فولکس واگن توارگ R شاسی بلند ۴۵۵ اسب بخاری

فولکس واگن توارگ R

کمپانی «فولکس واگن» اعلام کرده است که مدل جدیدی از سری خودروهای هیبرید، یعنی توارگ R، به سبد محصولات این برند اضافه می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این خودرو که قرار است در کنار محصولاتی مثل پاسات GTE و گلف GTE با پیشرانه هیبرید تولید شود، بر پایه نسخه ۲۰۱۸ توارگ ساخته می شود. موتور بنزینی ۳ لیتری ۶ سیلندر قدرت ۳۳۵ اسب بخاری را به توارگ می دهد و در کنار آن موتور برقی ۱۳۴ اسب بخاری نهایت قدرت تلفیقی این دو موتور را به ۴۶۲ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور می رساند.

فولکس واگن توارگ R

نیرو از موتور توسط جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک ۴motion به چهار چرخ منتقل می شود که نیرو به صورت هوشمند در چرخ ها توزیع می شود. نهایت سرعت در فولکس واگن توارگ R به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است و تنها با رانندگی در حالت برقی می توان به سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت رسید. تنها با شارژ باتری برقی این خودرو می توان مسافت ۴۳ تا ۴۸ کیلومتر را پیمود. باتری این خودرو در قسمت زیرین کف خودرو قرار گرفته است و توان ۱۴٫۱ کیلووات ساعت را دارد. با توجه به قدرت و گشتاور بالا و در مدار قرار گرفتن باتری، از همان ابتدای حرکت، انتظار می رود توارگ R در کم تر از ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

فولکس واگن توارگ R

راننده در این خودرو می تواند با حالت الکتریکی و یا تلفیقی (هیبرید) رانندگی کند. همچنین موتور بنزینی این خودرو می تواند به عنوان ژنراتور عمل کند و باتری را شارژ کند، بخشی دیگر از انرژی این باتری ها از طریق ترمز خودرو تأمین می شود. راننده در توارگ R می تواند با حالت های اقتصادی، رانندگی راحت، نرمال، اسپرت، رانندگی در برف، اسپرت و شخصی سازی شده رانندگی کند.

فولکس واگن توارگ R

مشتریان می توانند فولکس واگن توارگ R را با پکیج های آفرودی سفارش دهند که شامل مقاوم سازی قسمت های زیرین خودرو می شود. دو نسخه دیگر هم از این خودرو با نام های گراول و سند قابل خریداری است که در این نسخه ها کشش سطحی بسیار بالاتری نسبت به نسخه پایه داریم، پس در نتیجه خودرو پایداری بیش تری در این نسخه ها خواهد داشت.

طراحی نمای بیرونی خودرو مشابه توارگ ۲۰۱۸ است با تفاوت هایی در سپرها و جلوپنجره و قرار گرفتن نشان R در جلوپنجره و عقب خودرو. نوار مشکی رنگی دور پنجره ها کشیده شده است و آینه ها و رینگ ها هم در این خودرو مشکی رنگ است. مشتریان این خودرو می توانند چرخ های ۲۰،۲۱ و ۲۲ اینچی را سفارش دهند. همچنین رنگ مخصوص آبی متالیک که در تصاویر مشاهده می شود به عنوان آپشن رنگی خاص برای مشتریان قابل سفارش است.

فولکس واگن توارگ R

درون خودرو با آخرین سطح تکنولوژی کمپانی فولکس واگن مواجه هستیم. چرم مخصوص وین روی صندلی ها و فرمان دوخته شده است و نشان R روی صندلی ها و پایین درها دیده می شود و به طور کلی طراحی داخلی خودرو با تغییراتی کم شبیه به توارگ ۲۰۱۸ است.

آپشن ها و امکانات این خودرو:

کروزکنترل هوشمند

ترمز پارک برقی

ترمز هوشمند

نمایش جلوآمپر هوشمند دیجیتال

سنسور گرد و خاک

سردکن و گرم کن صندلی های جلو

تهویه اتوماتیک دوکاناله

شارژ بی سیم تلفن همراه

دوربین ۳۶۰ درجه

سنسور پارک جلو و عقب

پارک هوشمند

رادار خطی و نقطه کور

درِ صندوق برقی

سیستم پارک هوشمند با کاروان

نوربالای اتوماتیک

هدآپ دیسپلی

نورپردازی داخل خودرو

تابلوخوان

رانندگی هوشمند بین خطوط

سقف پانورامیک

فولکس واگن توارگ R

این خودرو قرار است به صورت رسمی و عمومی در نمایشگاه ژنو رونمایی شود و انتظار می رود تولید آن در ماه های پیشِ رو شروع شود، اما هنوز در مورد قیمت این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده و باید دید فولکس واگن این شاسی بلند قدرتمند را در چه بازه قیمتی به فروش خواهد رساند.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.