سریع ترین خودروی عضلانی دنیا معرفی شد

دوج چلنجر SRT

به تازگی «دوج» مدل های جدیدی را به جهان معرفی کرد. یکی از آن ها مدل «چلنجر SRT سوپر استاک» است که به عنوان جانشین «دوج دمون» شناخته می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

دوج تولید محدود دِمون را در دستور کار قرار داد و این خودرو به عنوان یک خودروی پرقدرت در درگ شناخته می شد. رونمایی از دمون بسیار خبرساز شد و این خودرو با استقبال خوبی در فروش مواجه گردید، اما همان طور که گفته شد تولید این خودرو محدود بود و تنها ۳۰۰۰ دستگاه از این خودرو تولید شد و فروش آن در همان سال ۲۰۱۸ متوقف شد. حالا کمپانی دوج با معرفی چلنجر SRT سوپر استاک یک جانشین لایق را برای دمون معرفی کرده است.

دوج چلنجر SRT

دوج چلنجر SRT سوپر استاک خودرویی است که مثل دمون اختصاصی برای درگ طراحی شده و به ادعای کمپانی دوج این خودرو سریع ترین و قدرتمندترین خودروی عضلانی دنیاست. نام سوپر استاک از نوعی مسابقات اتومبیل رانی گرفته شده که در آن تمام خودروها ظاهری معمولی دارند، در حالی که، موتورها و سیستم های تعلیق مدیفای شده است. در واقع، این نام به این منظور انتخاب شده که شما ممکن است در ظاهر دوج SRT سوپر استاک چیز عجیبی نبینید اما قدرت این خودرو بیش از حد انتظار است.

دوج چلنجر SRT

پیشرانه ای که در دوج چلنجر SRT سوپر استاک داریم دقیقاً همان پیشرانه ۶٫۲ لیتری V8 است که در چلنجر SRT رِدآی دیده می شد. قدرت این موتور از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک ویژه با طراحی «کرایسلر» به چرخ ها منتقل می شود. در این پیشرانه اندازه گیری ها و کالیبره سازی ها به شکل متفاوتی انجام شده که باعث شده نقطه اوج پیشرانه از ۶۳۰۰ دور در دقیقه به ۶۴۰۰ دور در دقیقه ارتقا یابد و در نتیجه، قدرت بیش تری را داشته باشیم. پیشرانه دوج چلنجر SRT سوپر استاک خروجی ۸۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۵۸ نیوتن متر گشتاور را دارد. این اعداد نشان می دهد در این خودرو نسبت به رِدآی افزایش ۱۰ اسب بخاری را در قدرت داشته باشیم.

دوج چلنجر SRT

در SRT سوپر استاک بدنه ای پهن همانند آن چه در دمون می دیدیم داریم. در این خودرو ترمزهای دو سیلندر برمبو و سیستم تعلیق کاملاً جدیدی قرار گرفته است. سیستم تعلیق این خودرو در زمان آغاز شتاب گیری بیش تر وزن را به چرخ های عقب منتقل می کند تا چسبندگی بیش تری داشته باشیم. چرخ های ۱۸ اینچی به لاستیک های مخصوص درگ مجهز هستند. تمام این موارد در کنار هم باعث می شود در این خودرو بهترین لانچ را داشته باشیم.

دوج چلنجر SRT

براساس اطلاعات منتشرشده از این خودرو، سوپر استاک در ۳٫۲۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و مسیر ۴۰۰ متری درگ را در ۱۰٫۵ ثانیه و با سرعت پایانی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت می پیماید. در این خودرو نهایت سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت را داریم. با مقایسه اعداد می بینیم که دوج دمون در بحث شتاب گیری همچنان بالاتر از سوپر استاک قرار می گیرد. دمون در ۲٫۳ ثانیه شتاب گیری می کرد و مسیر درگ را در ۹٫۵۴ ثانیه به پایان می رساند. اما نهایت سرعت دمون ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت بود که از مدل سوپر استاک پایین تر است. در دوج چلنجر سوپر استاک حالت رانندگی Track برای درگ در نظر گرفته شده که با فعالیت هماهنگ سیستم پیشرانه و تعلیق بهترین عملکرد در درگ را خواهیم داشت. با فعال سازی این حالت، سیستم کنترل کشش غیرفعال می شود اما سیستم الکتریکی کنترل پایداری همچنان فعال می ماند تا خودرو از مسیر خود خارج نشود.

دوج چلنجر SRT

برخلاف دوج دمون، تولید چلنجر سوپر استاک محدود نخواهد بود و مدل ۲۰۲۱ این خودرو از تابستان قابل سفارش است. تولید این خودرو از پاییز امسال آغاز خواهد شد و اواخر سال ۲۰۲۰ تحویل مشتریان می گردد. از آن جا که قیمت مدل رِدآی از ۷۸ هزار دلار آغاز می شود، انتظار می رود سوپر استاک قیمت پایه ۸۰ تا ۸۵ هزار دلاری را داشته باشد.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

۴.۴ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.