پیش نمایشی از کیا اسپورتیج جدید پیش از رونمایی

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۳ دقیقه

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
کیا اسپورتیج 2022
کیا اسپورتیج ۲۰۲۲

کمپانی کیا چند روز پیش از رونمایی کیا اسپورتیج جدید، پیش نمایشی از این خودرو منتشر کرده است تا برخی جزییات در مورد این خودرو مشخص شود.

فهرست مطالب

تنها چند روز تا رونمایی رسمی از کیا اسپورتیج جدید با مدل ۲۰۲۲ مانده و حالا حساب کاربری کمپانی کیا در فیسبوک تصاویری به عنوان پیش نمایش از نسل جدید این کراس اوور منتشر کرده است. طبق اطلاعات منتشرشده، رونمایی رسمی از اسپورتیج جدید سه شنبه هفته آینده انجام می شود، اما پیش از آن باید نگاهی به این تصاویر داشته باشیم تا بدانیم با چه خودرویی مواجه هستیم.

طراحی بدنه کیا اسپورتیج جدید چگونه خواهد بود؟

پیش نمایش کیا اسپورتیج جدید
پیش نمایش کیا اسپورتیج جدید

با نگاهی به تصاویر منتشرشده می توان فهمید که مثل همیشه شباهت های زیادی در خطوط طراحی اسپورتیج با توسان وجود دارد. البته اگر از شباهت های جزئی با توسان جدید بگذریم متوجه می شویم که در طراحی این خودرو از سبک جدید کیا استفاده شده است و المان هایی مشابه با مدل های کیا K5 و کیا EV6 در طراحی بدنه می بینیم. همان طور که از تصاویر جاسوسی قبل قابل تشخیص بود، طراحی چراغ ها در عقب و جلو تغییر داشته است و همانند توسان طراحی متفاوت و مدرنی را در این خودرو می بینیم. آینه های کناری از روی ستون A به روی درها انتقال داشته و خط منحنی در بالای گلگیر عقب زیبایی خاصی به بدنه داده است. به جز موارد ذکرشده نکته دیگری را نمی توان از این پیش نمایش فهمید و برای مشخص شدن کامل طراحی باید یک هفته دیگر هم منتظر بمانیم.

طراحی داخلی کیا اسپورتیج جدید

کیا اسپورتیج 2022
کیا اسپورتیج ۲۰۲۲

از سه تصویر منتشرشده، دو تصویر مربوط به طراحی بدنه و یک تصویر به طراحی کابین اختصاص دارد. در داخل با توجه به تصاویر منتشرشده با یک طراحی مدرن و بسیار متفاوت طرف هستیم. یک صفحه نمایش خمیده و کشیده را جلوی راننده داریم که جلوآمپر هوشمند و سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. خمیدگی این صفحه نمایش با محوریت سر راننده صورت گرفته تا امکانات و آپشن ها به راحتی توسط راننده کنترل شوند. آن چه در طراحی داخلی کیا اسپورتیج جدید می بینیم کم شدن دکمه های فیزیکی است و الگوی طراحی شباهت زیادی به کیا EV6 دارد که البته چندان عجیب هم نیست، چراکه EV6 نمایش دهنده سبک جدید طراحی های کیا بود.

در تصاویر منتشرشده تنها نکات فوق قابل تشخیص بودند، البته می دانیم که این خودرو پلتفرم مشترکی با هیوندای توسان دارد و در نتیجه، در ساختار فنی مثل همیشه مشترک هستند. بر این اساس، کیا اسپورتیج جدید را با پیشرانه برقی سازی شده یا پلاگین هیبرید هم خواهیم دید. علاوه بر این انتظار می رود همانند توسان سطح بالایی از آپشن های ایمنی را در این خودرو ببینیم. بازار کراس اوورهای این رده داغ ترین بازار دنیاست و حالا کره ای ها با اسپورتیج و توسان می خواهند مثل همیشه سهم خوبی را در فروش این سگمنت داشته باشند. حالا باید تا هفته بعد منتظر بمانیم و ببینیم نهایتاً کیا اسپورتیج جدید با چه مشخصات و قیمتی معرفی می شود و زمان ورود رسمی این خودرو به بازار چه موقع است.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.