ب ام و سری ۲ گرن کوپه به صورت رسمی رونمایی شد

ب ام و سری 2 گرن کوپه
«ب ام و» از سری ۲ «گرن کوپه» (GC) به عنوان جدیدترین خودروی خود پرده برداری کرده است. این خودرو به عنوان مدل اسپرت چهاردَرِ ب ام و، بین سری ۱ و سری ۳ قرار می گیرد. ب ام و، سری ۲ گرن کوپه را در دو مدل در بازار آمریکا عرضه خواهد کرد. ۲۲۸i xDrive و M235i xDrive دو مدلی هستند که در بازار آمریکا عرضه خواهند شد.
ب ام و سری 2 گرن کوپه
نخستین مدل از پیشرانه توربوشارژ ۲ لیتری ۴ سیلندر با ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. با بهره مندی از این پیشرانه، شتاب گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۶ ثانیه انجام می گیرد. مدل قدرتمندتر M اسپرت، از همان پیشرانه بهره می برد اما قدرت آن به ۳۰۱ اسب بخار و گشتاور به ۴۵۰ نیوتن متر افزایش یافته است. بدین ترتیب، شتاب گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت تنها در ۴٫۷ ثانیه انجام می گیرد.
ب ام و سری 2 گرن کوپه
هر دو مدل از جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک بهره خواهند برد. خریداران آمریکایی مدل های جدید سری ۲ گرن کوپه را با سیستم چهار چرخ محرک دریافت خواهند کرد. برای خریداران اروپایی، آپشن انتقال قدرت به چرخ های جلو نیز درنظر گرفته می شود. سیستم چهار چرخ محرک این خودرو به روزرسانی شده و با الهام از فن آوری مورد استفاده در ب ام و i3 طراحی شده است. در سیستم جدید، از ویژگی مدیریت لغزش چرخ ها استفاده شده که با ترمزگیری چرخ داخلی در پیچ به همراه سیستم xDrive کار می کند.
ب ام و سری 2 گرن کوپه
M235i از میان دو مدل، نمونه اسپرت تر محسوب می شود. این خودرو از سیستم تعلیق اسپرت با قابلیت کاهش ارتفاع به میزان ۱۰ میلی متر و سیستم کنترل دینامیک سفارشی بهره می برد. این سیستم در دو حالت اسپرت و راحت کار می کند. مدل M235i از فرمان M Sport و لاستیک های چسبنده با سایز ۲۳۵/R35 به همراه رینگ های چندپره ۱۹ اینچی به صورت سفارشی بهره می برد.
ب ام و سری 2 گرن کوپه
در مدل ۲۲۸i رینگ ها با اندازه ۱۷ و در مدل M235i رینگ ها با اندازه ۱۸ اینچ در حالت استاندارد عرضه می شوند. ب ام و سری ۲ گرن کوپه با بهره مندی از طراحی جذاب مشابه با سری ۸ در قسمت عقب، سقف شیب دار و ظاهر جذاب در قسمت جلو، به خوبی نقش یک خودروی اسپرت چهاردر کوپه را ایفا می کند. شیشه های بدون فریم نیز در جذابیت نمای کناری خودرو نقش بسزایی ایفا می کند. درون کابین همانند بدنه شاهد به روزرسانی های متعددی هستیم. ب ام و به صورت استاندارد برای سری ۲ GC از کاکپیت مجازی خود با دو نمایشگر ۱۰٫۳ اینچی برای سیستم سرگرمی و پشت آمپر دیجیتالی استفاده کرده است.
ب ام و سری 2 گرن کوپه
تجهیزات ایمنی همچون کنترل ماندن در خط و کروزکنترل فعال نیز به صورت استاندارد روی سری ۲ گرن کوپه نصب شده است. هدآپ دیسپلی با نمایشگر ۹٫۲ اینچی هم به صورت سفارشی موجود خواهد بود. تولید ب ام و سری ۲ گرن کوپه از ماه آینده آغاز می شود. عرضه این خودرو نیز به احتمال زیاد از ابتدای سال ۲۰۲۰ شروع می شود و قیمت آن در آینده ای نزدیک مشخص خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8


ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.