مرسدس بنز GLA جدید رونمایی شد

مرسدس بنز GLA
«مرسدس بنز» از دومین نسل کراس اوور “GLA” برای رقابت با خودروهایی همچون آئودی Q2 و فورد فوکوس اکتیو رونمایی کرده است. خودرو جدید مرسدس در مقایسه با نسل قبلی ۱۰ سانتی متر کوتاه تر است. با این وجود، طول خودرو کم تر و عرض آن بیش تر شده است.
مرسدس بنز GLA
مرسدس بنز GLA جدید دارای ۴۴۱۰ میلی متر طول، ۱۸۳۴ میلی متر عرض و ۱۶۱۱ میلی متر ارتفاع دارد. فاصله طولی بین محورها نیز به ۲۷۲۹ میلی متر می رسد. با توجه به این که فضای پای سرنشینان جلو و عقب اندکی کاهش یافته؛ اما خودرو درمجموع جادارتر است.
مرسدس بنز GLA
به گفته مرسدس بنز، GLA مدل کوچک تر از GLB و مناسب استفاده روزمره است. شاسی بلندهای مرسدس بنز اکنون فروش بسیار خوبی را تجربه می کنند و با اضافه شدن مدل های GLA و GLB، این موفقیت روزافزون خواهد بود. در قسمت کابین، دو نمایشگر ۷ یا ۱۰٫۲۵ اینچی در کنارهم قرار گرفته اند که از سیستم MBUX مرسدس بهره می برند.
مرسدس بنز GLA
این سیستم از هدآپ دیسپلی رنگی، سیستم مسیریابی ماهواره ای، کنترل صدا و … برخوردار است. از مهم ترین سیستم های ایمنی هم می توان به سیستم راهنمای مسافت DISTRONIC، راهنمای فرمان فعال، راهنمای محدودیت سرعت فعال، کنترل سرعت براساس شرایط جاده ای، راهنمای ماندن در خط فعال، راهنمای نقطه کور، راهنمای ترمزگیری، راهنمای خروج از پارک و سیستم PRE-SAFE اشاره کرد. یکی از ویژگی های جذاب مرسدس بنز GLA، حالت کارواش است.
مرسدس بنز GLA
در این سیستم، خودرو آینه های کناری را جمع کرده و از بسته بودن شیشه ها و سانروف سقف اطمینان حاصل می کند. افزون بر این برف پاک کن ها متوقف می شوند و سیستم تهویه هوای مطبوع به کار می افتد. مرسدس بنز GLA را می توان با سیستم چهار چرخ محرک ۴MATIC سفارش داد.
مرسدس بنز GLA
در این حالت بسته مهندسی شده با حالت های مختلف رانندگی نیز به صورت استاندارد روی خودرو عرضه می شود. مدل GLA 250 که برای خریداران آمریکایی درنظر گرفته شده، از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی با ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برند. به کمک جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک، مرسدس بنز GLA 250 در مدت ۸٫۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد.
مرسدس بنز GLA
بیشینه سرعت نیز در ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. در بازار اروپا، پیشرانه ۱٫۳ لیتری بنزینی با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور نیز قابل سفارش خواهد بود. هنوز مشخصات پیشرانه دیزلی مشخص نشده است. فروش مرسدس بنز GLA 2021 از تابستان سال ۲۰۲۰ در آمریکا آغاز می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8


ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.