رقابت درگ جذاب میان نیسان جی تی آر و پورشه ۹۱۱ توربو S

درگ نیسان gtr و پورشه 911

در این مطلب به بررسی ویدیویی رقابت «پورشه ۹۱۱ توربو S» استاندارد در مقابل «نیسان GT-R» تقویت شده با ۷۰۰ اسب بخار قدرت می پردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در رقابت درگی که امروز به آن خواهیم پرداخت، دو خودروی نیسان جی تی آر تقویت شده با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و پورشه ۹۱۱ توربو S با ۵۷۲ اسب بخار قدرت در مقابل هم صف آرایی می کنند. هر دو خودرو از پیشرانه ۳٫۸ لیتری ۶ سیلندر تویین توربو بهره می برند، با این تفاوت که پیشرانه نیسان از نوع V6 و پیشرانه پورشه از نوع ۶ سیلندر تخت است. با وجود این که نسل جدید پورشه ۹۱۱ توربو S نیز معرفی شده، اما خودروی حاضر در رقابت از نسل ۹۹۱٫۲ انتخاب شده است.

درگ نیسان gtr و پورشه 911

پیشرانه این مدل ۵۷۲ اسب بخار قدرت و گشتاور خارق العاده ۷۰۰ نیوتن متر را تولید می کند. گشتاور پیشرانه در حالت اوربوست، که ۲۰ ثانیه طول می کشید، به ۷۵۰ نیوتن متر می رسد. در سوی دیگر، نیسان جی تی آر، بسته به سال تولید، قدرتی بین ۴۸۰ تا ۵۶۵ اسب بخار و گشتاوری بین ۵۸۳ تا ۶۳۳ نیوتن متر تولید می کند. با این وجود، نیسان جی تی آر موجود در این رقابت تقویت شده و اکنون ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. انتقال قدرت در هر دو خودرو به تمامی چرخ ها صورت می گیرد. در بحث وزن، پورشه ۹۱۱ توربو S خودرویی سبک تر محسوب می شود.

درگ نیسان gtr و پورشه 911

نیسان جی تی آر ۱۷۲۵ کیلوگرم وزن دارد، در حالی که، وزن پورشه ۹۱۱ توربو S به ۱۶۲۳ کیلوگرم می رسد. رقابت سرعت گیری سه بار از حالت سکون برگزار می شود که هر کدام نتایج جالبی به همراه دارد. پس از رقابت اول، راننده پورشه متوجه خاموش بودن دکمه Porsche Sport Response می شود که حالت اوربوست را فعال می کند. از رقابت دوم، پورشه با حالت اوربوست آغاز به حرکت می کند که نتیجه رقابت را به طور کلی تغییر می دهد. اکنون شما را به دیدن ویدیوی این رقابت دعوت می کنیم.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

۲.۷ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.