تویوتا لندکروزر سری 300 وارد ناوگان پلیس دوبی شد

لندکروزر سری 300 پلیس دوبی
لندکروزر سری ۳۰۰ پلیس دوبی

چند روزی از رونمایی تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ می گذرد، اما در همین مدت کوتاه، این خودرو توانسته توجه پلیس کشور امارات متحده عربی را جلب کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

امروز خودروهای پلیس از یک فورد یا دوج معمولی فراتر رفته اند. در تمام دنیا، سازمان ها و ارگان ها از ناوگان مخصوص به خود استفاده می کنند. در این میان، تعداد کمی از کشورها نیز همچون امارات متحده عربی به استفاده از خودروهای گران قیمت در ناوگان های عمومی علاقه دارند. جدیدترین عضو خانواده پلیس شهر دوبی، تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ است. لندکروزر جدید افزون بر پلیس دوبی، در ناوگان پلیس ابوظبی و ناوگان خودروهای دفاعی شهر دوبی هم مورد استفاده قرار می گیرد. لندکروزر سری ۳۰۰ در کنار انبوهی از سوپراسپرت ها و سوپرلوکس هایی همچون پورشه، بنتلی، مک لارن، فراری و بوگاتی ویرون در لباس پلیس امارات خدمت خواهد کرد. البته شاسی بلندهای لوکس دیگری از قبیل نیسان پاترول و جنسیس GV80 در میان آن ها دیده می شوند.

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰

تویوتا در طراحی لندکروزر سری ۳۰۰ فرم جعبه ای و مردانه آن را حفظ کرده است. هر چند که درون کابین، یک انقلاب طراحی را شاهد هستیم. تویوتا این نسل از لندکروزر را بر روی پلتفرم TNGA می سازد. زیر کاپوت خودرو می توان تغییرات بیش تر را هم نظاره کرد. پیشرانه تویین توربو ۳.۵ لیتری V6 جای نسخه ۵.۷ لیتری V8 سابق را گرفته است. با این حال، پیشرانه جدید قوی تر است و ۴۰۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. مقایسه مشخصات فنی لندکروزر سری ۳۰۰ با ۲۰۰، حکایت از افزایش ۳۰ اسب بخاری قدرت و ۱۰۸ نیوتن متری گشتاور دارد.

ویژگی های جدید لندکروزر سری ۳۰۰

در کنار پیشرانه V6 تویین توربو بنزینی، لندکروزر جدید با یک موتور دیزلی هم در دسترس است که ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می دهد. با این آمار و ارقام، لندکروزر جدید را می توان بهینه و کم مصرف تر از قبل دانست و این موضوع، یک مزیت مهم برای پلیس امارات محسوب می شود. در ضمن، وزن خالص لندکروزر سری ۳۰۰ در حدود ۲۰۰ کیلوگرم سبک تر شده است. درون کابین هم ویژگی های جدید همچون نمایشگر بزرگ، آپشن های نو و راحتی بیش تر را می توان در اختیار داشت. نماینده تویوتا در امارات متحده عربی، ۵۰ دستگاه لندکروزر سری ۳۰۰ را تا روز شنبه گذشته به پلیس این کشور تحویل داده است. گفته می شود که نسل جدید لندکروزر فعلاً در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ چیست؟

پیشرانه تویین توربو ۳.۵ لیتری V6 جای نسخه ۵.۷ لیتری V8 سابق را گرفته است. با این حال، پیشرانه جدید قوی تر است و ۴۰۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ چه قدر از نسل قبل قوی تر شده است؟

مقایسه مشخصات فنی لندکروزر سری ۳۰۰ با ۲۰۰، حکایت از افزایش ۳۰ اسب بخاری قدرت و ۱۰۸ نیوتن متری گشتاور دارد.

چند دستگاه تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ به پلیس دوبی تحویل داده شد؟

نماینده تویوتا در امارات متحده عربی، ۵۰ دستگاه لندکروزر سری ۳۰۰ را تا روز شنبه گذشته به پلیس این کشور تحویل داده است.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.