رونمایی از نایوِس، کوچک ترین کراس اوور کوپه فولکس واگن

فولکس واگن نایوِس

به تازگی کمپانی «فولکس واگن» جدیدترین و کوچک ترین کراس اوور خود را رونمایی کرده که «نایوِس» نام دارد و به زودی در بازار آمریکای جنوبی عرضه خواهد شد.

مدیران 777 مدیران 777

تحقیقات و توسعه برای تولید این مدل در مرکز تحقیقات کمپانی فولکس واگن واقع در برزیل انجام گرفته و بازار هدف این خودرو در ابتدا کشورهای آمریکای جنوبی و بعد کشورهای دیگر نقاط جهان خواهد بود. مدل نایوس بر روی پلتفرم MQB فولکس واگن ساخته می شود، یعنی همان پلتفرمی که محصولاتی مثل پولو و ویرتِس روی آن ساخته شده است. خطوط طراحی در ظاهر فولکس واگن نایوس باعث شده این خودرو چهره اسپرتی داشته باشد، همچنین قطعات پلاستیکی در کناره ها و بالای گلگیرها این حس اسپرت را بیش تر در بیننده القا می کند. با این که در ظاهر این کراس اوور کامپکت فضای داخلی کم به نظر می آید، اما کمپانی مدعی است که در این سگمنت، با توجه به ابعاد، فولکس واگن نایوس فضای داخلی خوبی را ارائه می دهد و به خصوص در صندوق عقب با فضای ۴۱۵ لیتری، نمره قبولی از نظر فضا را در این کلاس می گیرد. البته این فضای مناسب به این دلیل است که نایوس از نظر طولی بلندتر از مدل تی کراس فولکس واگن شده و ۴۲۶۶ میلی متر طول دارد و فاصله محوری در این خودرو ۲۵۶۶ میلی متر است. عرض ۱۷۵۷ میلی متری این خودرو مشابه با تی کراس است، اما با ارتفاع ۱۴۹۳ میلی متر، نایوس کوتاه تر از تی کراس طراحی شده است. با این ابعاد می توان نتیجه گرفت که فولکس واگن نایوس بیش از این که شبیه به شاسی بلندها باشد شبیه به یک کراس بزرگ طراحی شده، طراحی‌ای که در خودروهای داخل ایران می توان به مدلی مثل پژو ۲۰۰۸ نسبت داد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
فولکس واگن نایوِس

در طراحی این خودرو سقف شیب دار را می بینیم که ظاهر کوپه را در این خودرو به وجود آورده است. چراغ های جلو تمام ال ای دی و کشیده طراحی شده و با الگوهای جدید کمپانی هماهنگی دارد. جلوپنجره با رنگ زمینه مشکی و با سه خط افقی طرح دار طراحی شده که خط میانی کرومی و در امتداد نشان فولکس واگن کشیده شده است. در سپر به سادگی ادامه خطوط طراحی در کاپوت و گلگیر را می بینیم و مه شکن ها در گوشه های سپر در فرورفتگی قرار گرفته اند. در نمای کناری، حاشیه پنجره ها به رنگ مشکی درآمده که با رنگ مشکی در قطعات پایین و باربند هماهنگی خوبی را ایجاد کرده است. همچنین یکی دیگر از جذابیت های این خودرو رینگ های ۱۷ اینچی آن است که به زیبایی طراحی شده اند. در عقب خودرو طراحی نسبتاً شبیه به تی کراس انجام شده و می توان گفت به طور کلی طراحی فولکس واگن نایوس با الگوهای جدید این کمپانی ساده و در عین حال زیبا انجام شده است.

فولکس واگن نایوِس

طراحی داخلی شبیه به فولکس واگن پولو انجام شده و انگار کمپانی این مدل را از تلفیق طراحی داخلی پلو و طراحی بیرونی تی کراس تولید کرده و به نظر در این تلفیق به مدل خوبی رسیده است. سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید فولکس واگن از صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی در وسط در دسترس قرار می گیرد و در جلوآمپر هم صفحه نمایش ۱۰ اینچی تمام دیجیتال اطلاعات خودرو و سفر را در اختیار راننده قرار می دهد. وجود این دو صفحه نمایش حس مدرن بودن را در داخل خودرو بیش تر القا می کند، اما به طور کلی طراحی داخلی این خودرو با رنگ زمینه مشکی و قطعاتی پیانویی، شمایل نسبتاً ساده ای دارد. در مورد صفحه نمایش وسط باید گفت که برخلاف آن چه در فولکس واگن پولو می دیدیم در این خودرو کنترل سیستم با دکمه صورت می گیرد، اما کمپانی می گوید این سیستم از نظر قدرت ارتباط و پخش از سیستم پلو قوی تر عمل می کند. همچنین این سیستم با حافظه ۱۰ گیگابایتی امکان دسترسی و دانلود برنامه های مختلف متناسب با خودرو را در اختیار مشتری قرار می دهد.

فولکس واگن نایوِس

در آمریکای جنوبی این خودرو موتور ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو را خواهد داشت که خروجی ۱۱۴ اسب بخار را دارد و قدرت توسط جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. کمپانی اعلام کرده است درحال حاضر برنامه ای برای عرضه نسخه تمام چرخ محرک این مدل ندارد و نایوس تنها در نسخه دیفرانسیل جلو عرضه می شود.

فولکس واگن نایوِس

در مورد امکانات ایمنی این خودرو می توان به مواردی از جمله تشخیص خستگی راننده، سیستم کنترل پایداری، کروزکنترل تطبیقی، دوربین جلو و عقب و ترمزهای هوشمند اشاره کرد. در هفته های پیش رو این مدل در برزیل به فروش خواهد رسید و پس از آن به آرژانتین و دیگر نقاط آمریکای جنوبی خواهد رفت. کمپانی فولکس واگن تأیید کرده که نسخه ای از این خودرو را برای بازار اروپا مهیا می کند، اما اطلاعاتی از آن نسخه هنوز در دسترس نیست.

فولکس واگن نایوِس

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.