ب ام و M5 استاندارد و کامپتیشن مدل ۲۰۲۱ رونمایی شدند

ب ام و M5 2021

پس از انتشار عکس های تیزری و جاسوسی فراوان از «ب ام و M5 2021»، اکنون این خودرو به صورت رسمی رونمایی شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در هفته های گذشته عکس ها و خبرهای متعددی پیرامون مدل جدید سری ۵ و نسخه قدرتمند M5 در فضای مجازی منتشر شد. پس از شایعه های فراوان، کمپانی «ب ام و» بالاخره از سدان قدرتمند خود رونمایی کرد. در نگاه اول شاید تغییرات ظاهری فراوانی را نتوان در بدنه M5 2021 تشخیص داد، اما با نگاه دقیق تر، به جزییات جدیدی در طراحی خودرو دست می یابیم.

تغییرات ظاهری بدنه و کابین

ب ام و M5 2021

در نمای جلوی ب ام و M5 2021 شاهد قرارگیری جلوپنجره Kidney بزرگ تری هستیم که ظاهر خودرو را با مدل قبل متمایز می سازد. افزون بر این، از دیگر نکات ظاهری می توان به طراحی جدید سپر جلو و فرم متفاوت ورودی های هوای کناری سپر اشاره کرد. کاسه چراغ نیز به روزرسانی شده و از لامپ های LED به شکل L بهره می برد.

در قسمت عقب نیز شاهد تغییراتی همچون سپر زاویه دار با خطوط بیش تر، ظاهر جدید چراغ های LED، دیفیوزر متفاوت و نصب چهار خروجی اگزوز هستیم. رینگ های شش‌پره دوگانه اکنون در حالت استاندارد با اندازه ۱۹ اینچ عرضه می شوند و در مدل کامپتیشن از رنگ تیره روی رینگ ها، باله عقب روی صندوق، جلوپنجره و ورودی های هوای جلو استفاده شده است.

در کابین خودرو باید از افزوده شدن سیستم Live Cockpit با دو نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی کنار هم به عنوان بزرگ ترین تغییر یاد کرد. برای پشت آمپر دیجیتالی و سیستم سرگرمی هر کدام یک نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی لمسی درنظر گرفته شده که از جدیدترین فناوری iDrive 7 بهره می برند. اپل کارپلی و اندروید اتو نیز به صورت استاندارد در سیستم سرگرمی نصب شده و برای اولین بار در مدل M5 این ویژگی ها وایرلس هستند.

ب ام و M5 2021

با افزوده شدن ویژگی iDrive 7، ب ام و M5 از سیستم مسیریابی ماهواره ای و جدیدترین سیستم های ایمنی کمک راننده نیز بهره می برد. از جمله سیستم های ایمنی استاندارد در ب ام و M5 می توان به هشدار خروج از خط با راهنمای فرمان پذیری، ترمز اضطراری خودکار با قابلیت شناسایی عابرین پیاده، هشدار خروج از پارک و راهنمای نوربالا اشاره کرد.

ب ام و M5 2021

بسته راهنمای رانندگی حرفه ای نیز با پرداخت مبلغ بیش تر موجود است. در این بسته ویژگی هایی همچون کروزکنترل سازگار با قابلیت stop and go، فناوری lane-centering و… اشاره کرد.

ویژگی های فنی

مشخصات فنی ب ام و M5 2021، برخلاف تصور، بدون تغییر باقی مانده است. در مدل استاندارد M5 با بهره گیری از پیشرانه ۴٫۴ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو، ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۶ نیوتن متر گشتاور به دست می آید.

ب ام و M5 2021

انتقال قدرت نیز توسط جعبه دنده دوکلاچه به تمامی چرخ ها (سیستم xDrive) انجام می گیرد. چهار حالت رانندگی اسپرت، اسپرت پلاس، کامفورت (Comfort) و پیست نیز برای راننده در نظر گرفته شده است. ب ام و M5 با بهره مندی از این مشخصات فنی، سرعت گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۳٫۲ ثانیه انجام می دهد و با استفاده از بسته M Driver’s به بیشینه سرعت ۳۰۴ کیلومتر بر ساعت می رسد.

ب ام و M5 2021

در مدل قدرتمندتر کامپتیشن، با وجود همان پیشرانه قبلی، ۶۱۷ اسب بخار قدرت و ۷۴۶ نیوتن متر گشتاور تولید می شود. سرعت گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در این مدل در ۳٫۱ ثانیه انجام می گیرد.

قیمت اعلام شده برای ب ام و M5 مدل ۲۰۲۱، ۱۰۳٫۵۰۰ دلار است که نسبت به مدل قبل افزایش قیمت ۸۰۰ دلاری را تجربه کرده است. قیمت نسخه کامپتیشن نیز ۱۱۱٫۱۰۰ دلار تعیین شده که نسبت به مدل قبل تنها ۱۰۰ دلار افزایش قیمت را تجربه کرده است. فروش خودروی مذکور از ماه آگوست به صورت رسمی آغاز می شود.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

۳ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.