نسل جدید مرسدس بنز S کلاس گارد با تجهیزات ویژه معرفی شد

بنز S کلاس گارد 2022
بنز S کلاس گارد ۲۰۲۲

حتماً می دانید که مرسدس بنز همواره میباخ V12 را به عنوان بلندترین و فول ترین نسخه کلاس S عرضه می کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

خب این یک لیموزین با نشان بنز است که از پیشرانه تویین توربو ۶.۰ لیتری و سیستم چهارچرخ محرک بهره می برد. با وجود تمام احترامی که برای میباخ قائل ایم، نمی توانیم سری فوق العاده «گارد» را نادیده بگیریم؛ مدلی از مرسدس بنز که به عنوان خودروی زرهی مورد استفاده قرار می گیرد، نام کامل آن هم مرسدس بنز S680 Guard 4Matic است. خودرویی با فاصله محوری بلند که برای دریافت گواهینامه VPAM VR10 مهندسی شده است. مرسدس بنز S کلاس گارد بالاترین سطح از حفاظت بالستیک در یک وسیله نقلیه غیرنظامی را ارائه می دهد. به این معنا که در برابر اصابت گلوله و انفجار مقاومت می کند. بنابراین برای تمام افراد مهم و رده بالا مناسب به نظر می رسد. از افراد سیاسی گرفته تا سران کشورها و شخصیت های محبوب که به دنبال خرید خودرویی با نشان ستاره مرسدس و با بالاترین سطح حفاظت هستند.

تغییرات مهندسی مرسدس بنز S کلاس گارد

مهندسان آلمانی به جای دست‌کاری در متریال S کلاس معمولی، کل ساختار بدنه را اصلاح کردند تا بیش ترین مقاومت را در مرسدس بنز S کلاس گارد ایجاد کنند. پنجره ها نسبت به حالت عادی، ۱۰ سانتی متر ضخیم تر شده است و برای خودرو از تایرهای ران فلت میشلین PAX استفاده کرده اند، این لاستیک ها بعد از پنچری تا ۳۰ کیلومتر توانایی حرکت دارند. از دیگر ویژگی های مرسدس بنز S کلاس گارد نسبت به نسخه عادی می توان به پنجره های هیدرولیکی اشاره کرد. این پنجره ها حتا در صورت بروز مشکل در پردازنده های الکترونیکی خودرو هم می توانند کار کنند. همچنین مرسدس بنز مجبور به انجام کالیبراسیون دوباره در فرمان و جعبه دنده خودرو شده تا اضافه وزن خودرو را بهتر کنترل نماید. درباره وزن خالص این خودرو، بد نیست بدانید که نسخه گارد چیزی در حدود ۴.۲ تن سنگینی دارد.

مشخصات فنی مرسدس بنز S کلاس گارد

بخش هیجان انگیز ماجرا، قلب تپنده V12 مرسدس بنز S کلاس گارد است. همان پیشرانه ای که در میباخ S680 هم به کار می رود اما این بار، گشتاور آن از ۹۰۰ به ۸۰۰ نیوتن متر رسیده است. البته قدرت آن دست نخورده باقی مانده است و همچنان ۶۰۴ اسب بخار تولید می کند. به دلیل سنگینی بیش از حد، بیشینه سرعت مرسدس بنز S کلاس گارد جدید به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. درباره قیمت می پرسید؟ خب این اتومبیل از حدود ۵۴۷,۴۰۰ یورو (۶۵۰,۰۰۰ دلار) قیمت می خورد و به صورت چهار یا پنج نفره قابل سفارش است. همچنین یک مخزن اکسیژن ضروری برای سرنشینان در کابین در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند که تولید یک دستگاه S کلاس گارد، نزدیک به ۵۱ روز به طول می انجامد. در ضمن رسانه های آلمانی تأکید کرده اند که با توجه به معرفی این محصول، مرسدس بنز دیگر نمی خواهد لیموزین S680 پولمن را به بازار عرضه کند.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار   

مرسدس بنز S کلاس گارد از نظر مهندسی چه تغییراتی کرده است؟

پنجره ها نسبت به حالت عادی، ۱۰ سانتی متر ضخیم تر شده است و برای خودرو از تایرهای ران فلت میشلین PAX استفاده کرده اند. مرسدس بنز همچنین مجبور به انجام کالیبراسیون دوباره در فرمان و جعبه دنده خودرو شده تا اضافه وزن خودرو را بهتر کنترل نماید.

مشخصات فنی پیشرانه مرسدس بنز S کلاس گارد چیست؟

همان پیشرانه ای که در میباخ S680 هم به کار می رود، اما این بار، گشتاور آن از ۹۰۰ به ۸۰۰ نیوتن متر رسیده است. البته قدرت آن دست نخورده باقی مانده است و همچنان ۶۰۴ اسب بخار تولید می کند.

قیمت مرسدس بنز S کلاس گارد چه قدر است؟

خب این اتومبیل از حدود ۵۴۷,۴۰۰ یورو (۶۵۰,۰۰۰ دلار) قیمت می خورد و به صورت چهار یا پنج نفره قابل سفارش است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.