نسل جدید لکسوس IS رونمایی شد

لکسوس IS 2021

پس از هفت سال کمپانی «لکسوس» از نسل جدید پرده برداشته است، ظاهر متفاوت و سطح بالای تکنولوژی از ویژگی های این خودروست.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

اگرچه مدل “IS” حدود ۲۰ سال است در کلاس های کامپکت لوکس حضور دارد، اما هرگز نتوانست محبوبیت رقبایی مثل «ب ام و» سری ۳، «مرسدس بنز» کلاس C و حتا «آئودی A4» را داشته‌ باشد. اکنون لکسوس با رونمایی از نسل جدید IS ، با ظاهر جدید و تکنولوژی های خاص، می خواهد تمام خودروهای این کلاس را به چالش بکشد.

مدیران 777 مدیران 777
لکسوس IS 2021

در ظاهر خودرو تغییرات زیادی دیده نمی شود و IS جدید روی همان پلتفرم قبلی ساخته می شود. همان جلوپنجره معروف لکسوس با طرح دوک این بار با حالتی سه بعدی در این خودرو دیده می شود و ورودی های هوا در قسمت پایین سپر بزرگ تر شده اند. در نسخه F اسپرت این خودرو رنگ مشکیِ بیش تری در جزییات طراحی به کار می رود تا این نسخه از نسخه معمولی قابل تمایز باشد.

لکسوس IS 2021

چراغ های جلو در مدل جدید پایین تر آمده اند و بزرگ تر شده اند. ساختار طراحی چراغ در نسل جدید به کلی تغییر کرده است و ال ای دی ها به ترتیب دیگری در این چراغ استفاده شده اند. در نمای کناری خودرو خطی جدید و برجسته تر می بینیم که با ایجاد برجستگی در بالای گلگیرهای عقب و جلو، بدنه لکسوس IS جدید را عضلانی تر و خشن تر کرده است. رینگ های ۱۸‌ اینچی جدید هماهنگی خوبی با طراحی IS دارد و رینگ های سفارشی و ۱۹ اینچی BBS هم برای نسخه F اسپرت این خودرو قابل سفارش است.

لکسوس IS 2021

در نمای عقب خودرو، که پیش تر تیزرهایی از پیش‌نمایش طراحی آن دیده بودیم، چراغ های عقب باریک و کشیده طراحی شده اند و با نواری از ال ای دی به هم متصل می شوند. خطوط طراحی در نمای عقب الگوهایی را که در جلو و کنار خودرو دیده می شود ادامه می دهند و چهره این سدان لوکس کامپکت را اسپرت تر و خشن تر کرده اند.

لکسوس IS 2021

اما نکته عجیب در مورد نسل جدید لکسوس IS این است که زیر کاپوت این خودرو همان موتورهای IS قدیمی را خواهیم دید و حتا خروجی های این موتورها هم بی تغییر مانده و همان قدرت و گشتاور را تولید می کنند. در نسخه پایه و دیفرانسیل عقب لکسوس IS پیشرانه ۲ لیتری و ۴ سیلندر توربوشارژ را داریم که نهایت قدرت ۲۴۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر را تولید می کند. نسخه قوی تر و چهارچرخ محرک با نام IS 300 به پیشرانه ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر مجهز است که خروجی ۲۶۰ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر را دارد. نهایتاً نسخه IS 350 با موتور ۳.۵ لیتر ۶ سیلندر و خروجی ۳۱۱ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر به عنوان قوی ترین نسخه شناخته می شود.

لکسوس IS 2021

در مدل های تمام چرخ محرک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک نیرو را از پیشرانه به چرخ ها منتقل می کند و در مدل های دیفرانسیل عقب جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک مورد استفاده قرار گرفته است. لکسوس IS350 دیفرانسیل عقب در ۵.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و این عدد در نسخه تمام چرخ محرک ۵.۷ ثانیه است. توجه داشته باشید برای خرید نسخه F اسپرت لکسوس IS باید مدل ۳۵۰ را انتخاب کنید، چراکه برای IS300 دیگر نسخه F اسپرت تولید نمی شود.

لکسوس IS 2021

سیستم تعلیق در این خودرو به صورت کامل تغییر نکرده است، اما عملیات مهندسی روی آن انجام گرفته تا نسل جدید IS حس اسپرت بودن بیش تری را در رانندگی القا کند. فنربندی و دیگر اجزای سیستم تعلیق در این مدل تا ۲۰ درصد کاهش وزن داشته و این تغییرات به خوبی در عملکرد خودرو مؤثر است. لکسوس IS مدل ۲۰۲۱  ابعاد بزرگ تری پیدا کرده و در طول و عرض ۱٫۲ اینچ افزایش ابعاد را داشته و ارتفاع آن ۰٫۲ اینچ کاهش پیدا کرده است. برای لکسوس IS350 در نسخه F اسپرت امکان سفارش پکیج داینامیک هندلینگ فراهم است که به مراتب از نسخه معمولی هندلینگ قوی تری را ارائه می دهد.

لکسوس IS 2021

همچون طراحی بیرونی، در داخل خودرو هم تغییرات چشمگیر دیده نمی شود اما سطح تکنولوژی در مدل جدید به مراتب بالاتر رفته و امکانات با کیفیت بیش تری در دسترس قرار می گیرد. صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی به صورت استاندارد در تمامی نسخه ها در وسط قرار می گیرد و صفحه نمایش بزرگ تر ۱۰٫۳ اینچی به صورت آپشن قابل سفارش خواهد بود. آپشن هایی مثل اتو اندروید، اپل کارپلی و آمازون الکسا توسط این سیستم پشتیبانی می شود و کنترلر لمسی درست مثل مدل قبل در وسط حفظ شده است.

لکسوس IS 2021

لکسوس IS جدید از آخرین نسخه از سیستم ایمنی لکسوس بهره می برد که شامل ترمز هوشمند، تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار، و سیستم پیشگیری از تصادف می شود. امکانات ایمنی دیگری مثل سیستم تابلوخوان، کروزکنترل تطبیق پذیر، هشدار خروج از خط و… به صورت آپشن برای این خودرو قابل سفارش هستند.

لکسوس IS 2021

هنوز در مورد قیمت و زمان عرضه لکسوس IS جدید اطلاعاتی منتشر نشده است، اما انتظار می رود این خودرو اواخر امسال در نمایندگی های این برند عرضه شود.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.