کیا اکسید فیس لیف 2023 با چهره ای جدید

کیا اکسید فیس لیف 2023
اکسید فیس لیف ۲۰۲۳

کیا اکسید فیس لیف ۲۰۲۳ نسخه به‌روزشده و تغییریافته از کیا اکسید است که به تازگی معرفی شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اکسید یکی از مدل های مهم کمپانی کیا است که در رده ای بین کیا استونیک و اسپورتیج قرار می گیرد. در مدل فیس لیفت ارائه شده برای نخستین بار تریم جی تی لاین (GT-Line) را داریم که المان های ظاهری اسپرت و جذابی را دارد. در واقع، مدل اکسید از کیا نسخه ای کراس و یا با ارتفاع بیش تر ار مدل سید است که قصد دارد مشتریانی را به خود جذب کند که علاقه به کلاس کراس دارند و به نوعی کراس اوورهای جمع جور را می پسندند.

طراحی کیا اکسید فیس لیف ۲۰۲۳

کیا اکسید فیس لیف 2023
اکسید فیس لیف ۲۰۲۳

مثل قبل در مدل اکسید افزایش ارتفاع ۴۴ میلی متری را نسبت به کیا سید می بینیم و ارتفاع در کیا اکسید فیس لیف ۲۰۲۳ به ۱۸۴ میلی متر (با رینگ های ۱۸ اینچی) و ۱۷۲ میلی متر (با رینگ های ۱۶ اینچی) از سطح زمین می رسد. فاصله محوری در این خودرو به ۲,۶۰۵ میلی متر است و به انداره همان کیا سید است که البته طول خودرو بیش تر از سید شده است. طراحی کلی بسیار شبیه به همان چیزی است که در نسخه به روزشده سید دیده بودیم.

 لوگوی جدید کیا در جلو نصب شده و چراغ های عقب طراحی کاملاً جدیدی دارند و در آن قطعات ال ای دی ۶ ضلعی به کار رفته است. علاوه بر این، سپر و چراغ های جلو هم بازطراحی شده اند و به لطف به کار رفتن قطعات پلاستیکی تیره تر، ظاهر کراس و چابک در این کراس اوور به وجود آمده است.

کابین کیا اکسید فیس لیف ۲۰۲۳

کابین کیا اکسید فیس لیف 2023
کابین اکسید فیس لیف ۲۰۲۳

برخلاف طراحی بدنه، درون کابین شباهت بسیار زیادی با کیا سید می بینیم. البته در تریم جی تی صندلی های اسپرت را در داخل داریم و فرمان به صورت دی کات طراحی شده است. آینه مرکزی بدون فریم طراحی شده است و طرح پیانویی مخصوصی را در وسط می بینیم. علاوه بر این، نسخه فول کیا اکسید فیس لیف ۲۰۲۳ به صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی مجهز است که جلوآمپر دیجیتال این خودرو را نمایش می دهد و صفحه نمایش دیگری در وسط، سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. در مجموع، طراحی داخلی تغییرات عمیقی نداشته اما با به‌روزرسانی ها سعی شده است کابین به مراتب مدرن تر شود.

مشخصات فنی کیا اکسید فیس لیف ۲۰۲۳

کیا اکسید فیس لیف 2023
اکسید فیس لیف ۲۰۲۳

اولین پیشرانه ای که برای کیا اکسید فیس لیف ۲۰۲۳ ارائه می شود موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ است که توان تولید نهایت قدرت ۱۱۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۷۲ نیوتن متر را دارد. پیشرانه دیگر موتور یک و نیم لیتر است که خروجی های ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۳ نیوتن متر گشتاور را دارد. پیشرانه نسخه قوی تر، موتور ۱.۶ لیتری توربو است که قبلاً در کیا سید جی تی و پروسید جی تی دیده بودیم که توان تولید نهایت قدرت ۲۰۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۶۵ نیوتن متر را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود و خودرو در ۷.۵ ثانیه شتاب گیری صفر تا صد را انجام می دهد.

کیا اکسید فیس لیف 2023
اکسید فیس لیف ۲۰۲۳

اما کیا اکسید فیس لیف ۲۰۲۳ با پیشرانه ۱.۶ لیتری دیزل هیبرید ملایم هم در برخی بازارها عرضه می شود که این پیشرانه دیزل به همراه موتور برقی توان تولید نهایت قدرت ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را دارند. جعبه دنده این نسخه به صورت استاندارد شش سرعته دستی است و با سفارش جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه افزایش گشتاور اولیه تا ۳۲۰ نیوتن متر ارتقا پیدا می کند.

اما به صرفه ترین پیشرانه برای کیا اکسید فیس لیف ۲۰۲۳ موتور ۱.۶ لیتری بنزینی است که در سیستم پلاگین هیبرید به همراه یک پیشرانه الکتریکی ۴۴.۵ کیلوواتی کار می کند. پک باتری ۸.۹ کیلووات ساعتی را در این نسخه داریم و انتقال قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه انجام می شود. خروجی های ترکیبی در سیستم PHEV نهایت قدرت ۱۳۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۶۵ نیوتن متر هستند و تا ۶۰ کیومتر پیمایش تمام برقی را در این نسخه می توان تجربه کرد.

کمپانی کیا فروش این خودرو را از سپتامبر آغاز خواهد کرد و همان گارانتی ۷ ساله و یا ۱۵۰ هزار کیلومتری را برای مشتریان این خودرو در نظر گرفته است.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Motor1

کیا اکسید فیس لیف ۲۰۲۳ در نسخه پایه چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

اولین پیشرانه ای که برای اکسید فیس لیف ۲۰۲۳ ارائه می شود موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ است که توان تولید نهایت قدرت ۱۱۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۷۲ نیوتن متر را دارد.

کیا اکسید فیس لیف ۲۰۲۳ در نسخه جی تی چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

پیشرانه نسخه جی تی موتور ۱.۶ لیتری توربو است که قبلاً در کیا سید جی تی و پروسید جی تی دیده بودیم که توان تولید نهایت قدرت ۲۰۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۶۵ نیوتن متر را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود و خودرو در ۷.۵ ثانیه شتاب گیری صفر تا صد را انجام می دهد.

نسخه پلاگین هیبرید اکسید فیس لیف ۲۰۲۳ چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

انتقال قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه انجام می شود. خروجی های ترکیبی در سیستم PHEV نهایت قدرت ۱۳۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۶۵ نیوتن متر هستند و تا ۶۰ کیومتر پیمایش تمام برقی را در این نسخه می توان تجربه کرد.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.