جیلی Haoyue رونمایی شد، شاسی بلند جدید جیلی!

جیلی Haoyue

کمپانی چینی «جیلی» به تازگی از کراس اوور متوسط خود با نام “جیلی Haoyue” پرده برداشته است. جیلی بازار هدفی بزرگ تر از چین برای این خودرو در نظر گرفته است.

مدیران 777 مدیران 777

طراحی کلی جیلی Haoyue به سادگی نشان می دهد که جیلی برنامه های زیادی را برای این خودرو در بازارهای آسیای غربی و آفریقا دارد. درواقع ویژگی های طراحی مطابق با سلیقه جهانی لحاظ شده است. در قسمت جلوپنجره طرح کیهانی جیلی را می بینیم که حالا تبدیل به امضای طراحی این کمپانی شده است. چراغ های جلو تمام ال ای دی و به صورت کشیده در امتداد جلوپنجره قرار گرفته اند و درون چراغ های جلو، چراغ های روز به صورت Lشکل دیده می شوند. کمپانی تأیید کرده است چراغ های جلو هوشمند و به صورت ABD ماتریکس ساخته شده اند، یعنی براساس مسیر و وضعیت خودرو، حالت نوردهی چراغ ها به صورت اتوماتیک تنظیم می شود. مه شکن ها در گوشه سپر و در فرورفتگی با حاشیه کرومی قرار گرفته اند و یک قطعه مشکی رنگ با خطوطی افقی در زیر سپر به همراه دیگر عناصر طراحی در جلو، طراحی چندلایه و چندرنگ را به جلوی خودرو داده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
جیلی Haoyue

در نمای کناری جیلی Haoyue خطوط طراحی طوری در کنار هم قرار گرفته اند که بدنه خودرو، اسپرت تر و عضلانی تر به نظر می رسد. برآمدگی در بالای گلگیرهای عقب و جلو، عرض خودرو را بیش تر کرده و ترکیب دو خط طراحی در پایین درها جلوه خاصی را به طراحی کناری جیلی داده است. قسمت مشکی رنگی که در پایین سپر جلو قرار دارد تا کنار و عقب خودرو ادامه پیدا می کند و روی آن در قسمت پایینی درها قطعه ای نقره ای رنگ دیده می شود. جیلی سعی کرده ترکیب طراحی چندلایه و ترکیب چندرنگ را در طراحی نمای کناری هم حفظ کند و به همین دلیل رینگ ها هم به صورت تراش خورده و دورنگ طراحی شده اند.

طراحی نمای عقب خودرو، به نسبت جلو و کنار، ساده تر انجام شده است. چراخ های عقب به صورت کشیده با خطی کرومی به هم متصل شده اند. جیلی Haoyue طول ۴۸۳۵ میلی متر، عرض ۱۹۰۰ میلی متر و ارتفاع ۱۷۸۰ میلی متر دارد. با فاصله محوری ۲۸۱۵ میلی متر این خودرو بزرگ ترین شاسی بلند جیلی به حساب می آید و از نظر ابعاد در رده خودروهایی چون هیوندای سانتافه یا پرادو قرار می گیرد.

جیلی Haoyue

از آن جایی که جیلی مدت هاست ثابت کرده به بلوغ خوبی در طراحی داخلی رسیده است، در داخل خودرو با طراحی مدرن و زیبا طرف هستیم. طرح خروجی های تهویه با شکل بی نهایت طراحی شده اند و در بالای آن یک صفحه نمایش بزرگ لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده قرار می دهد. جلوآمپر جیلی Haoyue هم روی نمایشگر دیگری اطلاعات دیگر را در مورد خودرو برای راننده نمایش می دهد. نکته جالب در مورد طراحی داخلی این است که جیلی ادعا می کند فضای داخلی تا ۶۹ درصد بهینه طراحی شده و فضای قابل قبولی را درون خودرو خواهید داشت.

جیلی Haoyue در دو نسخه پنج و هفت نفره تولید خواهد شد و در نسخه هفت نفره با خواباندن صندلی های ردیف دوم و سوم، فضای قابل قبولی برای بار و یا استراحت فراهم می شود. در نسخه پنج نفره ۲۳۷۰ لیتر فضای بار و در نسخه هفت نفره ۲۰۵۰ لیتر فضای بار داریم.

جیلی Haoyue

جیلی Haoyue با دو پیشرانه عرضه خواهد شد. پیشرانه اول موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ با خروجی ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتون متر گشتاور است. پیشرانه دوم موتور ۱٫۸ لیتری توربوشارژ معروف جیلی است که توان تولید ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیرو از پیشرانه توسط جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه ۷ دنده به چرخ های جلو منتقل می شود. البته احتمالاً جیلی این خودرو را در نسخه تمام چرخ محرک هم عرضه خواهد کرد.

آپشن ها و امکانات این خودرو:

ترمز پارک برقی
شش کیسه هوای ده نقطه ای
سیستم کنترل پایداری
دوربین ۳۶۰ درجه
تنظیم حالت رانندگی
استارت دکمه ای
تریم داخلی چرم در جیلی Haoyue
فرمان کمکی برقی
سنسور نور و باران
کروزکنترل هوشمند
سامانه پیشگیری از تصادف
رادار خطی و نقطه کور
سقف پانارومیک
تهویه اتوماتیک
گرم کن صندلی های جلو
و…

جیلی Haoyue

در بازار چین، جیلی Haoyue برای رقابت با خودروهایی مثل چری تیگو۸، بی وای دی تانگ، گگ ترامپچی GS8 و وِی VV7 به بازار می آید. به نظر می رسد با توجه به محبوبیت بالای جیلی در چین،  Haoyueبتواند موقعیت خوبی را در بازار داشته باشد. البته نگاه کمپانی جیلی برای این مدل محدود به بازار چین نیست و باید دید خارج از مرزهای چین چه طور از جیلی Haoyue استقبال می شود.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.