرکت نیسان اخیراً کراس اوور روگ ۲۰۲۱ را با ظاهر متفاوت بدنه و کابین و فناوری های جدید معرفی کرده است. از نظر طراحی، در قسمت جلو همانند سایر محصولات نیسان شاهد جلوپنجره Vشکل و چراغ های کشیده دوگانه هستیم. سقف و بدنه خودرو به صورت دورنگ قابل سفارش است و زه های کرومی در سرتاسر بدنه دیده می شوند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
نیسان ایکس تریل 2021

در قسمت عقب نیز طراحی ساده و در عین حال جذابی را شاهد هستیم که اکنون پخته تر از گذشته به نظر می رسد. نیسان روگ جدید از نظر ابعاد بدنه کمی کوچک تر شده و اکنون به عنوان یک کراس اوور کامپکت شناخته می شود. فاصله طولی بین محورها به میزان ۲٫۵۴ میلی متر و سقف خودرو به میزان ۵۳٫۳ میلی متر کوتاه تر شده است.

مدل جدید نیسان روگ بر پایه پلتفرم CMF-C/D نیسان طراحی شده است. این خودرو در سال گذشته عنوان سومین خودروی پرفروش در سگمنت خود در آمریکا را به دست آورد تا نشان دهد بسیاری از خانواده های کم جمعیت خواهان نیسان روگ هستند. با وجود کوتاه تر شدن فاصله طولی بین محورها، فضای پای دراختیار سرنشینان عقب به میزان ۰٫۷ اینچ و فضای سر آن ها به میزان ۰٫۶ اینچ افزایش یافته است.

نیسان ایکس تریل 2021

بدین ترتیب، دیگر خبری از ردیف سوم صندلی ها و صندلی های خم شونده ردیف دوم نیست. با وجود این که فضای بار کم تر شده، اما با خواباندن صندلی های عقب، فضای بیش تری نسبت به مدل قبلی به دست می آید. در نتیجه، نیسان روگ در سگمنت خود به عنوان سومین خودروی جادار پشت سر هوندا CR-V و تویوتا RAV4 قرار می گیرد.

کابین و سیستم های ایمنی

نیسان ایکس تریل 2021

نیسان روگ ۲۰۲۱ در حالت استاندارد از نمایشگر ۸ اینچی سیستم سرگرمی به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو بهره می برد. نمایشگر ۹ اینچی با وضوح بیش تر نیز به صورت آپشنال قابل سفارش است و از سیستم مسیریابی ماهواره ای بهره می برد.

نیسان ایکس تریل 2021

این نمایشگر در تریم های SL پریمیوم و پلاتینیوم به صورت استاندارد نصب می شود. پشت آمپر دیجیتالی نیز اکنون از نمایشگر ۷ اینچی بهره می برد. ابعاد این نمایشگر در مدل پلاتینیوم به ۱۲٫۳ اینچ می رسد و نمایشگر هدآپ دسپلی ۱۰٫۸ اینچی نیز موجود خواهد بود.

نیسان ایکس تریل 2021

در مدل پرچم دار پلاتینیوم، ویژگی هایی همچون پوشش چرم به همراه تودوزی لوزی شکل مخصوص و راهنمای ProPilot به کار رفته است. اپل کارپلی وایرلس، مسیریاب ماهواره ای، پد شارژ وایرلس، سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو، روشنایی و… از دیگر ویژگی های تریم پلاتینیوم هستند.

نیسان ایکس تریل 2021

 در سیستم راهنمای پروپایلوت اکنون از رادارهایی با شعاع بیش تر استفاده شده و دید دوربین عقب گسترش یافته است. شناسایی عابرین پیاده و راهنمای ماندن در خط از جمله ویژگی های این سیستم به شمار می روند.

نیسان ایکس تریل 2021

سیستم جدید کنترل حرکت بدنه نیز اکنون با همکاری سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها و حالت های مختلف رانندگی، میزان سرعت و گشتاور ورودی به تمامی چرخ ها را کنترل می کند تا فرمان پذیری بهتری در اختیار راننده قرار گیرد.

ویژگی های فنی

نیسان ایکس تریل 2021

قدرت نیسان روگ/ ایکس تریل جدید از پیشرانه ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر نیسان با کد PR25DD به دست می آید. این پیشرانه تنفس طبیعی، ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. انتقال قدرت نیز توسط جعبه دنده CVT به تمامی چرخ ها انجام می پذیرد. بدین ترتیب، مصرف سوخت ترکیبی نیسان روگ به ۷٫۸ تا ۸٫۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

نیسان ایکس تریل 2021

به گزارش «موتورترند»، نیسان روگ در بحث ظرفیت کشندگی بار با ۶۱۲ کیلوگرم توان، بدترین عملکرد را در میان رقبا به جای گذاشته است. قیمت نیسان روگ ۲۰۲۱ تاکنون مشخص نشده است. این خودرو از فصل پاییز در تمامی نمایندگی های نیسان قابل سفارش خواهد بود.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.