معرفی تمام نسخه های فولکس واگن گلف جدید

فولکس واگن گلف GTI

کمپانی «فولکس واگن» پیش از رونمایی عمومی از نسخه های گلف جدید در نمایشگاه ژنو، اطلاعات نسخه های مختلف این هاچ بک دوست داشتنی را منتشر کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
فولکس واگن گلف GTI

تمام نسل های فولکس واگن گلف از پرطرف دارترین هاچ بک های بازار جهانی خودرو بوده و حالا کمپانی، نسل هشتم این خودرو را با مدل ۲۰۲۱ معرفی کرده است. اما از مدل GTI، یعنی جذاب ترین نسخه گلف، شروع می کنیم. در طراحی نمای بیرونی خودرو استایل کلی نسل گذشته به خوبی دیده می شود. یک نوار به صورت ال ای دی در بالای چراغ و جلوپنجره به همراه نواری قرمزرنگ  در سرتاسر جلوی خودرو قرار گرفته و جلوه خاصی به این خودرو داده، در امتداد این نوار، خطی کنار خودرو تا انتها کشیده شده است. چراغ های مه شکن با طرح لانه زنبوری در قسمت پایینی سپر به صورت آپشن قابل سفارش هستند و تلفیق چراغ ها به همراه طراحی زیبای سپر چهره ای خشن تر به گلف GTI داده است. رینگ ها شبیه به مدل قبلی گلف اما با ظرافت های بیش تر طراحی شده است و کالیپرهای ترمز هم به سبک گلف های GTI قبل همچنان قرمزرنگ است. چراغ های عقب تمام ال ای دی و به زیبایی طراحی شده و اگزوزها کمی بیرون و به زیبایی در پایین سپر عقب قرار گرفته اند و نشان قرمزرنگ GTI در عقب، این خودرو را متمایز از هر هاچ بک دیگر می کند.

فولکس واگن گلف GTI

درون خودرو هم تغییرات ادامه دارد. سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو از طریق نمایشگر ۱۰ اینچی در وسط قابل استفاده است و جلو آمپر این خودرو به صورت تمام دیجیتال امکان دسترسی به اطلاعات سفر و خودرو را به راننده می دهد. سیستم نورپردازی در این خودرو با ۳۰ رنگ مختلف درون خودرو قابل تنظیم است. صندلی ها و دوخت آن ها مشابه مدل قبلی گلف جی تی آی طراحی شده، اما دنده به صورت کاملاً برقی طراحی شده و با مدل قبلی متفاوت است و تعویض حالت دنده از حالت فیزیکی به الکتریکی تغییر کرده است. فرمان خودرو بازطراحی شده و لوگوی جدید کمپانی روی آن قرار گرفته است. به طور کلی می توان گفت طراحی جدید گلف، چه در داخل و چه بیرون، به خوبی این خودرو را جذاب تر و زیباتر کرده است.

فولکس واگن گلف GTI

موتور این خودرو، مشابه نسل قبلی، پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ است که قدرت این موتور توسط جعبه دنده ۶ دنده دستی یا ۷ دنده اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. موتور ۲ لیتری این خودرو می تواند ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. گلف GTI مدل ۲۰۲۱ به سیستم کنترل شاسی تطبیق پذیر مجهز است. سیستمی که براساس شرایط جوی و جاده تغییر وضعیت می دهد. این سامانه، وضعیت ترمز، شتاب گیری و کمک فنرها را با توجه به شرایط جاده تنظیم می کند و این یعنی شما در هر وضعیتی بهترین رانندگی را با این خودرو تجربه می کنید.

در مورد قیمت و دیگر امکانات گلف GTI جدید باید منتظر رونمایی آن در نمایشگاه ژنو ماند، اما آن چه مشخص است آن است که فولکس واگن به زیبایی طراحی مدل پرطرف دار قبلی را بهبود داده و به نظر می رسد گلف جی تی آی همچنان پیشتاز هاچ بک های جذاب بازار خودرو بماند.

معرفی نسخه های GTE و GTD

فولکس واگن گلف GTD

در کنار معرفی گلف GTI، نسخه های دیزل و هیبرید این خودرو هم معرفی شده اند. طراحی بیرونی این دو نسخه مشابه گلف جی تی آی انجام شده و تنها جزییات کمی آن ها را متمایز می کند. برای مثال، نوار قرمزرنگی که در گلف جی تی آی می دیدیم در نسخه هیبرید به رنگ آبی درآمده است و قرارگیری اگزوزها متفاوت شده است.

فولکس واگن گلف GTD

تمام سیستم های کنترل شاسی و سامانه های جدید فولکس واگن در این دو نسخه دیده می شوند، اما در گلف GTD موتور ۲ لیتری توربو دیزل را داریم که خروجی ۱۹۷ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و نیرو توسط جعبه دنده ۷ دنده دوکلاچه به چرخ ها منتقل می شود.

فولکس واگن گلف GTD

در گلف GTE، که خودرویی پلاگین هیبرید است، موتور ۱٫۴ لیتری توربو شارژ به همراه موتور الکتریکی، خروجی ۲۴۱ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این خودرو تنها با شارژ باتری هایش و بدون بنزین ۶۰ کیلومتر مسیر را می پیماید و به نهایت سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. در این نسخه تنها جعبه دنده ۶ دنده دوکلاچه قابل سفارش است.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.