لوکس ترین سدان بی وای دی به بازار جهانی آمد + تصاویر

بی وای دی هان

کمپانی «بی وای دی» (BYD) چین که در زمینه تولید خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبرید تخصص دارد، به تازگی جدیدترین محصول خود را معرفی نموده است. «بی وای دی هان» محصول جدید این خودروساز چینی است که در رده سدان های لوکس متوسط به حساب می آید و در نمونه های مختلف به بازار معرفی شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ کمپانی بی وای دی در سال ۲۰۱۸ از پروژه جدید خود پرده برداری کرد که نشان می داد، این خودروساز برنامه دارد تا با معرفی یک سدان به نسبت لوکس به رقابت با «تسلا مدل S» بپردازد. در آن زمان دور از انتظار بود که بی وای دی بتواند در بحث فروش و عرضه بستر رقابت با تسلا را فراهم کند. اما در چند هفته گذشته شاهد بودیم که عرضه خودروهای الکتریکی بی وای دی با مدل «تانگ» در نروژ آغاز شد و حال قرار است تا در ماه های آتی، سایر نمونه های پلاگین هیبرید و الکتریکی این نشان چینی در کشورهای مختلف اروپایی عرضه شود.

بی وای دی هان (BYD Han) که در ماه های گذشته تصاویر و مشخصات اولیه ای از آن اعلام شده بود، حال با نسخه های نهایی به بازارهای هدف معرفی شده است. این خودرو با فاصله محوری ۲۹۲۰ میلی متر در رده سدان های متوسط و در برخی تعاریف به عنوان سدان بزرگ شناخته می شود. برای اینکه درک بهتری از ابعاد هان داشته باشیم، باید بدانیم که ابعاد این خودرو مشابه به سدان هایی چون ب ام و سری ۵، مرسدس بنز کلاس E، آئودی A6، تسلا مدل S و… است.

بی وای دی هان در نسخه الکتریکی با دو سبک فنی عرضه می شود. نمونه ساده این خودرو به پیشرانه الکتریکی مجهز است که بر روی محور جلو فعالیت می کند و ۲۱۹ اسب بخار را با گشتاور ۳۳۰ نیوتن متر تولید می نماید. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این نسخه هان، ۷٫۹ ثانیه است و می تواند با هر بار شارژ کامل باتری ها ۶۰۵ کیلومتر مسافت را طی کند. البته نسخه ساده تر این نمونه، با هر بار شارژ باتری ها ۵۰۶ کیلومتر مسافت را می پیماید. نمونه قوی تر بی وای دی هان الکتریکی به یک پیشرانه برقی در محور عقب هم مجهز شده که باعث می شود این سدان لوکس چینی، چهار چرخ محرک باشد. در این نسخه شاهد هستیم که با مجموع قدرت ۴۸۷ تا ۴۹۴ اسب بخار طرف هستیم و گشتاور ۶۸۰ نیوتن متری نیز به چهار چرخ خودرو انتقال پیدا می کند. بی وای هان الکتریکی چهار چرخ محرک شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۳٫۹ ثانیه ثبت می کند. اما این نمونه مسافت کمتری را نسبت به نسخه ۲۱۹ اسب بخار طی می کند و می تواند با هر بار شارژ کامل باتری ها ۵۵۰ کیلومتر مسافت را بپیماید. در حال حاضر نسخه های مختلف بی وای دی هان الکتریکی قیمت ۳۳ هزار و ۷۰۰ دلار تا ۳۹ هزار و ۴۰۰ دلار را در بازارهای هدف این خودروساز چینی دارند.

باتری های بی وای دی هان با توجه به نوع توان برق ورودی، بین ۳ ساعت و نیم تا ۶ ساعت با برق شهری و خانگی شارژ می شود. اما با سامانه شارژ سریع می توان ۸۰ درصد از ظرفیت باتری های هان الکتریکی را در بازه ۱۷ تا ۳۵ دقیقه شارژ نمود.

نمونه پلاگین هیبرید بی وای دی هان، فعلا تنها در یک نمونه به بازار معرفی شده که خودرویی چهار چرخ محرک است. یکی از تفاوت های بارز بی وای دی هان EV و DM، نوع طراحی بخش جلو و عقب خودرو است که تا حدی ظاهر این نمونه را متفاوت از هم کرده است. این خودروی PHEV که در زبان بی وای دی، نسخه DM هان معرفی می شود، به پیشرانه دو لیتری توربو و GDi مجهز است و توان ۱۹۰ اسب بخار را تولید می کند. اما این خودرو به یک پیشرانه برقی در محور عقب مجهز است، حداکثر توان ۴۳۶ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می دهد. در حالت تمام الکتریکی و بدون استفاده از پیشرانه بنزینی در بی وای دی هان DM، می توان مسافت نزدیک به ۸۱ کیلومتر را طی نمود. این نسخه هان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۴٫۷ ثانیه ثبت می کند. این نمونه بی وای دی هان با قیمتی نزدیک به ۳۲ تا ۴۴ هزار دلار عرضه می شود. اما به گفته مدیران بی وای دی، در آینده نزدیک نسخه های جدیدی از هان به بازار جهانی معرفی می شوند که قدرت بلاتری دارند و مسافت بیشتری را طی می نمایند و برای همین، هان می تواند در کامل ترین نسخه قیمتی نزدیک به ۵۲ هزار دلار را داشته باشد.

بی وای دی هان

با توجه به اینکه مشتریان بی وای دی می توانند این سدان لوکس برقی و پلاگین هیبرید را با آپشن های مختلف سفارش دهند، شاهد هستیم که سطح امکانات مختلفی برای هان در نظر گرفته شده است. با این حال کامل ترین نمونه بی وای دی هان به امکانات زیر مجهز است:

فرمان کمکی برقی

رینگ آلومینیومی

تریم داخلی چرم طبیعی با دوخت سفارشی

سامانه کنترل پایداری و جلوگیری از هرزگردی

۹ کیسه هوای ۱۳ نقطه ای

کروز کنترل هوشمند و تطبیقی

رانندگی خودکار با اتونوموس سطح ۳

پارک و خروج از پارک اتوماتیک

سامانه پیشگیری از تصادف

سامانه کنترل هوشیاری راننده

استارت دکمه ای

سوئیچ هوشمند و کارت سوییچ نسل ۴

فناوری تمام LED چراغ ها

سنسور نور و باران

چراغ های جلو تطبیقی با سرعت، سطح جاده، آب و هوا و زاویه فرمان

صندلی های جلوی برقی با حافظه

سردکن و گرمکن صندلی های جلو و عقب

گرمکن فرمان

ماساژور صندلی های جلو

تهویه اتوماتیک سه کاناله

نمایشگر لمسی چرخشی

ترمز پارک برقی

رادار خطی و نقطه کور

دوربین ۳۶۰ درجه

دوربین ثبت وقایع بیرون و داخل کابین

سقف پانورامیک

روکش ستون ها و سقف جیر

تنظیم حالت رانندگی

تنظیم وضعیت کلی خودرو و شخصی سازی

تنظیم هوشمند سیستم تعلیق

نور پردازی داخلی

تنظیم صندلی شاگرد از ردیف عقب

نمایشگر لمسی و کنترلی روی کنسول میانی عقب

جلو آمپر دیجیتال

سیستم صوتی حرفه ای

خروجی برق شهری از باتری های خودرو

مدیریت و کنترل خودرو با ریموت کنترل و سوییچ

دستگیره های مخفی و جمع شونده درب ها

و…

بی وای دی فعلا نمونه های مختلف هان را به نمایندگی های خود فرستاده و در حال حاضر، سفارش های خرید این خودرو را ثبت می کند. بر اساس برنامه این کمپانی چینی، در هفته های آتی عرضه انبوه این خودرو در بازارهای هدف آغاز می شود و کم کم نسخه های جدید آن به بازار معرفی خواهد شد.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.