مدل جدید فیات ۵۰۰e الکتریکی معرفی شد

فیات 500e الکتریکی

شرکت «فیات» به تازگی از جدیدترین مدل هاچ بک ۵۰۰ با پیشرانه الکتریکی رونمایی کرده است. این خودرو، که اکنون جزء خودروهای پاک و بهره ور اروپایی محسوب می شود، ضمن حفظ طراحی اصیل خود، با چهره ای جذاب تر معرفی شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

طراحی

فیات 500e الکتریکی

در قسمت جلو از چراغ های LED دایره ای استفاده شده که ظاهر ۵۰۰e را خاص تر جلوه می دهد. به سبک تمامی خودروهای الکتریکی، از یک جلوپنجره بسته استفاده شده و قسمت زیرین سپر ظاهر مشبک دارد. نشان ۵۰۰ جدیدی نیز روی جلوپنجره قرار گرفته تا مدل جدید را از نمونه های قدیمی متمایز سازد.

فیات 500e الکتریکی

سقف پارچه ای خودرو به صورت جمع شونده طراحی شده و در قسمت عقب نیز از چراغ های LED استفاده شده تا ظاهر جوان پسندانه فیات ۵۰۰ الکتریکی تکمیل شود.

کابین

در کابین فیات ۵۰۰ جدید طراحی نوآورانه ای را شاهد هستیم که با استفاده از نمایشگرهای دیجیتال به تکامل رسیده است. برای پشت آمپر دیجیتالی و سیستم سرگرمی دو نمایشگر جدید درنظر گرفته شده تا فیات ۵۰۰ نیز به طراحی امروزی سایر رقبا دست یابد.

فیات 500e الکتریکی

در کابین از مواد باکیفیت استفاده شده و فرمان خودرو به سبک مدل های کلاسیک، به صورت دوپره ای طراحی شده است. مدیرعامل فیات در سال گذشته اعلام کرده بود فیات ۵۰۰ الکتریکی برمبنای پلتفرم EV جدید تولید خواهد شد. با وجود این که ساختار بدنه تا حدودی پایبند به طراحی گذشته است، اما زیر پوست خودرو تغییرات فراوانی صورت گرفته است.

ویژگی های فنی

فیات 500e الکتریکی

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما شرکت فیات تاکنون اطلاعاتی از مشخصات فنی مدل ۵۰۰e منتشر نکرده است. با این وجود، می توان حدس زد به دلیل کوچک بودن بدنه فیات ۵۰۰، بسته باتری ها نیز کم حجم هستند. احتمالاً مدل مورد بحث همانند نیسان لیف، از بسته باتری ۴۰ کیلووات ساعتی با قابلیت طی مسافت ۲۴۰ کیلومتر به ازای هر بار شارژ بهره خواهد برد. مدل قبلی ۵۰۰e با بسته باتری ۲۴ کیلووات ساعتی با شعاع مسافتی ۱۴۰ کیلومتر عرضه شد. فیات ۵۰۰ الکتریکی در تابستان سال آینده به صورت رسمی به بازار عرضه خواهد شد.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.