هیوندای سوناتا N لاین نایت ادیشن معرفی شد

N لاین نایت ادیشن
N لاین نایت ادیشن

نسخه های اسپرت کمپانی هیوندای را با نام های N و N لاین می شناسیم و حالا نسخه ای خاص از این سری با نام هیوندای سوناتا N لاین نایت ادیشن معرفی شده است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

هیوندای I30 N اولین محصول برند N بود که با مشخصات فنی به روزرسانی شده به بازار عرضه شد. افزون بر تریم N، سری محصولاتی از هیوندای در قالب تریم N لاین نیز عرضه می شود که تنها از نظر ظاهری متفاوت هستند و چهره جذاب تری دارند. پس محصولات سری N قوای محرکه متفاوت و قوی تری نسبت به نسخه های استاندارد دارند و در سری N لاین تنها تفاوت های بصری را داریم. سری N در هیوندای را می توان نمونه ای ابتدایی از سری M اسپرت ب ام و دانست که در سال های آینده انتظار می رود رقیبی جدی برای آلمانی ها برای این بخش از بازار باشد.

طراحی در هیوندای سوناتا N لاین نایت ادیشن

در سوناتا N لاین نایت ادیشن هر آن چه در نسخه استاندارد سوناتا دیده می شد تکرار شده و برای تغییر قطعاتی اضافه شده است تا این خودرو چهره ای اسپرت تر و البته تیره تر داشته باشد. در قسمت هایی از بدنه قطعات پلاستیکی مشکی رنگ و فیبرکربنی به کار رفته است تا طراحی اسپرت تر شود. همچنین نشان هیوندای در این خودرو رنگی تیره تر گرفته است تا از این نظر هم نسخه نایت ادیشن از نسخه معمولی متمایز باشد. در این خودرو رینگ های ۱۹ اینچی با رنگ مشکی مات را داریم و این نسخه در دو رنگ بدنه سفید و مشکی عرضه می شود.

مشخصات فنی هیوندای سوناتا N لاین نایت ادیشن

N لاین نایت ادیشن 2022
N لاین نایت ادیشن ۲۰۲۲

هیوندای سوناتا N لاین نایت ادیشن همانند نسخه N لاین که قبلاً معرفی شده بود به پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۲۹۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۲۲ نیوتن متر را دارد و قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود، اما در این نسخه دیسک های جلو ۱۳.۶ اینچ و دیسک های عقب ۱۲.۸ اینچ شده و این یعنی با افزایش اندازه دیسک، قدرت ترمزگیری در این نسخه بیش تر است.

کابین و قیمت

کابین سوناتا N لاین نایت ادیشن 2022
کابین سوناتا N لاین نایت ادیشن ۲۰۲۲

درون کابین ترکیب روکش چرم ناپا، جیر و فیبرکربن را می بینیم و تودوزی قرمزرنگ در داخل تضاد خاصی را به طراحی داخلی داده است که حس اسپرت بودن بیش تری را در کابین ایجاد می کند. نشان N روی فرمان و صندلی ها دیده می شود و قطعاتی در داخل با کروم تیره طراحی شده اند تا طراحی تیره بدنه در داخل هم ادامه داشته باشد. یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی جلوآمپر دیجیتال را نمایش می دهد و صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی در وسط سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. علاوه بر این، به طور خاص در هیوندای سوناتا N لاین نایت ادیشن سیستم صوتی حرفه ای Bose با ۱۲ اسپیکر را داریم و سانروف پانورامیک به صورت استاندارد در این خودرو دیده می شود.

کابین سوناتا N لاین نایت ادیشن 2022
کابین سوناتا N لاین نایت ادیشن ۲۰۲۲

هیوندای سوناتا N لاین نایت ادیشن قیمت ۳۴.۷۵۰ دلاری دارد و کمی از N لاین معمولی گران تر است، اما قرار است در بازار آمریکا تنها ۱۰۰۰ دستگاه از این خودرو عرضه شود و همین عرضه محدود این سدان اسپرت را جذاب تر می کند.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

هیوندای سوناتا N لاین نایت ادیشن چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

هیوندای سوناتا N لاین نایت ادیشن همانند نسخه N لاین که قبلاً معرفی شده بود به پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۲۹۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۲۲ نیوتن متر را دارد و قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

چه امکانات خاصی در هیوندای سوناتا N لاین نایت ادیشن دیده می شود؟

روکش چرم و جیر در داخل، دو صفحه نمایش بزرگ برای جلوآمپر و سیستم اطلاعات و سرگرمی، سیستم صوتی حرفه ای Bose، سقف سانروف پانارومیک و دیگر امکانات استاندارد N لاین معمولی از جمله امکاناتی هستند که در این خودرو دیده می شوند.

هیوندای سوناتا N لاین نایت ادیشن با چه قیمتی عرضه می شود؟

هیوندای سوناتا N لاین نایت ادیشن قیمت ۳۴.۷۵۰ دلاری دارد و کمی از N لاین معمولی گران تر است، اما قرار است که در بازار آمریکا تنها ۱۰۰۰ دستگاه از این خودرو عرضه شود و همین عرضه محدود این سدان اسپرت را جذاب تر می کند.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.